محسن رضایی: «توحید» پرکاربردترین واژه در ادبیات سیاسی امام(ره) است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توحید بیشترین واژه‌ای است که در ادبیات سیاسی امام(ره) بکار رفته است. امام یک ملت کاملاً متفرق با دیدگاه‌های متفاوت سیاسی را در صراط مستقیم گرد هم آورد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،دکتر محسن رضایی در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی «چشمه آفتاب» در خمین، با بیان اینکه “مهمترین […]

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توحید بیشترین واژه‌ای است که در ادبیات سیاسی امام(ره) بکار رفته است. امام یک ملت کاملاً متفرق با دیدگاه‌های متفاوت سیاسی را در صراط مستقیم گرد هم آورد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،دکتر محسن رضایی در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی «چشمه آفتاب» در خمین، با بیان اینکه “مهمترین کار امام راحل، بنیانگذاری فلسفه سیاسی حکومت‌داری در ایران بود”، افزود: اسناد و مدارک تاریخی نشان می‌دهد خاندان ایشان خانواده‌ای اهل جهاد و علم بوده‌اند و تأثیر این خاندان بر شکل‌گیری چنین شخصیتی بوضوح نمایان است.

Rouhollah+Vahdati+(22+of+35)

وی با تأکید بر اینکه “نسل‌های آینده این کشور نیز مدیون امام هستند”، گفت: حاکمان ایران در گذشته فاقد فلسفه و نظریه سیاسی بودند. فلسفه سیاسی در دوران‌هایی همچون پهلوی در ایران به کلی از بین رفته بود اما امام برای قرن‌ها یک مسیر سیاسی را بنا نهاد که بر فلسفه توحید بنیانگذاری شده بود.رضایی با بیان اینکه “امام معتقد بود توحید بدون توجه به کلمه امکان ندارد، چراکه اگر بخواهیم متحد باشیم باید با شرک مبارزه کنیم”، اضافه کرد: یگانه‌پرستی با تفرقه سازگار نیست؛ چراکه تفرقه شرک عملی است و کلمه توحید بدون توحید کلمه ممکن نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در حال حاضر عده‌ای به دنبال توحید کلمه و عده‌ای به دنبال کلمه توحید هستند و این در حالی است که اگر خواهان پیشرفت هستیم باید توحید را مبنای حرکت قرار دهیم.وی با بیان اینکه “وحدت کلمه بدون مبارزه با شرک و بت‌پرستی پایدار نخواهد بود”، تاکید کرد: فقر، بیکاری و گرانی که در حال حاضر به آنها دچار هستیم ناشی از رفتار ماست که در ظاهر جمهوری اسلامی را بیان می‌کنیم، اما در مسیر امام حرکت نمی‌کنیم. امروز پس از گذشت بیش از سی سال از انقلاب باید بر اساس اندیشه‌ های حضرت امام بازگشت به خود داشته باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم، کنگره چشمه آفتاب را زمینه‌ساز انجام ده‌ها پروژه جدید تحقیقاتی برای محققان و پژوهشگران دانست.وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه در آینده صدها جلد کتاب در سطوح استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در این عرصه منتشر شود، گفت: باید با دیدگاهی جدید اوراق تاریخ را مورد بررسی قرار داده و درس‌های بزرگی را فرا بگیریم.دری نجف‌آبادی بر لزوم بررسی نقش تأثیرگذار علمای بزرگ سده‌های گذشته در خصوص مبارزه با استبداد تأکید کرد و خواستار انجام پروژه‌های علمی و تحقیقاتی در این زمینه شد. ما وارث سرمایه‌های سرشار اخلاقی، سیاسی و معنوی هستیم که نتیجه صدها سال تلاش و فداکاری است.