رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس : موضوع فاینانس قطار شهری بزودی مرتفع و پروژه به سرانجام می رسد

وی افزود: نگاه به کلانشهرها نگاه دست پایینی است و این ناشی از رقابتی است که بین شهرهای کوچک و بزرگ ایجاد شده و راه حل آن توزیع پول نیست بلکه باید تفویض اختیارات صورت گیرد.تاجگردون درباره برگزاری جلسه مشترک با شهرداریها به منظور بررسی این موضوع از سوی مجلس اظهار کرد: ظرفیت این کار […]

وی افزود: نگاه به کلانشهرها نگاه دست پایینی است و این ناشی از رقابتی است که بین شهرهای کوچک و بزرگ ایجاد شده و راه حل آن توزیع پول نیست بلکه باید تفویض اختیارات صورت گیرد.تاجگردون درباره برگزاری جلسه مشترک با شهرداریها به منظور بررسی این موضوع از سوی مجلس اظهار کرد: ظرفیت این کار در مجلس وجود دارد ولی ارتباط لازم در این زمینه صورت نمی گیرد اما در اولین فرصت این جلسه برگزار خواهد شد تا موارد مربوط به کلانشهرها مورد بررسی قرار گیرد.وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه فرصت خوبی است تا در زمینه مدیریت شهری موارد لازم مطرح شود. همچنین لازم است در زمان تدوین این برنامه، مسایل مربوط به تمرکززدایی در مدیریت شهری مطرح شود.

88c305f233b890d3693920cc6fb5c3ab8af45dbc

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص درخواست یکی از اعضای شورای شهر اهواز مبنی بر بررسی موضوع ورود دیوان محاسبات به بررسی بودجه شهرداریها گفت: این که دیوان محاسبات بخواهد در مساله بودجه شهرداری ها دخالت کند درست نیست. شهرداریها نهادهای غیردولتی هستند و این در حالی است که دیوان محاسبات بر اساس قانون باید بودجه دستگاه هایی را مورد بررسی قرار دهد که بودجه دولتی دارند.تاجگردون اظهار کرد: مطالبی از جمله بیمه کارگران ساختمانی، سهمیه قطارهای شهری، ارزش افزوده 20 درصد و مسایلی از این قبیل از جمله مباحثی است که لازم است مورد بررسی قرار گیرند. در مورد قطار شهری اهواز نیز حتما جلسه ای با حضور بانک مرکزی برگزار خواهیم کرد تا موضوع فاینانس این پروژه به سرانجام برسد.