ایجاد «شبکه ملی اعتبار» برای واریز زودتر از موعد «یارانه‌ها»/خرید ۱۱ کالای اساسی با این اعتبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماع با اشاره به ایجاد «شبکه ملی اعتبار» به منظور واریز «یارانه»، زودتر از موعد به حساب افراد یا به حساب «پشتیبان» آنها گفت: آنهایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید ۱۱ قلم از کالاهای اساسی دارند، قبل از موعد مقرر واریزی یارانه‌ها می‌توانند از این شبکه […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماع با اشاره به ایجاد «شبکه ملی اعتبار» به منظور واریز «یارانه»، زودتر از موعد به حساب افراد یا به حساب «پشتیبان» آنها گفت: آنهایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید ۱۱ قلم از کالاهای اساسی دارند، قبل از موعد مقرر واریزی یارانه‌ها می‌توانند از این شبکه اعتباری پشتیبان استفاده کنند.

سید صولت مرتضوی در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و نیز تقدیر از آثار برتر علمی در حوزه ماموریت‌های مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه‌ای تحت عنوان “شبکه ملی اعتبار” ایجاد شده است که بنا بر این شده به صورت نمونه در برخی استان‌ها یارانه مردم را زودتر از موعد به حساب آنها یا حساب پشتیبان واریز کنیم.

وی با بیان اینکه آنهایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید ۱۱ قلم از کالاهای اساسی دارند، قبل از موعد مقرر واریزی یارانه‌ها می‌توانند از این شبکه اعتباری پشتیبان استفاده کنند، توضیح داد: اگر هم افراد تحت هر شرایطی تشخیص دادند نیاز به پولشان دارند، نیاز نیست از این طریق خرید کنند و پول را برای کار دیگر می‌خواهند، در فرجه مقرر که یارانه‌ها به حساب همه مردم واریز می‌شود، می‌توانند یارانه نقدی خود را بردارند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که این طرح در کدام استان‌ها اجرا شده است؟، عنوان کرد: در حال آزمایش است. بعدا نتایج آن اعلام می‌شود. چند شهرستان را نمونه انجام داده‌ایم که موفقیت آمیز بوده است. مرحله استانی را انجام می‌دهیم و بعد از مرحله استانی، ارزیابی و تصمیم گیری خواهیم کرد. همکاران در حال آماده کردن زیر ساخت‌ها هستند.

مرتضوی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر پیگیری جاماندگان تحت پوشش بهزیستی برای دریافت سهام عدالت، افزود: همه کسانی که حقوقی دارند قطعا می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه و اگر خدایی ناخواسته جا مانده یا حقی از آنها تضییع شده باشد، حتما اعاده خواهد شد