انتصاب یک مدیر غیر بومی دیگر / فصل نقل و انتقالات مدیران در غیاب استاندار خوزستان

در این چند روز اخیر در غیاب استاندار خوزستان، عزل و نصب های بسیاری در استان در حال رخ دادن است که در همین راستا انتظار می رود تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه نسبت به این اقدامات صورت گرفته واکنش نشان داده و به این حیطه ورود کنند.* در این روزهایی […]

در این چند روز اخیر در غیاب استاندار خوزستان، عزل و نصب های بسیاری در استان در حال رخ دادن است که در همین راستا انتظار می رود تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه نسبت به این اقدامات صورت گرفته واکنش نشان داده و به این حیطه ورود کنند.*

در این روزهایی که استاندار خوزستان به منظور انجام فریضه حج به مکه مکرمه سفر کرده، عزل و نصب های بسیاری در استان در حال انجام گرفتن است که همین موضوع باعث شده تا توجه نخبگان و اهالی رسانه به این بحث جلب شود.

عزل و نصب هایی که در غیاب استاندار ویژه یکی پس از دیگری اتفاق می افتند و حتی در برخی موارد مدیران بومی متخصص عزل و یک مدیر غیر بومی جایگزین آنها می شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص پاسخگو باشند که به چه علت استان خوزستان تبدیل به سکوی پرواز مدیران غیر بومی شده است، مدیرانی که در حد و اندازه توان مدیریتی در استان مهمی همچون خوزستان با شرایط خاص جغرافیایی اقتصادی منصب می گیرند و با کارنامه ای ناموفق برای استان اما موفق برای خودشان این منطقه را ترک می کنند. علت سکوت نمایندگان در این خصوص چیست؟

چندی پیش در نشست خبری یکی از نمایندگان استان سوالی از وی در خصوص انتصابات صورت گرفته پرسیده شده و این نماینده در پاسخ عنوان کرد ” تا زمانی که در خصوص یک انتصاب از بنده نظری نخواهند، در این زمینه ورود نخواهم کرد ” حال باید از این نماینده پرسید که چگونه با این استدلال بی منطق می خواهید پاسخگوی مردمی باشید که برای حق خواهی خودشان به شما رای داده اند؟

اصل ماجرا از این قرار است که مردم استان حق دارند بدانند به چه علت تا زمانی که در استان نخبه پرور خوزستان نیروهای متخصص و مسلط حضور دارند باید از سایر استان ها برای مدیریت سازمان ها و نهادهای مهم استان مدیر آورده شود. بالاخره وقت آن نرسیده تا این روند نخبه کشی در استان خاتمه یابد.

بر اساس شنیده ها در آخرین انتصاب انجام شده فردی با نام ” حسینی ” که سابقا در استان همدان مشغول به فعالیت بوده برای مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در نظر گرفته شده و بناست تا در روزهای اخیر مراسم تودیع و معارفه وی برگزار شود.

در این چند وقت اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان نسبت به انتصابات و ورود مدیران غیر بومی به استان واکنش نشان داده و به مسئولان هشدار داده است تا مراقب این چنین حرکت هایی در استان خوزستان باشند، زیرا این استان به اندازه کافی مدیر لایق و توانمند برای تصدیگری سازمان ها و نهادهای مهم اقتصادی در اختیار دارد و باید جلوی ورود مدیران پروازی و غیر بومی را گرفت.

انتصابات چراغ خاموش در غیاب استاندار ویژه خوزستان از حد معمول خارج شده و لازم است در این زمینه نخبگان استان و دستگاه های نظارتی ورود کنند.