نامه سرگشاده معلم اهوازی خطاب به وزیر آموزش و پرورش

یکی از معلمان با سابقه اهوازی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر : “مردم دنبال مدیر قوی و کارآمدند،نه اسامی و جناح ها و نه ارتباط با این دولت و آن دولت” در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش با بیان چالش های مهم حوزه آموزش و فرهنگ استان خوزستان […]

یکی از معلمان با سابقه اهوازی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر : “مردم دنبال مدیر قوی و کارآمدند،نه اسامی و جناح ها و نه ارتباط با این دولت و آن دولت” در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش با بیان چالش های مهم حوزه آموزش و فرهنگ استان خوزستان ، خواهان توجه به عنصر شایسته سالاری در انتخاب مدیریت عالی استان شد. متن نامه سرگشاده مهندس جمال بیت سیاح دبیر آموزشگاه های اهواز خطاب به دکتر نوری بشرح زیر می باشد:

جناب آقای دکتر نوری
وزیر محترم آموزش و پرورش
سلام
حتما در رسانه ها و در فضای مجازی از اتفاق ناگواری که دیروز در اهواز رقم خورد اطلاع پیدا کردید ، این اتفاق نشان داد ما با تعلیم و تربیت توسعه یافته فاصله زیادی داریم!

باید اعتراف کنیم بدلیل آلوده شدن آموزش و پرورش به سیاست و وابستگی مدیران آن به جناح ها و اسامی، از ماموریت اصلی خود که همانا تربیت یک انسان متعالی مورد نظر سند تحول بنیادین و فرمایشات مقام معظم رهبری است دور شده ایم!

توصیه بنده به عنوان یک همکار به شما این است که تا دیر نشده در انتصابات خود مهمترین ویژگی برای انتخاب مدیرانتان را عنصر شایسته سالاری و کارآمدی انتخاب کنید که آینده این کشور با تصمیمات آنها رقم خواهد خورد!

جناب آقای دکتر نوری عزیز

-اگر می‌خواهید جامعه از آسیب های اجتماعی و فرهنگی دشمنان در امان بماند به تعلیم و تربیت برسید و *مدیرانتان را درست انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در تولید و اشتغال پیشتاز جوامع بشری باشیم، به تعلیم و تربیت برسید و مدیرانتان را درست انتخاب کنید!
-اگر می‌خواهید پدران و مادران توسعه یافته تحویل جامعه دهید به تعلیم و تربیت برسید و *مدیرانتان را درست انتخاب کنید!*
-اگر می‌خواهید عدالت آموزشی که بخش عمده ای از عدالت اجتماعی است در جامعه محقق شود به تعلیم و تربیت برسید و *مدیرانتان را درست انتخاب کنید!*
-اگر می‌خواهید آمار ازدواج بالا رود و از میزان طلاق در جامعه کاسته شود به تعلیم و تربیت برسید و *مدیرانتان را درست انتخاب کنید!*
-اگر می‌خواهید در المپیادها و مسابقات جهانی پیشتاز جوامع بشری باشیم به تعلیم و تربیت برسید و *مدیرانتان را درست انتخاب کنید!*

*وزیر گرانقدرم*
فاجعه دیروز در اهواز بخش عظیمی از آن حاصل عملکرد مدیران ناکارآمد ده سال پیش است که نتوانستند تعلیم و تربیت را بصورت عادلانه در همه طبقات جامعه توسعه داده و یا از آن غافل مانده اند!
استدعا دارم با بازنگری در شیوه های انتخاب مدیران و استفاده از نیروهای متعهد انقلابی که شایسته سالاری مهمترین ویژگی آنها باشد جلوی فاجعه ده سال آینده را بگیرید!