میلیون ها تومان هزینه بی تدبیری راه و ترابری در سه راهی تصفیه

از ماههای نخست سال گذشته (92) عملیات ساخت و احداث پل روگذر سه راهی تصفیه شکر بر روی اتوبان خلیج فارس با هدف تسهیل رفت و شد 50 روستای مسیر مذکور و کاهش تلفات جانی ،آغاز شد.پس از حدود 5 ماه ،شش ستون و پایه حامل پل با صرف صدها میلیون تکمیل و به پایان […]

از ماههای نخست سال گذشته (92) عملیات ساخت و احداث پل روگذر سه راهی تصفیه شکر بر روی اتوبان خلیج فارس با هدف تسهیل رفت و شد 50 روستای مسیر مذکور و کاهش تلفات جانی ،آغاز شد.پس از حدود 5 ماه ،شش ستون و پایه حامل پل با صرف صدها میلیون تکمیل و به پایان رسید.اما پس از آن تازه کارفرما متوجه شده که پیمانکار با اهمال ناظر بجای ساخت پایه های 6 متری و رعایت استانداردهای فنی ، ستون ها را به ارتفاع چهار و نیم متر (4/5) ساخته است و امکان تردد تانکر ها و بارهای ترافیکی از زیر آن وجود ندارد.

0111

در حال حاضر علیرغم گذشت 6 ماه و هزینه میلیون ها تومان این “پروژه” تعطیل شده و همان ستون های غیراستاندارد بدلیل بارش باران در حالی فرسایش و تخریب می باشد.همچنین عدم به سرانجام رسیدن این پروژه موجب تردد عابران پیاده ، خودروها و موتور سیکلت های روستاییان از عرض اتوبان خلیج فارس و وقوع دهها تصادف و حادثه رانندگی در این محدوده گردیده است.اکنون این پرسش از جناب استاندار خوزستان ،فرماندار و بخشدار مرکزی اهواز و همچنین نمایندگان محترم اهواز در مجلس شورای اسلامی باقی است:
1-جرا باید هزینه بی تدبیری اداره راه و شهرسازي از جیب مردم و بودجه روستایی پرداخت و مدیران ارشد آن مورد بازخواست قرار نمی گیرد؟
2-چه کسی باید پاسخگوی مرگ و میر شهروندان و خسارت های مالی و جانی آنان از رهگذر تصادفات در این مسیر باشد؟
3-آیا امنیت جانی شهروندان ساکن حدود 50 روستای مسیر تصفیه و عنافچه برای برخی مدیران استان و شهرستان به اندازه عزل یک معاون شهرداری  اهمیت ندارد تا برای آن نشست خبری و جنجال رسانه ای راه بیاندازند؟
بنده بعنوان یک معلم مسیر تصفیه که در طول هفته از این جاده تردد و شاهد رنج ها و مشکلات روستاییان بویژه دانش آموزان و معلمان هنگام رفت و شد در مسیر بوده از مدیران استان و نمایندگان محترم مجلس انتظار دارم ضمن توبیخ مدیرکل راه و شهرسازی نسبت به تکمیل و اصلاح این پروژه مهم و حیاتی در راستای کاهش خطرات جانی شهروندان اقدام مقتضی را انجام دهند.

نعیم حمیدی