حماسه 24 خرداد ریشه ها،دستاوردها و چالش ها در گفتگو با حجةالاسلام و المسلمین فیاضی

امروز 24 خرداد نخستین سالگرد حماسه سیاسی ملت ایران و پیروزی گفتمان تدبیر و اعتدال است،بدون تردید شکل گیری این حماسه برای ملت و کشور ما دستاوردها و پیامدهای بزرگی در عرصه های داخلی و بین المللی داشته و دارد.لذا در صدد بررسی عوامل و دلایل شکل گیری حماسه 24 خرداد و دستاوردهای دولت تدبیر […]

امروز 24 خرداد نخستین سالگرد حماسه سیاسی ملت ایران و پیروزی گفتمان تدبیر و اعتدال است،بدون تردید شکل گیری این حماسه برای ملت و کشور ما دستاوردها و پیامدهای بزرگی در عرصه های داخلی و بین المللی داشته و دارد.لذا در صدد بررسی عوامل و دلایل شکل گیری حماسه 24 خرداد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید طی یک سال گذشته در گفتگو با صاحب نظران و فعالان فرهنگی و – سیاسی کشور و استان خوزستان هستیم.

635383874184721400

به همین مناسبت گفتگوی کوتاهی با حجةالاسلام و المسلمین فیاضی رییس کمیته روحانیون و عضو برجسته ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان انجام داده ایم که متن آن بشرح ذیل از نظر می گذرد:

س-مهمترین عوامل شکل گیری حماسه 24 خرداد را چه می دانید؟

فیاضی :1-عملکرد متهورانه و غیر حکیمانه دولت سابق و گرایش های اقماری آن، 2-سرخوردگی جناح محافظه کار از گزینه انتخاباتی خویش (احمدی نژاد) و سلب شدن اعتماد مردم نسبت به آن، 3-تورم سرسام آور و کاهش قدرت خرید مردم ، 4-درس گرفتن جناح اعتدالگرا و اصلاح طلب از خطاهای گذشته که به همگرایی و پیروزی آنان انجامید، 5-معرفی گزینه قوی، دانشمند ،سخنور ،باتجربه و آشنای به جهان سیاست یعنی دکتر روحانی

س-در سایه نظام تدبیر و امید چه دورنمایی برای کشور در عرصه های سیاسی ،دیپلماسی و روابط سازنده ایران با کشورهای دیگر،خروج از رکود اقتصادی ،اجرای قانون حقوق شهروندی ،گسترش آزادی های اجتماعی و سیاسی و فعالیت احزاب و نهادهای مدنی پیش بینی می کنید؟

فیاضی :دور نمای روشن و امید بخش کشور در سایه عملیاتی شدن شعارهای دولت تدبیر و امید است که این مهم مغرور نشدن و سرمست نشدن جناح پیروز را میطلبد و نیز نیازمند انسجام نیروهای هوادار دولت ،دوری جستن مسئولین از جاه طلبی و دنیا دوستی ،حرکت در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و گوش جان دادن به دلسوزی های مراجع معظم تقلید و در نهایت رعایت کردن مطالبات به حق جناح مقابل و سعی وافر در جذب و سهیم کردن آنان در اداره کشور است.

س-مهمترین چالش ها و موانع فراروی دولت تدبیر و امید در ابعاد داخلی و خارجی در راستای تحقق شعارهای پیروز حماسه 24 خرداد را چه می دانید؟

فیاضی :مهمترین چالش داخلی کشور مشکلات اقتصادی و در راس آن تورم لجام گسیخته است و در بعد خارجی مذاکرات ایران با مجموعه 1+5 و نیز رشد روزافزون و قوت گرفتن تفکرات تکفیری در سطح اقلیمی و جهانی می باشد

س-چینش و زنجیره مدیران اجرایی و عملکرد مدیریت عالی استان خوزستان را تا چه میزان متناسب با گفتمان دولت تدبیر و امید و شعارهای اساسی آن متناسب و موفق ارزیابی می کنید؟

فیاضی :پیش از این در این مورد صحبت ها و نوشته هایی داشته ام ،ان شاءالله در آینده نزدیک بیشتر خواهم گفت.اما فعلا همین قدر بگویم ،اگر بخواهد چنین پیش رود باتوجه به حساسیت هایی که استان ما دارد و بعنوان شاهرگ حیاتی کشور بحساب می آید در آینده نزدیک با بحران مواجه خواهد شد. باید در خط مشی و روش خود تجدید نظر کند در غیراینصورت فردا دیر خواهد بود.

س-در حال حاضر حمایت مجموعه های نیروهای معتدل و اصلاح طلبان از دکتر روحانی و دولت یازدهم تا چه اندازه مهم ارزیابی می کنید؟

فیاضی :دولت در حال حاضر پیگیر عملیاتی کردن شعارهای انتخاباتی و تثبیت خط مشی خود می باشدو بیش از هر زمان دیگر به حمایت و همراهی هوادارانش نیازمند است .البته اذعان می کنم دولت تاکنون نتوانسته هوادارانش را متشکل و منسجم نماید و این امر باتوجه به انتخابات پیش رو پاشنه آشیل دولت بحساب می آید.ان شاءالله هر چه سریعتر این ضعف برطرف گردد.