سخنگوی قوه قضائیه : شهرام امیری و تعدادی تروریست اعدام شدند

اعدام شهرام امیری/اعدام تعدادی از تروریست‌ها/هشدار به برهم‌ زنندگان امنیت کشور نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز در نشست خبری خود اجرای حکم اعدام شهرام امیری را تائید کرد. به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین اژه ای گفت: وی در دادگاه اولیه به حکم اعدام محکوم شده بود و در […]

اعدام شهرام امیری/اعدام تعدادی از تروریست‌ها/هشدار به برهم‌ زنندگان امنیت کشور نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز در نشست خبری خود اجرای حکم اعدام شهرام امیری را تائید کرد. به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین اژه ای گفت: وی در دادگاه اولیه به حکم اعدام محکوم شده بود و در دیوان عالی نیز این حکم تائید شده بود. وی در صدمین نشست خبری‌اش با خبرنگاران در مورد اجرای حکم اعدام شهرام امیری گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید در ارتباط با آن توضیح دهم مجازات کردن شهرام امیری است. این فرد با توجه به دسترسی که به اسرار سری نظام داشته است با دشمن متخاصم و شیطان بزرگ آمریکا وصل بوده و اطلاعات به کلی سری و پنهانی کشور را در اختیار آن‌ها قرار می داده است.

=_UTF-8_B_MTQ0Njk4NzQyNDQwOV9IRU1NQVQgS0hBSEktMTEuanBn_=

وی ادامه داد: یکی از رودست‌هایی که آمریکایی‌ها از سیستم اطلاعاتی کشورمان خورده‌اند در مورد همین پرونده بود آن‌ها تصور می‌کردند که ایران از ارتباطات این فرد خبر ندارد. وی اظهار کرد: آن‌ها فکر می‌کردند که ایران نمی‌داند آن‌ها با چه برنامه‌ای این شخص را به عربستان بردند و بعد از آن‌جا به بیرون منتقل کردند. آن‌ها فکر می‌کردند که این اقدامات از چشم سیستم اطلاعاتی کشور ما پوشیده است در حالی که این اقدامات زیر ذره بین ما بود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: بعد از این‌که این فرد به آن شکل به اصطلاح به ایران آمد طبق قانون در جلسات متعددی با حضور وی اتهام اش مورد بررسی قرار گرفت و محاکمه شد. حکم بدوی که در مورد وی صادر شده بود مورد اعتراض او قرار گرفت و دیوان کشور با وسواس حکم وی را بار دیگر مورد بررسی قرار داد. وی تصریح کرد: به این خاطر می‌گویم با وسواس این حکم مورد بررسی قرار گرفت چون در مورد جاسوسان در پاره‌ای از موارد آن‌ها به اعدام محکوم می‌شوند و در پاره ای از موارد حکم حبس برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود که حداقل آن ده سال است. با توجه به این‌که حکم اعدام برای وی در نظر گرفته شده بود دیوان این حکم را با وسواس تمام مورد بررسی قرار داد و سپس آن را تائید کرد. وی ادامه داد: ما دوست داریم که همه مجرمان از کار خود پشیمان شوند و مجازات نشوند ولی با کمال تاسف این فرد از فرصتی که بعد از حکم در این ارتباط در اختیار او گذاشته شده بود استفاده نکرد و نه تنها جبران نکرد بلکه سعی کرد از درون زندان اطلاعاتی را به دروغ به بیرون منتقل کند.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر این‌که «وی بعد از طی مراحل قانونی به مجازات رسیده است» افزود: یک دروغ از سوی اطرافیان وی منتشر شده است مبنی بر این‌که وی از سوی دادگاه به ده سال زندان و تبعید محکوم شده است در حالی‌که این درست نیست و چنین مجازاتی برای وی درنظر گرفته نشده بود و از همان ابتدا مجازات اعدام از سوی دادگاه برای وی در نظر گرفته شده بود که این حکم در دیوان عالی کشور نیز تائید شد. وی در بخش دیگر از صحبت های مقدماتی خود در این نشست خبری که همزمان با روز خبرنگار برگزار شد، گفت:‌یکی دیگر از موضوعاتی که باید در ارتباط با آن توضیحاتی را ارائه کنم اعدام تعدادی از تروریست‌ها و آدم‌کش‌هایی بود که در کشور مرتکب جنایت فراوانی شدند. این تروریست‌ها تعدادی از هموطنان‌مان یعنی حدود بیست نفر را شهید کرده بودند و حدود 40 نفر را نیز مجروح و معلول کرده‌اند.

