توصیه های رئیس پلیس فتا استان خوزستان به مسافرین نوروزی

توصیه های رئیس پلیس فتا استان خوزستان به مسافرین نوروزی: مراقب اطلاعات شخصی خود در ایام سفرهای نوروزی باشید .سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار کرد: توجه به اینکه در این ایام اکثر شهروندان عزیزمان قصد سفر دارند، برای مصون ماندن از تهدیدات سایبری می بایست نکات زیر را مد نظر […]

توصیه های رئیس پلیس فتا استان خوزستان به مسافرین نوروزی: مراقب اطلاعات شخصی خود در ایام سفرهای نوروزی باشید .سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار کرد: توجه به اینکه در این ایام اکثر شهروندان عزیزمان قصد سفر دارند، برای مصون ماندن از تهدیدات سایبری می بایست نکات زیر را مد نظر قرار دهند تا تعطیلات خوبی را در کنار خانواده بگذارند:

این مقام انتظامی افزود: هموطنان عزیز باید مد نظر داشته باشند که اطلاعات سفر خود را در شبکه های اجتماعی برای یکدیگر به اشتراک نگذارید این اطلاعات عدم حضور شما در منزل را در اختیار سارقان قرار می دهد. در استفاده از دستگاه های حامل داده شامل: دوربین عکاسی، رم‌ریدر و هر نوع حافظه جانبی را که به همراه خود می‌برید، در هتل ها، سوئیت ها و مکان های تفریحی جا نگذارید.

سرهنگ حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: توصیه دیگر ما به هموطنان عزیز اینست که در طول زمان مسافرت سعی کنید در اماکن عمومی از دستگاه‌های وای‌فای ناشناس استفاده نکنید زیرا هر دستگاه وای‌فای ناشناس می‌تواند دامی از طرف سودجویان اینترنتی باشد. ضمن اینکه اطلاعات خصوصی و مهم خود را در سفر به همراه خود نبرده و در هنگام استفاده از اینترنت اماکن اقامتی احتیاط کنید. هموطنان عزیز برای خریدهای حین سفر از کارت بانکی جداگانه با مبلغ محدود استفاده کنید.

ابن مقام مسئول در پایان گفت: شهروندان عزیزمان قبل از انجام مسافرت با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانند نسبت به حفظ امنیت و حریم خصوصی خود تلاش کرده و نکات مهم را مدنظر داشته باشند. رعایت این نکات می‌تواند تضمین‌کننده امنیت سایبری مسافران باشد