مدرسی یان از شکایت سردار تبرئه شد

داود مدرسی یان خبرنگار و فعال شبکه های اجتماعی با انتشار یادداشتی از تبرئه خود بابت شکایت فرمانده سپاه خوزستان خبر داد و نوشت : یکی دو سال پیش بود که مراجع قانونی قضایی و انتظامی در جریان پرونده ای، با شکایت یکی از مسئولین امنیتی استان اینجانب را احضار کردند. بعد از مراجعه متوجه […]

داود مدرسی یان خبرنگار و فعال شبکه های اجتماعی با انتشار یادداشتی از تبرئه خود بابت شکایت فرمانده سپاه خوزستان خبر داد و نوشت : یکی دو سال پیش بود که مراجع قانونی قضایی و انتظامی در جریان پرونده ای، با شکایت یکی از مسئولین امنیتی استان اینجانب را احضار کردند. بعد از مراجعه متوجه شدم شاکی پرونده جناب آقای سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان است. دلیل را پرسیدم و پرونده را مطالعه کردم. مشخص شد دو توئیت از یک رشتوی با ۷، ۸ شماره توئیت روی پرونده است. ظاهراً برخی افراد، دو توئیت از یک رشتوی ۷ توئیتی بنده را تقطیع کرده و در اختیار سردار قرار دادند و با نظر ایشان از بنده و آقایان حامد هادیان و وحید اشتری شکایت قضایی شد.

برای من بسیار عجیب بود وقتی با این تقطیع آشکار مواجه شدم. همه توئیت ها را یکجا چاپ کرده و در اختیار مرجع قانونی قرار دادم. یک نسخه را هم به وکیل سردار تحویل دادم. مرجع قانونی هم با چک کردن حساب توئیتری بنده متوجه شد که توئیت ها تقطیع شده و ضمناً هیچ اهانت یا تهمت و حتی “نقدی” از سوی بنده صورت نگرفته بود!

برخی از دلسوزان از من می خواستند برای فیصله دادن به این پرونده، به محضر ایشان رفته و عذرخواهی نمایم یا تعهد به عدم تکرار در پرونده درج کنم. اما از آنجائیکه بنده هیچگونه اهانت یا تهمت یا خلاف واقعی را مرتکب نشده بودم و حتی به ایشان نقدی را مطرح نکرده بودم، قبول نکردم! با آنکه بنده بارها مطالبی را از آقای اشتری تأیید و بازنشر داده بودم اما نکته جناب اشتری را در مورد آقای شاهوارپور رد کردم و به نوعی از سردار دفاع کردم! با این وجود از من هم شکایت شد و چندباری در پلیس فتا و جلسات بازپرسی احضار شدم.

آن پرونده ادامه پیدا کرد و بعدها بدون اینکه من درخواستی داشته باشم وکیل آقای شاهوارپور درخواستِ ترک تعقیب بنده را روی پرونده درج کرد اما چون عناوین “جرائم نشر اکاذیب قابل گذشت نیستند”، پرونده ادامه پیدا کرد و متوقف نشد. پرونده از اهواز به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران ارجاع داده شد. سرانجام بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه تهران من را احضار کرد و بعد از حضور در شعبه و ارائه توضیحات، قرار نهایی صادر شد. الحمدلله بازپرس محترم صرف نظر از درخواست ترک تعقیب، این شکایت را فاقد ادله کافی برای احراز و انتساب جرم دانست و رأی بر برائت اینجانب صادر کرد.((در ادامه می‌توانید توئیت‌های بنده را مطالعه کرده و خود قضاوت کنید. دو توئیتی که تقطیع شده، روی پرونده گذاشتند هم توئیت شماره ۳ و آخرین توئیت(بدون شماره) که در پاسخ به یک کاربر نوشته شده بودم هست.))

امیدوارم فضای نقدپذیری و شنیدن نظرات بیش از پیش فراهم شود و مسئولین از نقد پریشان خاطر نشوند. وقتی رهبر انقلاب به صراحت می گوید از من هم نقد کنید جای تعجب دارد که برخی مسئولین، نه تنها در برابر نقد واکنش نشان می دهند، بلکه حرفی را که می گوید «من از عملکرد فلانی دفاعی ندارم خودشان باید پاسخگو باشند و تحریم ها ربطی به تأیید عملکردها ندارد» هم تحمل نمی کنند! بالاخره برادر بزرگوار آقای شاهوار پور بیش از ده سال در خوزستان مسئولیت دارند آیا مردم حق پرسش و نقد ندارند؟ و آیا پاسخ به انتقادات و سؤالات و ابهامات لازم نیست؟

نباید نقد به ایشان را نقد و تخریب نهاد مقدسی چون سپاه عزیز دانست. نباید منتقدین افراد و وابستگانشان را، مخالفین نهاد انقلابی و مخالف نظام اسلامی معرفی کرد! سپاه برای ما عزیز و شریف است و به آن افتخار می کنیم.