محمد فاضلی : امید به آینده تضعیف شده است

جامعه ایران در وضعیت بی‌سامانی سیاسی است/ امید به آینده تضعیف شده است. محمد فاضلی، جامعه‌شناس: بی‌اعتمادی هر راه‌حلی را در معرض تردید قرار می‌دهد.یکی از مشخصه‌های بی‌سامانی سیاسی، بی‌سازمانی است. این جامعه سازمان‌دهی درستی ندارد و برای مثال احزاب، اتحادیه‌ها و سایر تشکل‌های نمایندگی‌کننده گروه‌های اجتماعی در آن حضور پررنگی ندارند.چنین جامعه‌ای برای بیان […]

جامعه ایران در وضعیت بی‌سامانی سیاسی است/ امید به آینده تضعیف شده است. محمد فاضلی، جامعه‌شناس: بی‌اعتمادی هر راه‌حلی را در معرض تردید قرار می‌دهد.یکی از مشخصه‌های بی‌سامانی سیاسی، بی‌سازمانی است.

این جامعه سازمان‌دهی درستی ندارد و برای مثال احزاب، اتحادیه‌ها و سایر تشکل‌های نمایندگی‌کننده گروه‌های اجتماعی در آن حضور پررنگی ندارند.چنین جامعه‌ای برای بیان خواسته‌هایش و ارائه مطالباتش ابزار مناسبی ندارد. خشونت خروجی چنین وضعیتی به لحاظ ساختاری است.

اما گذشته از ساختارها، این جامعه با بار سنگین بی‌اعتمادی هم دست‌وپنجه نرم می‌کند. شما نمی‌توانید لباس یک‌سالگی فردی را در ۴۳ سالگی او هم به تنش کنید و انتظار داشته باشید راحت باشد یا زیبا به نظر برسد.

بسیاری از قواعد، روش‌ها و حتی اهدافی که امروز سخنگویان رسمی در حکومت دارند و دنبال می‌شوند، از نظر این جامعه مقبول نیستند و همان لباس‌های یک سالگی به حساب می‌آیند./ایرنا