وضعیت نگران کننده ترک تحصیل در اول دبستان

خوزستان پس از سیستان و بلوچستان در صدر جدول ترک تحصیل ها قرار دارد.معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش: نرخ تکرار پایه در دوره ابتدایی ۳ درصد و در پایه اول ابتدایی ۱۰ درصد است و در پایه اول دبستان نیازمند مداخله اورژانسی و فوری هستیم. مقایسه کلاس‌ های اول ابتدایی شهر و روستا […]

خوزستان پس از سیستان و بلوچستان در صدر جدول ترک تحصیل ها قرار دارد.معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش: نرخ تکرار پایه در دوره ابتدایی ۳ درصد و در پایه اول ابتدایی ۱۰ درصد است و در پایه اول دبستان نیازمند مداخله اورژانسی و فوری هستیم.

مقایسه کلاس‌ های اول ابتدایی شهر و روستا نشان می‌داد، نرخ تکرار پایه در روستاها بیشتر است همچنین نرخ ترک تحصیل در این پایه بیشتر بود.

۲۰۴ هزار و ۳۱۲ دانش‌‎آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی داریم که از این تعداد ۴۵ هزار و ۵۳۸ نفر یعنی بیش‌از ۲۲ درصد جذب شدند.

دلایل عدم حضور در مدرسه متفاوت است مانند فوت کودک، تحصیل در جای دیگر، فقر مالی و بیماری صعب العلاج و ۲۰ عامل منجر می‌شود یک کودک در مدرسه حضور نداشته باشد.سیستان و بلوچستان ، خوزستان ، تهران ، آذربایجان غربی دارای بیشترین نرخ ترک تحصیل در کشور هستند