مرگ دلخراش کارگر شرکت لوله سازی اهواز بدلیل نبود ایمنی کار!

کارگر‌ شرکت لوله سازی اهواز بر اثر برخورد یکی از قطعات کارخانه به قسمت جمجمه سر جان به جان آفرین تسلیم کرد . به گزارش خبرگزاری موج ازخوزستان،طی سال های اخیر در شرکت لوله سازی اهواز آمار آسیب دیدگان از حوادث کاری به صورت چشمگیر افزایش پیدا کردند و این را می توان از تعداد […]

کارگر‌ شرکت لوله سازی اهواز بر اثر برخورد یکی از قطعات کارخانه به قسمت جمجمه سر جان به جان آفرین تسلیم کرد . به گزارش خبرگزاری موج ازخوزستان،طی سال های اخیر در شرکت لوله سازی اهواز آمار آسیب دیدگان از حوادث کاری به صورت چشمگیر افزایش پیدا کردند و این را می توان از تعداد مراجعات به بیمه متوجه شد.

400300p1006EDNmaintasadof-4

مدیریت این شرکت به دلیل تعویض نکردن قطعات فرسوده و تعمیر قطعات به بهانه کاهش هزینه های مصرفی؛ باعث بالا رفتن آمار حوادث شده است. فعالان کارگری می گویند بهره برداری بیش از توان دستگاهها بدلیل فرسودگی با هدف افزایش آمار تولید؛ بهره کشی از کارگران بدون توجه به دغدغه های معیشتی و وارد شدن استرس های بیش از حد به کارگر برای تولید حداکثری از جمله دلایل بالا بردن حوادث ناشی از کار شده است. در این شرکت که بیش از ۱ هزار و ۹۰۰ کارگر شاغل هستند اعمال فشار مدیریت برای چند شیفت کار کردن و اضافه کاری های بدون مزایا باعث کاهش شدید انگیزه کارگران این شرکت شده است به طوری که تاچند ماه گذشته بارها اعتصاب کارگران در این شرکت شنیده می شد. کارگران مدعی اند قطع کلیه مزایای کارگری از قبیل وام ضروری؛ کاهش خدمات بیمه تکمیلی؛ پرداخت نکردن فوق العاده بدی آب و هوا؛ تبدیل قراردادهای یکساله به ماهانه علیرغم سابقه ۲۰ ساله کارگر؛ نبود امنیت شغلی؛ تعلل در پرداخت حقوق ماهیانه و دونیم کردن حقوقها و… از جمله نقدهای کارگران به سیستم مدیریت این شرکت است.