مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد پیش‌بینی جمع‌آوری ۵۴ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری خوزستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به جمع آوری ۴۱۶ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری سال گذشته از پیش‌بینی جمع‌آوری ۵۴۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری امسال خبر داد. جمال شیبه در نشست خبری که روز شنبه (۱۳ اسفندماه) به مناسبت جشن نیکوکاری برگزار شد، با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به جمع آوری ۴۱۶ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری سال گذشته از پیش‌بینی جمع‌آوری ۵۴۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری امسال خبر داد.

جمال شیبه در نشست خبری که روز شنبه (۱۳ اسفندماه) به مناسبت جشن نیکوکاری برگزار شد، با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد امام (ره) در ۱۴ اسفندماه و آغاز جشن نیکوکاری از فردا اظهار کرد: کمیته امداد (ره) خوزستان افتخار دارد که به حدود ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۱۳۰ هزار خانوار خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه محور خدمات کمیته امداد امام(ره) خانواده است، افزود: با توجه به اینکه اکنون بزرگترین نیاز جامعه ما اشتغال است در سال‌های اخیر اولویت اصلی کمیته امداد امام(ره) اشتغال نیازمندان و توانمندسازی اقتصادی این افراد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به تلاش برای انجام طرح‌های دانش بنیان گفت: امسال از طریق تبصره ۱۶، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال داشتیم که با همکاری خوب بانک‌ها، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان معادل ۸۲ تا ۸۳ درصد اعتبارات اشتغال جذب شده است. تاکنون ۱۹ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد شده است و ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر در زمینه اشتغال آموزش دیده‌اند.

شیبه بیان کرد: همچنین در ۱۱ امسال ۶ هزار سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به نوعروسان اهدا شده است و اکنون نوعروس تحت پوشش پشت نوبت جهیزیه نداریم.

پرداخت حق بیمه ۳۹۰۰ زن سرپرست خانوار در خوزستان

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۵۵ درصد جمعیت هدف و تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) خوزستان زنان سرپرست خانوار هستند، توجه ویژه ای به اشتغال و توانمندسازی این قشر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار به مدت ۱۰ سال نیز در حال انجام است تا پس از این سال‌ها مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شوند؛ در این خصوص حق بیمه ۳ هزار و ۹۰۰ زن سرپرست خانوار خوزستانی در حال پرداخت است و یک هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار نیز مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شده‌اند.

شیبه بیان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های خانواده‌ها برای مسکن هزینه می‌شود، بعد از اشتغال اولویت تامین مسکن خانواده‌های تحت پوشش است. فردا در کل کشور ۲۳ هزار واحد مسکونی به دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود که سهم خوزستان یک هزار و ۳۸ واحد مسکونی است. امسال حدود ۲ هزار واحد مددجویان خوزستانی نیز تعمیر شده است.

نحوه سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت

وی افزود: تنها صندوقی که در کل کشور سود پرداخت نمی‌کند و سودی دریافت نمی‌کند، صندوق امداد ولایت است؛ امسال مجموع تسهیلات پرداختی از این صندوق ۱۳۴ میلیارد تومان بوده است که باید تلاش شود سپرده‌های این صندوق افزایش یابد تا خدمات بیشتری ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: خیرین، موسسات و شرکت‌ها هر رقمی در این صندوق به عنوان سپرده قرض الحسنه قرار دهند، کمیته امداد امام (ره) به همان میزان به سپرده‌های صندوق اضافه می‌کند و تسهیلات بیشتری به افراد تحت پوشش می‌دهیم بنابراین امیدواریم مبلغ بیشتری در این صندوق به عنوان سپرده گذاشته شود.

شیبه بیان کرد: ۵۴ هزار دانش‌آموز و ۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو تحت پوشش داریم که شهریه همه دانشجویان در حال پرداخت است. امسال حدود ۳۰ هزار بسته لوازم تحریر بین این افراد توزیع شده و سرانه ۳۰۰ هزار تومانی نیز برای دانش‌آموزان برای تعمیر تجهیزات در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: تا جایی که اطلاع داریم هیچ دانش‌آموز تحت پوششی به دلیل نداشتن کیف و لوزام تحریر از درس و تحصیل محروم نشده است.

۶ درصد جمعیت خوزستان تحت پوشش کمیته امداد امام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در خوزستان وجود دارد اما ۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند؛ اگر سازمان‌ها و صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی عمل کنند می‌توان این رقم را به حداقل رساند. در حال حاضر سازمان‌ها و صنایع کمک می‌کنند اما انتظار بیشتر است.وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ پشت نوبتی برای تحت پوشش قرار دادن نداریم و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

۳۰ هزار یتیم خوزستانی تحت پوشش طرح اکرام ایتام

شیبه بیان کرد: یکی از ارزشمندترین طرح‌های کمیته امداد امام (ره) طرح اکرام ایتام و محسنین است؛ در حال حاضر در استان خوزستان ۳۰ هزار یتیم و محسنین تحت پوشش هستند و ماهانه پول به حساب آن‌ها واریز می شود.

وی با اشاره برگزاری جشن نیکوکاری، گفت: در جشن نیکوکاری سال گذشته ۴۱۶ میلیارد ریال جمع‌آوری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: شهروندان می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۶۱*۸۸۷۷* یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ در کمک به نیازمندان مشارکت کنند