فرمانداری اهواز مصوبه شورای شهر در خصوص اجرای پروژهای مشترک در کوت عبدالله را رد کرد

در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر سبز علی دبیر شورا ايراد فرمانداري به مصوبات شورا را مطرح كرد. يكي از ايرادات فرمانداري درباره مصوبه انتخاب حسابرس بوده است كه پس از بررسي اين ايراد از سوي اعضاي شوراي شهر پيشنهاد داده شد اين مصوبه مجددا با راي اصرار به همراه لايحه دفاعي به فرمانداري […]

در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر سبز علی دبیر شورا ايراد فرمانداري به مصوبات شورا را مطرح كرد. يكي از ايرادات فرمانداري درباره مصوبه انتخاب حسابرس بوده است كه پس از بررسي اين ايراد از سوي اعضاي شوراي شهر پيشنهاد داده شد اين مصوبه مجددا با راي اصرار به همراه لايحه دفاعي به فرمانداري ارسال شود. اين پيشنهاد به راي گذاشته شد و اعضاي شورا به آن راي موافق دادند.

ايراد دوم فرمانداري به مصوبه اجراي پروژه​هاي مشترك شهرداري اهواز با كوت عبدالله بود كه فرمانداري هزينه​كرد شهرداري اهواز در شهر ديگري در قالب اجراي پروژه را بر اساس قانون ندانسته و آن را رد كرد.غلامرضا سبزعلي عضو شوراي شهر درباره اين ايراد فرمانداري گفت: در واقع ​بخش عمده این پروژه ها بر عهده شهرداري اهواز است.علي ناصري نيز به اقدامات شهرداري تهران و كلانشهرهاي ديگر در زمان اربعين در مرز چذابه اشاره كرد و گفت: مگر قانون براي همه نيست؟ وقتي شهرداري​ها ديگر كلانشهرها مي​توانند از امكانات خود براي شهرهاي ديگر استفاده كنند، چرا شهرداري اهواز نتواند اين كار را انجام دهد.

كاظم سواري نيز در اين زمينه اظهار كرد: در واقع اين پروژه​ها براي رفاه حال شهروند اهوازي است و شهروندان كوت عبدالله نيز مي​توانند از اين موضوع بهره​ند شوند. لازم است فرمانداري با يك ديد خدماتي به اين موضوع بنگرد.به گزارش ايسنا، در پايان اين اظهارات پيشنهاد راي اصرار به اجراي اين مصوبه ارائه شد كه از سوي اعضاي شوراي ب در دستور كار جلسه امروز شوراي شهر اهواز 5 لايحه مساعدت به دو مؤسسه، يك دبيرستان و دو نفر شخصي حقيقي در مجموع 44 ميليون تومان مطرح و رأي​گيري شد، كه همه اين لوايح از سوي اعضاي شوراي شهر با حداكثر آراء به تصويب رسيد.

همچنين لايحه شهرداري با موضوع اصلاح لايحه پروژه بهسازي پل روگذر علوي در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت و نمايندگان شهرداري و اعضاي موافق و مخالف اين لايحه اظهارات خود را بيان كردند. در نهايت بازگشت اين لايحه به كميسيون عمران شوراي شهر و تصميم​گيري مجدد در مورد آن با حداكثر آراء اعضاي شورا به تصويب رسيد.لايحه دوم با موضوع مناقصه احداث جوي روباز و زير سازي معابر كوي گلدشت مورد بررسي قرار گرفت و جانعلي خورشيدي به عنوان مخالف در اين زمينه اظهار كرد: جوي هاي روباز مشكلات زيست محيطي را به همراه دارند و در مناطق كم توسعه يافته اي مانند گلدشت اين مشكلات به مراتب بيشتر از و نبايد از فاضلاب ها را به صورت روباز ايجاد كنيم.

سواري نيز به عنوان موافق اين لايحه گفت:​ از آنجا كه آبفا قرار نيست در اين منطقه لوله گذاري و فاضلاب ايجاد كند لذا لازم است براي هدايت فاضلاب جوي هاي روباز ايجاد شود.حجت مظفري نيز در اين زمينه گفت:​ قرار نيست جوي هاي روزباز جديدي ايجاد شود بلكه همان جوي هاي ايجاد شده در منطقه قرار است از حالت خاكي خارج شده و به صورت بتني ايجاد شود.در نهايت اين لايحه با حداكثر آرا مصوب شد.

لايحه تعيين اعضا كميته پدافند غير عامل نيز در جلسه امروز شورا مورد بررسي قرار گرفت و جمشيد سلحشور رييس كمسيون عمراني شورا در اين رابطه اظهار كرد: بنا است اين كميته زير نظر كمسيون عمران قرار بگيرد و تعداد اعضاي اين كميته 5 نفر پيشنهاد شده است كه بايد داراي تخصص هايي چون حقوقي، عمراني، امنيتي، جغرافياي نظامي سياسي و شهري و تخصص برنامه ريزي و مديريت شهري باشند.به گزارش خبرنگار ايسنا جمشيد سلحشور، رامين علاسوند،​علي ناصري، كاظم سواري و ناجي سواري پنج عضو شوراي شهر بودند كه براي عضويت در پدافند غير عامل اعلام آمادگي كردند. اين موضوع در شورا راي گيري شد و همين اعضا براي كميته مذكور تعيين شدند.نا در پايان لايحه احداث 31 غرفه در بازار الغدير ميدان تره بار اهواز با حداكثر آرا اعضاي شوراي شهر وارد دستور كار شد و سپس در مورد تصميم گيري آن به اين نتيجه رسيدند كه توسط سه كميسيون عمران ، برنامه و بودجه و خدمات شهري درباره اين لايحه تصميم گيري شود.همچنين در اين جلسه تعطيلات شوراي شهر اهواز از يكم تا 31 مرداد به مدت يك ماه تصويب شد.

منبع : ایسنا