آیت‌الله موسوی جزایری :باید از ظرفیت نیروهای مردمی در ارتقای امنیت استفاده شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان در افتتاحیه مانور ارتقای امنیت اجتماعی با اشاره به حضور مردم در ۲۲ بهمن اظهار کرد: امروز با برگزاری مانور ارتقای امنیت اجتماعی آغاز یک کار مقدس است و انشاءالله برای این اقدام اهمیت قایل شوند.به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرما،آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در این مراسم که امروز(شنبه) در بلوار […]

نماینده ولی فقیه در خوزستان در افتتاحیه مانور ارتقای امنیت اجتماعی با اشاره به حضور مردم در ۲۲ بهمن اظهار کرد: امروز با برگزاری مانور ارتقای امنیت اجتماعی آغاز یک کار مقدس است و انشاءالله برای این اقدام اهمیت قایل شوند.به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرما،آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در این مراسم که امروز(شنبه) در بلوار ساحلی کیانپارس اهواز برگزار شد؛ اظهار کرد: ضروری‌است این برنامه‌ها بیش از پیش توسعه یابد.وی ادامه داد: یکی از قصوراتی که در گذشته وجود داشت، کمتر استفاده کردن از افکار عمومی و نیروهای مردمی در حفظ امنیت اجتماعی بوده است. قطعا مشارکت افکار عمومی در بحث ارتقای امنیت اجتماعی می‌تواند بسیار کارساز باشد.

81663

آیت‌الله موسوی جزایری افزود: اگر سال اول دفاع مقدس را با سال ‌های بعد مقایسه کنید، می‌بینید که علت به پیروزی رسیدن بسیاری از عملیات‌ ها در طول دفاع مقدس حضور نیروهای مردمی در جبهه ‌های جنگ بود. به تدریج که جنگ به عرصه مردم کشیده شد، ستادهای مردمی تشکیل و نیروهای مردمی از سراسر کشور به خطه خوزستان سرازیر شدند. پیروزی‌ های رزمندگان اسلام در جنگ با ایده حضور مردم در صحنه دفاع مقدس بود. امروز هم همان‌طور که امنیت برای ما مهم است، نیاز است که از ظرفیت نیروهای مردمی در جهت ارتقای آن استفاده کنیم.نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: اسلام برای امنیت بسیار ارزش قایل شده است. در جامعه، گاه دشمن داخلی است و کسانی به ورطه باج‌گیری، لات‌‌گری، فساد، در ابتذال می ‌افتند و دشمن جان و مال مردم و بالاتر از آن، دشمن ناموس مردم می‌شوند که در برخورد با این افراد چنانچه قابلیت هدایت دارند، باید هدایت شوند و اگر اهل هدایت نباشند، باید با آنها برخورد شود.

آیت‌الله موسوی جزایری اظهار کرد: از استاندار دلسوز و مردمی و تلاش‌گر خوزستان تشکر می‌کنم که در مدت کوتاهی که از فعالیت وی می‌گذرد حرکت‌های بسیار خوبی در سطح جامعه انجام داده است.وی افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد نیاز است که در صحنه اقتصادی از بخش خصوصی مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی یعنی مشارکت مردم و دادن کلید طلایی اقتصاد کشور به دست مردم استمداد طلبید و لازم است این امر را به مرحله اجرا در آوریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: اگر بخواهیم مساله بیکاری را که ام‌الفساد تلقی می‌شود و در استان درصد بالایی نسبت به استان‌های دیگر دارد، ریشه‌کن کنیم؛ باید درب‌های اقتصاد استان را به روی مردم و بخش خصوصی و تجار باز کنیم.آیت‌الله موسوی جزایری گفت: امروز نیز در بحث امنیت طرح بسیار خوبی تحت عنوان ارتقای امنیت اجتماعی مطرح شده است که امید است سرآغازی در جهت بسیج عمومی برای استفاده از افکار عمومی و مشارکت نیروهای مردمی در جهت تحقق بخشیدن به ارتقای امنیت عمومی باشد.وی تصریح کرد: وجودنیروهای انتظامی، فرماند‌هان و دست‌اندرکاران ایجاد امنیت و مسئولان استان در این مانور، نعمتی است از سوی خدا. اینها افراد پاک و متدینی هستند و از آنها تشکر کنیم و شرعا موظفیم آنها را در برقراری و ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان یاری کنیم.در پایان سخنرانی‌های این مراسم، رژه نیروهای انتظامی، امنیتی، و نیروهای حفاظتی و حراست ادارات کل استان برگزار شد.