در زمین تروریست ها بازی نکنید!

عرض تسلیت مجدد بابت شهدای والا مقام فرزندان این خطه سرافراز و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان و مصدومان و محکوم کردن مجدد این جنایت غیر انسانی تکفیریها، که در نوع خود نه اولین بوده ونه تنها اختصاص به خوزستان داشته و یا از ناحیه قوم بخصوصی انجام می شده است. بلکه تا کنون با […]

عرض تسلیت مجدد بابت شهدای والا مقام فرزندان این خطه سرافراز و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان و مصدومان و محکوم کردن مجدد این جنایت غیر انسانی تکفیریها، که در نوع خود نه اولین بوده ونه تنها اختصاص به خوزستان داشته و یا از ناحیه قوم بخصوصی انجام می شده است. بلکه تا کنون با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) وسپاه ودیگر نیروهای خدوم نظامی و انتظامی، دهها ضمن گروه و مجموعه های تروریستی در استانها و نقاط مختلف کشور شناسائی و قبل از هرگونه اقدام و تضرری خنثی شده اند.

هر چند متاسفانه برخی از آنها نیز فعلیت یافته و موجب تضرر مردم و کشور گردیده اند، که از جمله آنها حمله به مجلس شورای اسلامی در یک سال قبل است، که موجب شهادت و مجروح شدن تعدادی از هم میهنان شد. اما با عنایت به برخی تحلیلها وجهت گیریها ونطقهای شتابزده، جانبدارانه وتفرقه افکنانه روزهای اخیر، بویژه اظهار نظرهای برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، که سعی کرده اند هدفمند توجه ها را از حوزه خارجی ترور متوجه حوزه داخلی کرده وبا دامن زدن به حساسیت های قومی، شکاف وگسست قومی را بیش از پیش نمایند، لازم دانسته نکانی چند را به محضر شریفتان معروض داریم .

همانگونه که استحضار دارید؛ سکه ترور، دو رو دارد. یک روی آن، ترور فیزیکی است که غالبا کور وغیرانتخابی، وتنها برای اهداف روی دوم سکه ترور طراحی واجرا می شود. وروی دیگر آن، نقطه ای و هدفمند است. که همانا ایجاد نا امنی و بهم ریختگی روان جامعه و ایجاد دلهره و اضطراب و گسست در انسجام و همبستگی ملی و ترور شخصیتی فعالان وعناصر تاثیر گذار در ثبات سیاسی و اجتماعی ومنفعل کردن دولتمردان و تصمیم سازان،بقصد نیل به هدف غائی خود که همانا فروپاشی رژیم ها است، می باشد. این روی دوم سکه ترور، برخلاف روی اول آن که بصورت کور وغیر انتخابی وبه ساده ترین شکل صورت میگیرد. وحتی گاه بچه ها وزنان و مردان را بدون تمایز سیاسی و قومی و مذهبی مورد تهاجم خود قرار میدهد، اینبار و در روی دوم سکه، ترور بصورت نقطه ای، انتخابی و هدفمند و پیچیده، اشخاص و مقامات و فعالان سیاسی و اجتماعی و یا مسئولان و تصمیم سازان جامعه را،که ممکن است دسترسی برای ترورفیزیکی آنها بسادگی میسر نباشد، بی هرگونه هزینه کرد و اتفاقا توسط خود اشخاص مورد نظر، هدفگیری می شوند.

زیرا در شرایط بحران بعد از ترور فیزیکی، غالبا اشخاص ساده وبی تجربه وبا سطح دانش اندک سیاسی، منفعل شده و در میدان هدف تروریست ها وارد می شوند و با تحلیل ها و سخنان نا بخردانه و شتاب زده خود، ضمن اینکه بجای توجه به تروریست و اهداف آن،یقه همدیگر را دریده وبا کد دهی به دشمنان، مبادرت به عقده گشائی وبر ملا ساختن نقاط کوری میشوند که دشمن دقیقا بدنبال دریافت آنها است، می کنند! و با دامن زدن به فتنه داخلی، ارکان اساسی نظام را عریان ومتزلزل می نمایند. این عده که در دانش سیاسی از آنها به “کوتوله ها” و یا به “بی شعوران” سیاسی تعبیر میشود، غالبا بیش از ترور فیزیکی مخرب وبه اهداف تروریست خدمت می کنند وبرای مدیدیت بحران مشکل آفرینی می کنند. مانند آنچه در واپسین ساعات و ایام حمله تروریستی اخیر اهواز از سوی برخی صاحبان تریبون ویا قلم بدستان شاهد بودیم.

طی آن برخی فعالان ومدعیان عرصه سیاست وحتی نمایندگان مجلس ویا مدیران، مبادرت به نوشتن ویا انجام نطق ها و مصاحبه هائی منفعلانه و غیر متوقع سیاسی نمودند که دقیقا سند و گواه روشنی بر فقدان عقلانیت و سطح پائین دانش و شعور سیاسی آنان وعدم درک صحیح از نقشه اصلی بدخواهان و معاندین انقلاب و نظام و مردم بوده است. این دسته از اشخاص فعالانه در زمین ترویست ودرخدمت به اهداف او بازی کردند. و شاهد ما، استناد رادیوها و رسانه های بیگانه به برخی از این نطق ها وتحلیل های نیروهای باصطلاح خودی است. بدنبال ترور روز شنبه اهواز وشهادت و مجروح شدن قریب به ۹۰ نفر از هم میهنان عزیز از قومیت های مختلف و علی رغم اینکه ترکیب قومی تروریست ها گویای انگیزه های ورا قومی طراحان آن است،شاهد بهم ریختگی روان سیاسی مدعیان نخبگی و لیدری سیاسی چه در غالب رسانه ای وچه غیر رسانه ای وبعضا از تریبون های رسمی کشور، از جمله مجلس شورای اسلامی، بودیم.

