فیلترینگ هیچ تأثیری نداشت، جز اینکه بازار فیلترشکن ها را داغ کرد

نوروزی، کارشناس رسانه: فیلترینگ هیچ تأثیری نداشت، جز اینکه بازار فیلترشکن ها را داغ کرد. کامبیز نوروزی، حقوقدان و کارشناس مسائل رسانه ای به جماران گفت: شاید نزدیک به یک ربع قرن است سیاست فیلترینگ دارد در ایران اجرا می شود. مثلا یکی از اولین مواردی که فیلتر شد، فیس بوک بود؛ اما هیچ اثری […]

نوروزی، کارشناس رسانه: فیلترینگ هیچ تأثیری نداشت، جز اینکه بازار فیلترشکن ها را داغ کرد. کامبیز نوروزی، حقوقدان و کارشناس مسائل رسانه ای به جماران گفت: شاید نزدیک به یک ربع قرن است سیاست فیلترینگ دارد در ایران اجرا می شود. مثلا یکی از اولین مواردی که فیلتر شد، فیس بوک بود؛ اما هیچ اثری نگذاشت غیر از اینکه بازار فروش فیلترشکن ها را داغ کرد.

در چند سال گذشته تلگرام فیلتر شد، اما به سرعت به جای اولش برگشت. قبل از آن توئیتر فیلتر شد و الآن می توانم بگویم اکثر مقامات رسمی کشور حساب توئیتری دارند. در ماه های اخیر واتس آپ و اینستاگرام فیلتر شد و باز تأثیری نگذاشت.

اساسا کسانی که دنبال چنین ایده هایی هستند از یک نکته بنیادی غفلت می کنند که آنچه باعث گرایش عمومی به استفاده از پلتفرم های مختلف مثل تلگرام، اینستاگرام و واتس آپ هست، این است که در کشور رسانه های حرفه ای قادر نیستند نیاز خبری و تحلیلی مخاطبان را پاسخ بدهند