نماینده مردم شوشتر : مصارف و منابع تامين اجتماعي وضعيت بسيار نگران‌کننده‌ای دارد

نماينده شوشتر و گتوند گفت: وجود اختلاس و انحراف جاي نگراني و تاسف دارد و نظام جمهوري اسلامي با هيچ يك از افراد در هر جايگاهي كه باشند، در صورت تخلف مماشاتي نمي​كند. حجت​الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهيمي در مراسم توديع و معارفه مديركل تأمين اجتماعي خوزستان كه امروز (31 مردادماه) برگزار شد، اظهار كرد: بحث تحقيق […]

نماينده شوشتر و گتوند گفت: وجود اختلاس و انحراف جاي نگراني و تاسف دارد و نظام جمهوري اسلامي با هيچ يك از افراد در هر جايگاهي كه باشند، در صورت تخلف مماشاتي نمي​كند. حجت​الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهيمي در مراسم توديع و معارفه مديركل تأمين اجتماعي خوزستان كه امروز (31 مردادماه) برگزار شد، اظهار كرد: بحث تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي در دوره مديريت سابق سازمان مطرح شد؛ در اين رابطه معتقدم كه اگر ما خدا را ناظر اعمال خود قرار دهيم، مشكلات حل مي​شود.وي ادامه داد: ريشه همه مشكلات و درگيري​هاي سياسي و فسادهايي كه پيش مي​آيد، در اين است كه خداوند را در عملكرد خود در نظر نگيريم. اتفاقاتي كه در سازمان تأمين اجتماعي در مديريت سابق رخ داد هر چند يك زنگ خطر است ولی نافي زحمات افرادي چون آقاي تركاشوند (مديركل پيشين تأمين اجتماعي خوزستان) نيست؛ آقاي تركاشوند مديري پاك‌دست و زحمتكش است.

untitled

نماينده شوشتر و گتوند در مجلس افزود: اگر كسي بخواهد دستوري بدهد كه خلاف قانون است، در هر جايگاهي كه باشد نبايد پذيرفت. مفسده​اي كه موجب شد از سازمان تأمين اجتماعي تحقيق و تفحص انجام شود اين است كه بابك زنجاني 137 شركت را به طور غيرقانوني معامله كرده و چكي كه سازمان تأمين اجتماعي به وي داده بود، را به طور غيرقانوني بابت بدهي به وزارت نفت مي​دهد و فاجعه پشت فاجعه رخ مي‌دهد.سادات ابراهيمي اظهار كرد: به هر حال اين مساله پيش آمد كه مبناي آن، خلاف و انحراف بوده است و در اين انحراف​ها هيچ تعهدي به ابتدايي​ترين مسايل اخلاقي هم وجود نداشته است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: در تحقيق و تفحص نيز مساله ديگري كه مورد توجه قرار گرفت اين بود كه 6 ميليارد و 200 ميليون تومان بابت حساب ساليانه جهت پرداخت به مديرعامل سازمان، هيات مديره و تعدادي از مديران ارشد سازمان تصويب شده بود. آن وقت يك كارگر زحمتكش كه بخواهد بازنشسته شود چه‌قدر كار سختي دارد؟ لذا بايد مراقب باشيد كه مردم ناظر شما هستند.نماينده شوشتر و گتوند اظهار كرد: اختلاس يك موضوع نگران‌كننده است اما در نظام جمهوري اسلامي حتي با معاون رييس جمهور سابق هم در صورت تخلف مماشات نمي​شود و او را روانه زندان هم مي​كند، هر چند اين يك آسيب است. بنابراين مجلس شوراي اسلامي در بحث نظارت نيز بايد به طور سيستماتيك از اين اتفاقات جلوگيري كند.

سادات ابراهيمي در ادامه با اشاره توديع و معارفه مديركل تأمين اجتماعي خوزستان گفت: آقاي تركاشوند در مدت تصدي اين مسئوليت، خالصانه و پاك فعاليت كرد و در منافع سازمان و بيمه​شدگان و كارفرمايان كاملا منطقي و با تمام توان دفاع كرده است. وي يك مدير مردمي و موفق بوده است. براي مديركل جديد نيز آرزوي موفقيت داريم و مجمع نمايندگان خوزستان از تلاش​هاي اين مدير حمايت خواهد كرد. با توجه به موقعيتي كه استان خوزستان دارد، فاصله زيادي با استان​هاي ديگر دارد و يكي از مطالبات مجمع نمايندگان خوزستان نيز ارتقاي خدمات سازمان به اين استان است كه اميد است در اين دولت اين خدمات افزايش يابد.

وي افزود: در بحث بيمه نيز دقت در وصول حق بيمه مهم است كه بايد بسيار مورد توجه مسئولان تأمين اجتماعي قرار گيرد. هدف قانون​گذار اين است كه همه مردم تحت پوشش نظام بيمه​اي قرار گيرند بنابراین در اين زمينه قانون را به گونه​اي تفسير نكنيد كه كارفرما كارگر خود را بيمه نكند.نماينده شوشتر و گتوند اظهار كرد: مصارف و منابع سازمان تامين اجتماعي در وضعيت بسيار نگران كننده​اي قرار دارد. به طوري كه مطرح شده حق بيمه دريافتي با مصارف روزانه نيز تطبيق ندارد. با توجه به اين‌كه برنامه ششم توسعه در حال تدوين است اين فرصت وجود دارد كه مجلس بتواند يك رابطه منطقي در اين رابطه ايجاد كند.