از ورود و خروج افراد فرصت طلب از مرزها ممانعت می شود

جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: با ایجاد توقفگاه ها در مسیر زائران از ورود و خروج بدون ضابطه افراد فرصت طلب از مرزها تحت عنوان زیارت عتبات عالیات جلوگیری می شود. سردار مهدی معصوم‌بیگی با بیان اینکه ماموریت وسیع و گسترده ای در ماموریت اربعین از طریق پلیس پیشگیری در قالب شش محور […]

جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: با ایجاد توقفگاه ها در مسیر زائران از ورود و خروج بدون ضابطه افراد فرصت طلب از مرزها تحت عنوان زیارت عتبات عالیات جلوگیری می شود. سردار مهدی معصوم‌بیگی با بیان اینکه ماموریت وسیع و گسترده ای در ماموریت اربعین از طریق پلیس پیشگیری در قالب شش محور اساسی پیگیری می شود، افزود: با توجه به تجربیات سال گذشته که مرز با تراکم زیاد زائران مواجه می شد و زائران به زحمت می افتادند، طرح مدیریت و کنترل جمعیت زائر با هدف مدیریت تراکم در مرزها، تامین نظم و امنیت زائران در طول مسیر ، جلوگیری از ورود و خروج بدون ضابطه افراد فرصت طلب از مرزها و ارایه خدمات موثر و بهتر به زائران مطرح شد.

82302297-71162063

وی اضافه کرد: به این منظور در هفت استان کرمانشاه، همدان، لرستان ، چهار محال و بختیاری و بوشهر به عنوان استان های عقبه و متصل به مرز و استان های خوزستان و ایلام توقفگاه هایی پیش بینی شد تا در شرایطی که مرز تراکم داشت و موجب معطلی و اذیت زائران می شد، بتوانیم زائران را در این مکان ها اسکان دهیم. به گفته وی، در این هفت استان بیش از 50 توقفگاه پیش بینی شده که بیش از یکصد هزار تن ظرفیت اسکان جمعیت در زمان واحد دارد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: در این توقفگاه ها خدمات رفاهی و خدماتی برای زائران پیش بینی شده است به گونه ای که سرویس های بهداشتی، استحمام، سیستم های گرمایشی و حتی سرمایشی در برخی از استان های جنوبی کشور از جمله بوشهر، ایجاد محل نگهداری امانات و اشیای گرانبهای زائران، امکان طبخ یا توزیع غذا به صورت رایگان به زائران، آب شرب، اقلام زیست محیطی مثل پتو، ملحفه ، روانداز، پارکینگ خودروها و سیستم های صوتی و تصویری در نظر گرفته شده است. معصوم بیگی اضافه کرد: در این توقفگاه ها موضوعات ایمنی و امدادی با استقرار تیم های آتش نشانی، امداد خودروها، چرثقیل های سنگین و نیمه سنگین و سایر مسائل امدادی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشتی و درمانی، بیمارستان و درمانگانهای شهرها، استقرار آمبولانس و تیم های پزشکی و همچنین حضور عوامل هلال احمر و سایر موضوعات بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده است. معصوم بیگی اضافه کرد: در حوزه امنیتی و انتظامی نیز کانکس های پلیس ایجاد شده و نیروهای گشتی حضور دارند و همکاران خواهر با استفاده از ظرفیت های پلیس و همچنین پلیس افتخاری و نگهبانان محله در توقفگاه ها حضور دارند. معصوم بیگی افزود: ایجاد توقفگاه ها با همیاری استانداری ،فرمانداری، شهرداری و بارویکرد مردم نهاد انجام شده است و مقرر شده تا این بخش را بویژه در بخش الزامات از جمله اسکان و تغذیه با مدیریت مردم انجام شود ، البته هیات های بزرگ شهرها، استان ها و خیرین پای کار آمده اند و به تدریج فرهنگ موکب داری البته با سازو کار دقیق ترویج می شود تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود