اهواز از فیض انستاگرامی تا سیل بارانی…

محمد حمودی :پس از مدتی زیاد چند شب پیش و درست در شب بارانی اهواز فرصت یافتم که چند ساعتی را در این شهر بگذارنم.و آنچه که در این مدت در انستاگرام شهردار اهواز و رسانه های رسمی و غیر رسمی و آی دی های معتبر و یا بعضاً فیک مشاهده کنم را با واقعیتِ […]

محمد حمودی :پس از مدتی زیاد چند شب پیش و درست در شب بارانی اهواز فرصت یافتم که چند ساعتی را در این شهر بگذارنم.و آنچه که در این مدت در انستاگرام شهردار اهواز و رسانه های رسمی و غیر رسمی و آی دی های معتبر و یا بعضاً فیک مشاهده کنم را با واقعیتِ اهواز مقایسه کنم.از نظر سنجی در مورد پل سفید! اینجور تداعی شده بود که در دوران مدیریت جدید شهردار اهواز چنان ساختارها اصلاح و مسائل زیباسازی شهری به متخصصان سپرده شد که در مورد جزئیات شهری رنگ پل را به “نظر سنجی میگذارند.

یا اینکه وقتی شهردار از “سرعت برق آسای پروژه ها!” میگفت گویا اهواز بیشتر شبیه کارگاه بود تا یک شهر که در آن همه به سرعت برق! _البته نه آن برقی که هر آن و با هر باران قطع میشود _ کار میکردند و چند ماه دیگه است که همه جا بی نقص و سریع اکمال و اتمام میشود. و یا زمانی که شهردار محترم از روزانه “حداقل ۱۸ ساعت!” کار میگفت اینطور به نظر میرسید که در مدت تصدی ایشان شهرداری چنان روی مدار کار و تلاش بود که با یک باران دیگر هیچ مشکلی در خیابان ها پدید نمی آمد! اما به یک باره با یک دیدن گویا از انستاگرام تا خیابان های اهواز فرسنگ ها فاصله است! شهری که از باران میترسد! و خیابان هایی که از شعار خجالت زده شدند همه یک تلنگر برای شهردار جوان داشتند که مشکلات مدیریت شهری در شهرداری و شهر اهواز چنان بزرگ،پیچیده هستند که با هیچ استوری و پستی نمیتوان آن را حل کرد.معضل آبگرفتگی معابر برای کلانشهر اهواز بیشتر به یک “آبرو ریزی” میماند تا یک مساله! و دیگر مسائلی که امیدوارم در فضای تصمیم گیری علمی و منطقی و با انجام “جراحی های ساختاری در شهرداری، چابک سازی سیستم آن و هوشمند سازی هزینه کردها” حل شود.