این اظهار نظرها بدون توجه به بازتاب های منفی داخلی و خارجی و با عنایت به پیش زمینه هائی که سالهاست بواسطه مدیران استانی حقود وکج فهم وشبه ضد انقلاب، و راهبردهای غلط اتخاذی که غالبا متعمدانه وهدفمند وبه قصد فزون طلبی و به حاشیه راندن برخی اقوام اصیل استان با اندیشه تزاحم وتنگ کردن حلقه بر منافع آنان،علی الرائس در حق عربهای متدین و ولائی، و برتری گزینی قومی دیگر صورت میگرفته، که گاها مورد حمایت و پشتیبانی برخی دولتمردان ونمایندگان مجلس و متنفذین سیاسی وحزبی و مذهبی ویا متمکنین اقتصادی مرکز نشین هم قرار میگرفته است، در همان راستای اهداف سیاسی قبلی خود، بیان شده است. و عملا در زمین دشمن بازی کرده و روی دوم سکه اربابان ترور را پر رنگتر از روی اول آن نمودند.

نمونه های عینی آن انفعال غیر منتظره برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وعقده گشائی سیاسی با جهت گیریهای قومی، است.این آقایان، برای راه یافتن به مجلس بر بال اقوام استان، بویژه قوم شریف و نجیب و وفادار و کم توقع عرب اهواز سوار شده و پرواز نمودند، اما با کمال تاسف، اکنون منفعلانه و کینه توزانه وبرخلاف انتظاری که از یک شخصیت سیاسی نظام متوقع است، بجای توجه به ریشه های ترور وعلل واقعی انتخاب استان خوزستان برای اهداف ترور، که تبعیض روا داشته شده از سوی مدیران قومی مورد حمایت ایشان وهمکیشاشان و خام اندیش مشهود و غیر قابل انکار در همه ابعاد مدیریتی استان بوده است.بجای محکوم کردن اربابان ترور،که مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و پادشاهان وسلاطین متحد مرتجع منطقه است، هجوم خود را متوجه فعالان سیاسی عرب نموده وبه زعم خود فرصت را برای حذف هرچه تمامتر رقبای آتی انتخاباتی مهیا دیده و ترک تازی کردند!!.

ایشان با پوست اندازی عجولانه، وبا لحنی کاملا عصبی و منفعلانه، تنها بفاصله اندکی پس از حادثه ترور، بجای عمل به وظیفه نظارتی مجلس وبررسی و رسیدگی به نقاط ضعف آشکارمدیریت عالی استان در ناپختگی در برنامه ریزی و حفظ امنیت چنین مراسم مهمی از سوی شورای تامین استان، که استاندار رئیس و مسئول آن است،نابخردانه لبه تیز حمله خود را متوجه فعالان سیاسی عرب استان نموده وکوته بینانه عقبه این اقدام اخیر تروریستی داعش در استان را متوجه فعالان سیاسی عرب کرده اند!!!

اگر بنا باشد این استدلال کوته بینانه مبنای تحلیل رخدادها باشد، معلوم نیست که برای توجیه علل حمله این جماعت تکفیری به مجلس شورای اسلامی، که ایشان عضوی از آن است، ویا حملاتی که در گوشه و کنار به هیات عاشورای حسینی و… در سنوات گذشته صورت گرفته است، باید یقه چه کسانی را گرفت؟! ایشان گویا فراموش کرده اند که چگونه برای کسب رای و ورود به مجلس، آنهم در سایه حذف برنامه ریزی شده فرزندان شایسته این مردم وخالی ماندن عرصه رقابت انتخاباتی، چگونه نزد این فعالان سیاسی زانو زده و به دستبوسی بزرگان وسادات واشراف این قوم ولائی مشغول بوده اند؟!

لذا صراحتا اعلام میشود که این اضطراب و وادادگی و فرصت طلبی سیاسی که به بهای خون ریخته شده مردم صورت می گیرد مردود و محکوم است. وبدینوسیله ضمن اعلام مراتب انزجار خویش از این قبیل اظهار نظرهای غیر مسئولانه، که تفرقه و تخاصم قومی و گسست وشکافهای اجتماعی را موجب میشود. بر لزوم عذر خواهی واصلاح ادبیات و روش و منش قائلین در حق مردم عرب خوزستان تاکید میشود. ومجدداز کلیه اقشار و اقوام محترم استان، بویژه فعالان و نخبگان سیاسی واجتماعی، انتظار است که با بردباری و صعه صدر، از بصیرت سیاسی خود پاسداری کنند واز هرگونه اتهامات طرفینی و تقابل قومی و اجتماعی، به بهانه این حمله تروریستی، جدا اجتناب شود. واجازه داده شود تا مسئولین امنیتی به وظیفه ذاتی خود در شناسائی بی حاشیه به عوامل مباشر و غیر مباشر حمله تروریستی اخیر عمل نمایند. والسلام

عباس حیصمی

مدیر کل اسبق آموزش و پرورش استان خوزستان