مرگ ۲۴۷ تن در تصادفات رانندگی نوروز ۱۴۰۱ /افزایش ۳۸ درصدی ترددهای جاده‌ای

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی از مرگ ۲۴۷ تن از زمان اجرای طرح نوروزی پلیس در تصادفات رانندگی خبر داد.سردار سید تیمور حسینی در تحلیل تصادفات و رویدادهای ترافیکی در ششمین روز از اجرای طرح نوروزی پلیس اظهارکرد: متاسفانه از زمان اجرای طرح نوروزی در ۲۶ اسفند ماه تا صبح امروز ۲ فروردین ماه، ۱۸۷ […]

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی از مرگ ۲۴۷ تن از زمان اجرای طرح نوروزی پلیس در تصادفات رانندگی خبر داد.سردار سید تیمور حسینی در تحلیل تصادفات و رویدادهای ترافیکی در ششمین روز از اجرای طرح نوروزی پلیس اظهارکرد: متاسفانه از زمان اجرای طرح نوروزی در ۲۶ اسفند ماه تا صبح امروز ۲ فروردین ماه، ۱۸۷ فقره تصادف فوتی در کشور رخ داده که منجر به مرگ ۲۴۷ تن شده است. از این تعداد ۳۳ نفر در شهرها و ۲۱۴ نفر در جاده ها جان خود را از دست داده اند.

وی یشترین علل تصادفات را عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز، عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه و سبقت غیرمجاز اعلام کرد و گفت: از رانندگان می‌خواهم که حتما هشدارها و توصیه های پلیس را جدی گرفته و با دقت کافی رانندگی کنند. خستگی و خواب آلودگی و عدم تمرکز در حین رانندگی می تواند تصادفات جبران ناپذیری را رقم بزند.حسینی به رانندگان توصیه کرد که با احساس مسئولیت بیشتر در این ایام در جاده ها رانندگی کرده و از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی که باعث شدیدترین تصادفات چند روز اخیر شده، خودداری کنند. همچنین در سفرهای طولانی به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه توقف و استراحت کنند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره زمان وقوع بیشترین تصادفات نیز گفت: ۲۵ درصد تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۲۳ درصد از تصادفات نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده که به عبارتی می توان گفت که ساعت ۱۲ تا ۲۰ زمان وقوع حدود نیمی از تصادفات نوروزی بوده است.حسینی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱ میانگین تردد بین استانی ۳۸ درصد افزایش را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

کولاک و برف در جاده های استان های شمال غربی کشور

وی همچنین با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای امروز گفت: کولاک و برف در جاده های استان های شمال غربی کشور و باران در استان های گیلان و مازندران و تداوم ناپایداری جوی در اکثر استانها تا پایان هفته پیش بینی شده است. از این رو لازم است رانندگان تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و آمادگی مواجهه احتمالی با مداخلات جوی را نیز داشته باشند.