مقتدایی : آموزش و پرورش از رتبه 27 به رتبه 21 دست پیدا کرد / پس از جمع‌آوری دستفروشان، جمع‌آوری بساط قلیانی‌ها است

عبدالحسن مقتدایی در مراسم افتتاح این مانوردر اهواز بر استفاده از شیوه‌های جدید و ابتکاری برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد. استاندار خوزستان اظهار کرد: اگر مسئولان و متولیان هر بخش وظیفه‌شان را درست انجام دهند همه کارها به خوبی انجام می‌شود. اگر گوشه‌ای از بخش‌های مختلف جامعه مانند توسعه، فرهنگ و … لنگ […]

عبدالحسن مقتدایی در مراسم افتتاح این مانوردر اهواز بر استفاده از شیوه‌های جدید و ابتکاری برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد. استاندار خوزستان اظهار کرد: اگر مسئولان و متولیان هر بخش وظیفه‌شان را درست انجام دهند همه کارها به خوبی انجام می‌شود. اگر گوشه‌ای از بخش‌های مختلف جامعه مانند توسعه، فرهنگ و … لنگ می‌زند بیانگر این است که یک فرد یا سازمان وظیفه‌اش را به درستی انجام نمی‌دهد.

ImageHandlerT3K1M5N5

رییس شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: همان‌طور که اگر در یک خانواده، پدر و مادر از وظایف خود آگاهی داشته باشند، خانواده‌ای سالم و پویا خواهند داشت، در مقابل اگر هر رکن در خانواده نیز وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، پیشرفت در خانواده متوقف خواهد شد. همچنین اگر با وجود یک آفت در خانواده، شاهد موفقیت آن باشیم، بیانگر این است که بار بر دوش تنها یکی از اعضای خانواده است. مقتدایی اظهار کرد: جامعه نیز مانند یک خانواده است، اگر اتفاقی ناگوار در جامعه رخ می‌دهد که اثر سویی بر اجتماع می‌گذارد، یعنی کسی وظیفه‌اش را انجام نداده است. بخشی از این وظایف سلبی و بخشی از آن‌ها ایجابی است.

وی توضیح داد: البته گاهی جامعه، سازمان‌ها و افراد همه وظایف خود را انجام می‌دهند ولی جریانات بیرونی نیز بر روند کار تاثیرگذار است. اگر شرایط محیطی خوب باشد، مطمئنا تاثیر مثبت بر جامعه می‌گذارد ولی اگر محیط فاسد باشد به جامعه لطمه می‌زند؛ بدین دلیل است که باید از محیط صیانت کرد و در مقابل آن، جامعه را واکسینه کرد. استاندار خوزستان با اشاره به شیوه‌های نوین مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: وقتی حریف ابتکار عمل دارد ما نیز باید مجهز شویم و با دستور عمل و شیوه‌های کهنه به سمت حریف مبتکر نرویم. در گذشته اگر مرزها را می‌بستیم، راه ورود مواد مخدر به کشور مسدود می‌شد ولی اکنون در یک آزمایشگاه در درون کشور دست به تولید مواد مخدر می‌زنند و دیگر نیازی به مرز ندارند.

وی تصریح کرد: اگر همچنان برای مبارزه با مواد مخدر، با ابزار کنترل بیرون کار دنبال شود، موفق نخواهیم بود. همچنین فضای مجازی و آزادی‌هایی که یک جوان امروز مطالبه می‌کند، بیانگر این است که ما هر روز، هر ماه، هر سال، در نوع آموزش، مبارزه و هدایت جامعه باید متفاوت باشیم و از ابزار جدیدی استفاده کنیم. باید خود جوان را مستقیما خطاب قرار دهیم، زیرا کسی که مستقیما در معرض آفت قرار دارد، باید واکسینه شود. مقتدایی با اشاره به این که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر بسیار خوب عمل کرده‌اند، توضیح داد: در استان خوزستان در دو سال گذشته سه مانور فوق‌العاده برگزار شد و در این مانورها هر سال برای تقویت و غنی‌سازی گام برداشته می‌شود.

استاندار خوزستان با تقدیر از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضایی توضیح داد: همه اتفاقات مهم کشور از گذشته تاکنون توسط جوانان محقق افتاده است. انقلاب و دفاع مقدس نتیجه کار جوانان بوده است، جوانانی که رهبران فرهیخته ای داشته‌اند. اکنون نیز هم جوانان و هم رهبری وجود دارند، ولی چرا باید دغدغه ما اعتیاد باشد؟ چرا نباید دلشوره‌های ما برای کسب موفقیت‌های بیشتر در مجموعه‌های علمی باشد؟ وی افزود: وقتی آموزش و پرورش از رتبه 27 به رتبه 21 در قبولی کنکور دست پیدا می‌کند، یعنی به آن توجه شده است و امیدواریم این فضا به سمتی برود که هر سال نوآوری و خلاقیت بیشتر و بیشتر شود و طرح‌ها و ایده‌هایی که می‌تواند مانع از انحراف و آلودگی شود، از سوی جوانان به ما ارایه شود. وی تصریح کرد: انتظار ما این است که سال آینده ایده‌های جدید از سوی دانش‌آموزان معرفی شود و شما جوانان کانون‌های فساد را به ما معرفی کنید. یکی از برنامه‌های ما پس از جمع‌آوری دستفروشان، جمع‌آوری بساط قلیانی‌ها است.