ابتکار: برای حل اوضاع محیط زیست کشور باید آزادی بیان و تحمل نقد داشته باشیم

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست گفت: برای حل اوضاع محیط زیست کشور باید آزادی بیان و تحمل نقد داشته باشیم. ضمن اینکه اتفاق نظر و همگرایی بسیار خوبی در بحث اهمیت محیط زیست کشور در جامعه اتفاق افتاده است.معصومه ابتکار در سخنانی در همایش سراسری سازمان های مردم نهاد به منظور هم […]

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست گفت: برای حل اوضاع محیط زیست کشور باید آزادی بیان و تحمل نقد داشته باشیم. ضمن اینکه اتفاق نظر و همگرایی بسیار خوبی در بحث اهمیت محیط زیست کشور در جامعه اتفاق افتاده است.معصومه ابتکار در سخنانی در همایش سراسری سازمان های مردم نهاد به منظور هم اندیشی درباره محیط زیست گفت: یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید محیط زیست کشور است و امیدوارم همه فعالآن محیط زیست کشور در بحث مشارکت های مردم نهاد همکاری خوبی با سازمان محیط زیست و دولت تدبیر و امید چه در بحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و به خصوص محیط زیست کشور همکاری داشته باشند.

image_13940301598935

معاون رییس جمهوری گفت: برای حل اوضاع محیط زیست کشور باید آزادی بیان و تحمل نقد داشته باشیم. ضمن اینکه اتفاق نظر و همگرایی بسیار خوبی در بحث اهمیت محیط زیست کشور در جامعه اتفاق افتاده است.او به نکات مقام معظم رهبری که در 17 اسفند سال گذشته با مسئولان داشتند اشاره کرد و گفت: قطعا سخنان رهبر معظم انقلاب راه را برای حل مسائل زیست محیطی کشور هموار کرد و بارها به نقش مردم، سازمان ها و… برای مشکلات محیط زیست تاکید کردند.به گفته رییس سازمان محیط زیست، راهبردها و سیاست های دولت تدبیر و امید برای ورود سازمان های مردم نهاد و به ویژه بخش خصوصی در این رابطه اقدامات فراوانی شده است و قطعا با کمک همه این سیاست ها عملیاتی خواهد شد.

او تاکید کرد: باید توجه زیادی به ورود سازمان های مردم نهاد که متشکل از دانشگاهیان، فعالان محیط زیست، مردم تشکیل شده است، شود.ابتکار یادآور شد: در دولت اصلاحات سازمان های مردم نهاد و نماینده آن ها در سازمان محیط زیست وجود داشت اما در دولت قبل به یکباره این سیاستگذاری ها حذف شد. اما قرار است در دولت تدبیر و امید مجدد این راهبردها و سازمان ها احیا شود زیرا دولت مصوبه ای تحت عنوان نماینده سازمان های مردم نهاد یا شبکه مردم نهاد که عضو کار گروه محیط زیست استان ها هستند با حق رای به تایید دولت تدبیر و امید رسید. نمایندگآن مردم نهاد نمایندگی رسمی در تشکل ها و سازمان های مردم نهاد حضور پیدا خواهند کرد.او تاکید کرد: قطعا این انتظار می رود که نمایندگان رسمی با ارائه نظرات علمی، پژوهشی در خصوص محیط زیست فعالیت داشته باشند و بتوانند در سیاست ها و برنامه این امر دخالت کنند و از همه مهمتر باعث جذب مشارکت مردمی در بحث محیط زیست شوند.

به گفته ابتکار، نمایندگان رسمی به عنوان دیده بان و نظارت بر برنامه های محیط زیست دخالت خواهند داشت.معاون رییس جمهور در پایان، نوید راه‌اندازی صندوق ملی محیط زیست را داد و گفت: صندوق ملی محیط زیست بالاخره بعد از پیگیری‌های بسیار تشکیل و هیأت مدیره، هیأت امنا و الزامات قانونی آن عملیاتی شده و خوشحالیم که صندوق را به عنوان ابزار مهم اجرای سیاست‌های محیط زیست در کشور و کارهای مالی برای پشتیبانی فعالیت‌های زیست‌محیطی، جلب مشارکت‌های بین‌المللی و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، حمایت از نوآوری‌ها در این حوزه داشته باشیم.