وی با بیان این‌که «آن‌ها در چندین استان و شهر کشور اقدام به انجام سرقت‌های مسلحانه کرده‌اند» ادامه داد: آن‌ها هم‌چنین در میدان سنندج مردم بیگناه را مورد رگبار مسلسل قرار داده بودند و دریک ترور کور افراد زیادی را مجروح و معلول کرده بودند. آن‌ها هم‌چنین به برخی از پایگاه های بسیج یا نیروی انتظامی نیز حمله مسلحانه کرده بودند. این مقام مسئول در قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این افراد دارای جرم‌های متعدد و سوابق کیفری متعدد بودند و در واقع امنیت کشور را با الهام گرفتن از دشمنان بیرونی مود هدف قرار داده بودند و می‌خواستند جامعه را ناامن کنند. نیروهای مسئول در سیستم امنیتی کشور از جمله وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی با کمک قوه قضاییه آن‌ها را با زحمت شناسایی کردند و در چارچوب موازین و مقررات قانونی و با حضور وکیل دادگاه‌های آن‌ها برگزار شد.

وی با بیان این‌که «پرونده آن‌ها در مدت طولانی و با برگزاری جلسات متعدد بررسی شد» ، ادامه داد: بعد از این‌که دادگاه بدوی حکم خود را اعلام کرد در پی اعتراض آن‌ها این حکم به دیوان کشور رفت و حکم اولیه در دیوان تائید شد. وی تصریح کرد: به آن‌ها مدتی مهلت داده شد که بتوانند توبه و اقدامات گذشته خود را جبران کنند ولی این‌ها نه تنها توبه نکردند و این اقدامات را جبران نکردند بلکه از داخل زندان سعی می‌کردند که با اشکال مختلف با بیرون از زندان در تماس باشند و یا در زندان یارگیری کنند. محسنی‌اژه‌ای افزود: برخی از آن‌ها نیز که آزاد شدند در کشورهای همسایه به داعش پیوستند و در جریان همراهی با داعش کشته شدند. آن‌ها تروریست‌های جانی بودند که اقدامات مسلحانه کرده بودند و تعدادی را کشته و مجروح کرده بودند . بعد از این‌که این افراد مجازات شده بودند مدعیان دروغین حقوق بشر که می‌گویند با تروریست مبارزه می‌کنیم به این موضوع اعتراض کردند و گفتند چرا این‌ها اعدام شده‌اند.

وی گفت:‌در همین جا با صدای بلند می گوییم ما به هیچ وجه اجازه ایجاد ناامنی در کشور را نمی‌دهیم . این اجازه داده نمی‌شود و اگر کسانی بخواهند با الهام از دشمنان امنیت ایران را بر هم زنند حتما مجازات می شوند. به هیچ وجه کشورهای دروغگوی مدعی حقوق بشر که دست‌شان به خون‌های بیگناهان آلوده است حق ندارد در مسائل داخلی ما دخالت کنند. کسانی که با بلند کردن یک موشک در یک منطقه یک بیمارستان یا مدرسه را با همه دانش‌آموزانش منهدم می‌کنند و مردم بیگناه را می کشد. آن‌ها مدعی شده‌اند که چرا چند تروریست در ایران اعدام شده‌اند. وی هم‌چنین در ابتدای سخنان خود با تبریک ایام پیش رو و هم‌چنین روز خبرنگار گفت:‌من شخصا از شما بزرگواران که در طول سال در خدمتتان هستیم تلاش و تشکر می‌کنم. انصافا کار خبرنگاری کاری سخت و پر مسئولیت است. اداره یک رسانه نیز کار آسانی نیست و اگر این کار سخت با مراقبت و رعایت موازین انجام شود اجر و پاداش زیادی را نیز به همراه دارد.