سرهنگ حسینی : تهدید جان و آبروی افراد در فضای مجازی خط قرمز پلیس فتا است

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری خانمی جوان که اقدام به تهدید و ارسال پیام‌های توهین آمیز در شبکه اجتماعی کرده بود، خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در توضیح ‏این خبر اظهار کرد: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی […]

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری خانمی جوان که اقدام به تهدید و ارسال پیام‌های توهین آمیز در شبکه اجتماعی کرده بود، خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در توضیح ‏این خبر اظهار کرد: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرده و گفت: فردی ناشناس اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز و ایجاد مزاحمت و تهدید در واتساپ برای من کرده و با این کار باعث سلب آرامش من و خانواده‌ام شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به تهدیدات صورت گرفته از طرف متهم و ایجاد ابعاد روانی و مشکلات عدیده برای شاکیه،موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای پلیسی و در مدت زمان کوتاهی متهم که خانمی ۲۱ ساله بود را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار گردید.

سرهنگ حسینی افزود: متهمه پس از مواجهه با مستندات و ادله موجود به بزه انتسابی خود معترف و در خصوص علل ارتکاب جرم و انگیزه خود گفت :حدود ۲ سال قبل مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جهت انجام معامله‌ای به شاکیه قرض دادم ولی پس از گذشت مدتی وی این موضوع را انکار کرده و بنده نیز با ارسال پیام‌های تهدید آمیز قصد انتقام گیری داشتم که توسط پلیس فتا دستگیر شدم.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به این موضوع که تهدید و توهین در فضای مجازی همانند تهدید و توهین در فضای واقعی جرم است و قانون گذار برای آن مجازات حبس و جزای نقدی در نظر گرفته است، به شهروندان هشدار داد که فضای مجازی مکان مناسبی برای انتقام جویی و تسویه حساب‌های شخصی نیست و برابر قانون با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی در پایان گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.