برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای ۱۴ و ۱۵ خرداد

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این دو روز را تشریح کرد.، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری در جمع خبرنگاران، با تسلیت سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان، گفت: حادثه بسیار تلخی اتفاق افتاد. هم خیلی غافلگیر کننده بود و هم موجب از دست […]

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این دو روز را تشریح کرد.، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری در جمع خبرنگاران، با تسلیت سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان، گفت: حادثه بسیار تلخی اتفاق افتاد. هم خیلی غافلگیر کننده بود و هم موجب از دست رفتن رئیس جمهور و همراهان شهید ایشان شد. این حادثه موجب محزون شدن مقام معظم رهبری شد.
معاون استان‌ها و مراسم سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: امیدوارم رئیس جمهور آینده با رای قاطع و حضور حداکثری ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی عهده‌دار مسئولیت شود.وی با گرامی داشت یاد شهدای ۱۵ خرداد گفت: امسال شصت و یکمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد و ۳۵ سالگی رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی را پاس می‌داریم. امام(ره) به تنهایی قیام لله کردند به روشنگری پرداختند، از همان روزهای نخست علیه رژیم طاغوت، سلطنت مستبد پهلوی، علیه رژیم سفاک اسرائیل، علیه آمریکای مستکبر موضع‌گیری خودشان را اعلام کردند. امام به دنبال تحقق احکام و فقه اسلامی و عدالت اجتماعی در جامعه ایران بودند. امام شناخت قدیمی نسبت به مردم و امت خودش داشت و اعتماد کاملی به آنان داشت و متقابلا پاسخ مثبتی از سوی مردم و همه طبقات اجتماعی دریافت کردند.
عرب انصاری ادامه داد: به دنبال دستگیری امام(ره) در صبحگاه ۱۵ خرداد مردم قم، ورامین، اصفهان و تبریز قیام کردند که جمعی از آنان به شهادت رسیدند و در سراسر کشور برنامه تعظیم شهدای ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی اظهارکرد: طبق سال‌های گذشته سخنران مراسم ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری هستند. دلدادگان و مشتاقانه امام خمینی از سراسر کشور در حرم ایشان اجتماع خواهند کرد. در سایر استان‌ها نیز مصلی ها، مساجد، تکایا، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در شهرهای مذهبی و غیر مذهبی برنامه‌های مفصلی خواهند داشت. در این مراسم از رئیس جمهور و همراهان شهید ایشان نیز تجلیل می‌شود.
رئیس ستاد بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد ادامه داد: بعد از مراسم عاشورا دومین برنامه‌ای که از نظر کمی و کیفی و گستردگی در سراسر کشور برگزار می‌شود، برنامه های ۱۴ و ۱۵ خرداد است. در روز ۱۵ خرداد نیز برنامه های مشابه برگزار می‌شود. در این مراسم تجلیل و تکریم و یادبود شهدای خدمت نیز به صورت همزمان برگزار می‌شود. در شهرها و روستاهای کشور نیز مراسمات مشابهی برگزار می‌شود. در حسینیه جماران، شهر خمین در زادگاه امام، در منزل ایشان در قم، در نجف و در نوفل لوشاتو نیز ویژه برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.
عرب انصاری خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، امنیتی، تبلیغی، خدماتی و بهداشتی دست در دست یکدیگر برنامه مناسب با کمترین زحمت برای مردم و مشتاقان حضور در حرم امام(ره) خواهند داشت.
رئیس ستاد بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد تصریح کرد: افکار، آراء و اندیشه‌های امام امت در داخل و خارج از کشور تبیین خواهد شد. سازمان‌هایی که مسئولیت‌های بین‌المللی دارند موظف شدند برنامه‌های مختلف تبیینی و بزرگداشت حضرت امام را در کشورهای مختلف برگزار کنند. محور برنامه‌ها شناخت آرا، نظرات و اندیشه‌های امام خمینی خواهد بود. حضرت امام نظریات روشنی نسبت به فلسطین و مردم مظلوم غزه دارند.
وی همچنین در ادامه تصریح کرد: اصناف، ورزشکاران و هنرمندان برنامه‌های ویژه‌ای در روز ۱۴ خرداد در اطراف حرم امام(ره) برگزار خواهند کرد.
عرب انصاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه سازمان تبلیغات اسلامی در آرامستان مسگرآباد گفت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان تبلیغات حضور در گلزار شهدای ۱۵ خرداد در آرامستان مسگرآباد است. این برنامه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل آرامستان مسگرآباد در جوار گلزار شهدای ۱۵ خرداد و با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: آقای مهدی عبدخدایی از اعضای جمعیت فداییان اسلام نیز در این مراسم خاطره گویی خواهد داشت.
رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد در پایان یادآور شد: این انقلاب با زنده نگه داشتن نام و یاد امام(ره) و شهدا استمرار می‌یابد و ما موظف به تبیین اندیشه‌ها و راه و مکتب ایشان هستیم.