خالی بمیریم!

جمال بیت سیاح : زمانی که به تاریخ انبیا رجوع می‌کنیم می‌بینیم، اولین افرادی که به آن‌ها ایمان آوردند جوانان بودند و در انقلاب هم همین گونه بود، اکنون نیز باید به جوانان و نخبگان اعتماد کرد و فرصت اشتباه کردن به جوانان داده شود تا جامعه هم از شور و نشاط برخوردار باشد و […]

جمال بیت سیاح : زمانی که به تاریخ انبیا رجوع می‌کنیم می‌بینیم، اولین افرادی که به آن‌ها ایمان آوردند جوانان بودند و در انقلاب هم همین گونه بود، اکنون نیز باید به جوانان و نخبگان اعتماد کرد و فرصت اشتباه کردن به جوانان داده شود تا جامعه هم از شور و نشاط برخوردار باشد و تا افراد باتجربه در جامعه هستند جوانان از مشورت با آنها استفاده کنند.فرمایش مقام معظم رهبری در کشف استعدادها و این مقدمه توجهم را به نوشته و کلیپی جلب کرد که چند روز پیش خواندم و دیدم و خلاصه آنرا خدمت شما عرض میکنم!

دریک جلسه از تاجران آمریکایی مدیر از حضار پرسید: غنی ترین مکان جهان کجاست؟ شخصی پاسخ داد کشورهای ثروتمند خاور میانه که غنی از نفت هستند. دیگری اضافه کرد ، آفریقا که غنی از معادن الماس است. شخصی افزود، ژاپن ،کشور پیشرو در صنعت و تکنولوژی.سخنران برای مدتی ساکت ماند وبعد از آن گفت: پاسخ های شما همه منطقی هستند اما جواب پرسش من نیست. غنی ترین و باارزشترین مکان قبرستان است!

چرا که میلیون ها آدم درحالی فوت شدند که افکار ارزشمندی داشته اند و هیچ کدام ازاین افکار به زبان آورده نشدند و تنها قبرشان از این افکار پرشد. این پاسخی بود که شور نوشتن را تود هنری نویسنده آمریکایی برانگیخت و نتیجه ی آن کتاب فوق‌العاده اش، با عنوان خالی بمیر(Die Empty) بود.وی تلاش بسیاری کرد تا به مردم برساند که باید پیش از مرگ هرآنچه در تفکراتشان در آمد و شد است جامه ی عمل بپوشانند و آن را درخدمت دیگری یا دیگران قرار دهند.یکی از تاثیرگذارترین جملات این کتاب، جملات پایانی هنری است که میگوید:نمیر! تاوقتی که در سینه ات چیزی برای گفتن داری و کاری برای انجام دادن.

خالی بمیر!

جملات مختصر و مفیدی که معنی بسیار عمیقی دارند.آزادانه بمیر! آزاد از همِّ دنیا، از درد، ازغم و آزاد از هرچیز دیگری که بندی دراین دنیاست!اما هنری مقصود دیگری نیز از گفتن خالی بمیر داشت.خوبی ذاتت را به دیگران هدیه کن، افکارت را جامه ی عمل بپوشان، علم را انتقال بده، به اهدافت برس، و عشق را بگستران.خوبی ذاتت را نپوشان چرا که تنها لقمه ی لذیذی برای مورچه ها خواهی شد.هرروز بگونه ای زندگی می‌کنیم که امروز روز آخر ماست، در کار، نهایت تلاشمان را و در خلاقیت، نهایت نبوغمان را به کار میگیریم،انگیزه میدهیم. خوشحالیم. مثبت نگریم و تلاش میکنیم ما نیز آزادانه و خالی از سنگینی های زندگی دنیائیمان بمیریم.چرا که مردم سنگینی ذات خوبشان، بخشندگی، خلاقیت و عشق را به خورد خاک میدهند و آنان را خسیس این دنیا می‌خوانند. بیاید… آزادانه از این مفاهیم بمیریم… بیاید خالی خالی بمیریم!!.بیاید به استعدادهای ناب جوانان و نخبگان جامعه اعتماد کنیم