جهانگیری دستور برخورد داد: در پرونده 3000 دانشجوی بورسیه تبعیض ناروا و سوءاستفاده از قدرت رخ داده است

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره پرونده 3000 دانشجوی بورسیه، از وزارت علوم خواست که با جریان سوئی که در این ارتباط به وجود آمده برخورد کند به نحوی که اعتماد به دانشگاه و دانشگاهیان برگردد. جهانگیری در سخنانی در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشور در سال 92 گفت: در یک مقطعی تصمیم گرفته شد […]

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره پرونده 3000 دانشجوی بورسیه، از وزارت علوم خواست که با جریان سوئی که در این ارتباط به وجود آمده برخورد کند به نحوی که اعتماد به دانشگاه و دانشگاهیان برگردد.

جهانگیری در سخنانی در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشور در سال 92 گفت: در یک مقطعی تصمیم گرفته شد به جای آزمون بورس خارج کشور، بیایند و شرایط دیگری را بگذارند و در این راستا شرایطی را بیان کردند که هرکس دارای این شرایط باشد می‌تواند از این موضوع استفاده کند اما به این نتیجه رسیدند که این شرایط را کنار بگذارند و زحمت انتخاب براساس شرایط نباشد. تعدادی از این بورس‌ها مربوط به خارج از کشور بود، احتمالا آنها پذیرش نداده‌اند، بعد تصمیم گرفته شده در داخل کشور از این بورس استفاده شود. هزینه تحصیلی خوبی به عنوان بورس داده شد و آنها عضو هیات علمی شدند.

در پرونده 3000 دانشجوی بورسیه تبعیض ناروا و سوءاستفاده از قدرت رخ داده است.وی با بیان اینکه در این ماجرا تبعیض ناروایی صورت گرفته و این سوءاستفاده از قدرت است، گفت: این اتفاقات و شیوه مخالفت با استعدادهایی است که زحمت می‌کشند تا بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

جهانگیری با بیان اینکه وزارت علوم باید با جریان سوئی که در این ارتباط وجود دارد، برخورد کند، گفت: ما باید یک خدمت خوب به مردم ارائه کنیم.وی گفت: عده‌ای آمدند دیگران را با مطرح کردن عناوینی چون “طایفه‌گری” بدنام کردند و خودشان زیر این شعارها و این مسائل هر کاری که دوست داشتند انجام دادند.معاون اول رییس جمهور ادامه داد: باید با داستان بورس برخورد شود و اعتماد به دانشگاهیان برگردد.جهانگیری خطاب به وزرای علوم و بهداشت گفت: سر کار شما با نخبگان این کشور است و در این دوره نباید اینگونه مسائل در آموزش کشور اتفاق بیفتد.