اربعین مرحوم شیخ یاسر عماره

دکتر لفته منصوری : چهل روز از رحلت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ یاسر عماره (امیری) گذشت و فردا پنجشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ (بعدازظهر) بر تربت پاکش در جوار شهیدان والامقام ملاثانی به سوگ خواهیم نشست. مرور خاطرات ۴۴ سال تلاش خستگی‌ناپذیر، جهاد گونه، امیدوارکننده، مردمی، انقلابی و مخلصانه‌ی این روحانی ساده‌زیست؛ کتابی قطور و پرارج خواهد شد. […]

دکتر لفته منصوری : چهل روز از رحلت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ یاسر عماره (امیری) گذشت و فردا پنجشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ (بعدازظهر) بر تربت پاکش در جوار شهیدان والامقام ملاثانی به سوگ خواهیم نشست.

مرور خاطرات ۴۴ سال تلاش خستگی‌ناپذیر، جهاد گونه، امیدوارکننده، مردمی، انقلابی و مخلصانه‌ی این روحانی ساده‌زیست؛ کتابی قطور و پرارج خواهد شد.

فعالیت‌های این روحانی در تبلیغ و ترویج اسلام و انقلاب اسلامی فصل مهم و بزرگی در زندگی او رقم‌زده است. او امام جماعت مسجد، مدرس قرآن و احکام الهی و خادم راستین منبر اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بود.

فعالیت درزمینه‌ی فقرزدایی بخش مهم دیگری از زندگی این روحانی خیرخواه را تشکیل می‌دهد که با طرح شهید رجایی در اول انقلاب اسلامی آغاز و با حضور در خیریه‌ها و صندوق‌های مختلف کمک به مستمندان تا آخرین لحظه زندگی‌اش ادامه یافت.

حضور مخلصانه و بی‌ریای شیخ یاسر به‌عنوان بسیجی در جبهه‌های نبرد در طول جنگ تحمیلی فصل دیگری از جهاد او را تشکیل می‌دهد که هیچ‌گاه از یاد بسیجیان نمی‌رود.

فعالیت‌های مجدانه، صادقانه و مبتنی بر دریافت آگاهانه از آداب‌ورسوم اقوام مختلف استان خوزستان او در شورای حل اختلاف زندان‌های اهواز، منجر به جلب رضایت اولیای دم و نجات ده‌ها نفر از اعدام و برگرداندن آن‌ها به زندگی جدید و دامان خانواده‌ها و جامعه شد. آن‌قدر این فعالیت‌ها برجسته و اثرگذار بود که واکنش تحسین‌برانگیز مقامات قضایی استان و معاون قوه قضائیه جمهوری اسلامی را برانگیخت.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های شخصیت مرحوم شیخ یاسر عماره تواضع، حُسن خلق و حُسن ظن به مردم بود. این ویژگی‌ها محبوبیت و احترام ویژه‌ای برای او ایجاد کرد. حتی در آخرین لحظات زندگی خود، دست از یاری مردم برنداشت. مردمانی که با آرزوهای زیاد برای حل مشکلات خود به او مراجعه می‌کردند و مضیف او هرگز از دردها و رنج‌های مردم خالی نشد. آن‌ها هیچ‌گاه دست‌خالی از مضیف او بیرون نمی‌رفتند .روحش شاد و یادش گرامی؛ نثار روحش الفاتحه مع الصلوات.