رئیسی: رشادت مردم مناطقی که مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند، در کل کشور زبانزد است

رئیس جمهور از استاندار، فرماندار و دیگر مسئولان استان کردستان خواست که به مشکلات مناطقی که مورد حملات شیمیایی قرار گرفته‌اند به شکل ویژه رسیدگی کنند و تصریح کرد:‌ مردم این مناطق از امتحان بزرگی مثل مقاومت در دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند و این مسئولیت دولتمردان برای خدمت به ایشان را مضاعف می‌کند. […]

رئیس جمهور از استاندار، فرماندار و دیگر مسئولان استان کردستان خواست که به مشکلات مناطقی که مورد حملات شیمیایی قرار گرفته‌اند به شکل ویژه رسیدگی کنند و تصریح کرد:‌ مردم این مناطق از امتحان بزرگی مثل مقاومت در دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند و این مسئولیت دولتمردان برای خدمت به ایشان را مضاعف می‌کند. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان با حضور در میان اهالی روستای قلعه‌جی شهرستان سروآباد گفت: رشادت و مقاومت جانانه مردم این منطقه در برابر حملات صدامیان و کفر جهانی نه فقط در کردستان بلکه در میان همه مردم کشورمان زبانزد بوده و اساسا تاریخ این منطقه، تاریخ ایستادگی و شهامت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم این مناطق می‌توانستند در همان روزهای آغاز تهاجم به کشورمان، خانه و روستای خود را ترک کنند و به مناطق امن‌تر بروند، افزود: با خطرات ناشی از جنگ، مردم روستای قلعه‌جی و مناطق مشابه قهرمانانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و باید قدردان مقاومت، رشادت و شجاعت آنان بود.رئیسی با تاکید بر اینکه همه باید قدردان ایستادگی و مقاومت مردم در جای جای کردستان و بخصوص مردم این مناطق باشیم، اظهار داشت: قبل از اینکه بنده به استان سفر کنم، هیات‌هایی به مناطق مختلف استان سفر کرده و مسائل، از بیکاری تا دیگر مشکلات مردم شناسایی شده و تصمیماتی نیز برای رفع آنها اتخاذ شده است.

رئیس جمهور از استاندار، فرماندار و دیگر مسئولان منطقه خواست که به مشکلات این منطقه به شکل ویژه رسیدگی کنند و تصریح کرد:‌ مردم این منطقه از امتحان بزرگی مثل مقاومت در دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند و ما اگر چه خدمتگزار همه مردم هستیم، اما ایستادگی قهرمانانه این مردم مسئولیت دولتمردان برای خدمت به ایشان را مضاعف می‌کند.

رئیسی خطاب به جوانان و نوجوانان این مناطق خاطرنشان کرد: شما باید به افتخارآفرینی پدران و مادران خود افتخار کنید که اینچنین با صلابت در برابر ددمنشی‌ها و جنایات دشمن ایستادگی کردند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه ترجیح دادم به جای نشستن در مرکز، به میان مردم بیایم و از نزدیک شاهد مسائل و پیگیر حل مشکلات آنان باشم، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین مشکل مردم این منطقه بیکاری و به ویژه فقدان فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است. به مسئولان استان تاکید کردم که این مساله را با جدیت دنبال کنند و از مرکز نیز تلاش خواهیم کرد تا امکانات لازم برای رفع مشکل بیکاری در اختیار مسئولان استان قرار گیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه تصمیمات دولت برای حل مشکلات استان در جلسه شورای اداری در حضور مسئولان استان، مردم و نمایندگان رسانه‌های تبیین می‌شود تا همه به سهم خود پیگیر اجرای آنها باشند، اظهار داشت: حضور در میان شما مردم باعث خرسندی است و استقبال شما از خودم را نشانه دلبستگی و علاقه شما به نظام جمهوری اسلامی می‌دانم که برای آن شهید و جانباز داده‌اید و بنده نیز افتخار می‌کنم که خدمتگزار نظام جمهوری اسلامی به شما هستم.