توضیحات ویس کرمی درباره جلسه کمیسیون آموزش با رئیس جمهور در رابطه با مصوبه کنکور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، جلسه تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و شورای انقلاب فرهنگی با رئیس جمهور در خصوص مصوبه این شورا برای کنکور را، تشریح کرد.مهرداد ویس کرمی در رابطه جلسه شامگاه شنبه شب(۲۵ تیر) تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش با رئیس جمهور پیرامون مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی، بیان […]

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، جلسه تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و شورای انقلاب فرهنگی با رئیس جمهور در خصوص مصوبه این شورا برای کنکور را، تشریح کرد.مهرداد ویس کرمی در رابطه جلسه شامگاه شنبه شب(۲۵ تیر) تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش با رئیس جمهور پیرامون مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی، بیان کرد: بنده به همراه ۴ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چند نفر از اعضای شورای انقلاب فرهنگی در حضور رئیس جمهور جلسه چند ساعته ای در مورد مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی برگزار کردیم و تا نیمه شب طول کشید و رئیس جمهور با صبر و حوصله و خوشرویی صحبت‌های طرفین را شنیدند.

وی افزود: ما استدلال جدی کردیم مبنی بر اینکه لااقل هم مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی ایرادهایی دارد و نیاز به بررسی مجدد دارد و هم برای سال آینده مخصوصا زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای اجرایی کردن آن وجود ندارد که البته این نظر رئیس شورای سنجش هم بود که منتقل شد و دوستان هم در شورای انقلاب فرهنگی اصرار داشتند که مصوبه‌ای که این شورا داشته، باید اجرایی شود و بر این نیز اصرار داشتند که حتما برای سال ۱۴۰۲ هم اجرایی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: نهایتا آنها بر حرف خودشان اصرار کردند و ما هم بر حرف خودمان اصرار کردیم تا جلسه تمام شد. ما از رئیس جمهور خواهش کردیم که حداقل برای ۱۴۰۲ این مصوبه اجرایی نشود که البته رئیس جمهور جمع بندی خاصی هم نداشتند جز اینکه به شورای انقلاب فرهنگی توصیه کردند که به هر حال این حرف‌ها در یک جلسه کارشناسی شنیده و بررسی شود و تعامل مداومی بین شورای انقلاب فرهنگی و مجلس در اینگونه موارد برقرار شود.

ویس‌کرمی تصریح کرد: امروز هم جلسه شورای سنجش برگزار شد و بازرسی کشور نامه‌ای را برای شورای سنجش زدند که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی لازم‌الاجرا است و این را در جلسه معاون پارلمانی وزیر علوم قرائت کردند که این مصوبه لازم الاجرا است.وی افزود: بر همین اساس هم مصوبات شورای سنجش در این راستا بود که باید آمادگی‌های لازم برای اجرای این مصوبه فراهم شود. به هر حال شورای انقلاب فرهنگی نهادی است که اختیاراتی دارد، گرچه ما همان‌جا در جلسه هم تاکید کردیم که کار شورا سیاست‌گذاری است در حالی که بعضی از اموری که شورا وارد شده مصداق قانونگذاری هستند که البته آقای عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حتی فرمودند ما در قانونگذاری هم می‌توانیم ورود کنیم که البته این حرف به شدت با قانون اساسی منافات دارد و رسالت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری است.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی مجلس گفت: با این اوصاف تا این لحظه فرض بر این است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور ۱۴۰۲ هم ملاک است. ما معتقدیم این کار ایراداتی دارد که آنها را منتقل کردیم، بنده و همکارانم از حقوق مردم و داوطلبین به شدت دفاع و استدلال کردیم، اما به هر حال شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نهاد است و اختیاراتی دارد و ما در چارچوب نمایندگی خودمان تلاش کردیم که حقی از مردم ضایع نشود و اگر هم روال قانونی که به نظر می‌آید به همین سمت و سوی اجرای مصوبه باشد، تلاش می‌کنیم که کمترین آسیب به داوطلبین و خانواده های آنها برسد و ان‌شاءالله کمترین مشکل پیش آید.

وی در پایان گفت: این جلسه در وزارت علوم با حضور رئیس جمهور، معاونین وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و شخص وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش و سایر اعضا برگزار شد. امیدواریم خداوند کمک کند که دغدغه و مشکلی برای مردم پیش نیاید و همه باید تلاشمان در این جهت باشد که اگر قرار است این مصوبه اجرا شود به صورت آبرومندانه و عدالت محور باشد.