5+1 طرح لغو همه تحریم‌ها را به ایران پیشنهاد کرده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که گروه ۱ + ۵ پیشنهاد کرده است که اگر ایران با محدود کردن تکنولوژی هسته‌ای خود در مذاکرات موافقت کند همه تحریم‌ها علیه ایران را لغو خواهند کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارشی با اشاره به دور بعدی مذاکرات ایران که قرار است ۲۶ تا ۲۹ ژوئن در وین برگزار شود […]

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که گروه ۱ + ۵ پیشنهاد کرده است که اگر ایران با محدود کردن تکنولوژی هسته‌ای خود در مذاکرات موافقت کند همه تحریم‌ها علیه ایران را لغو خواهند کرد.

80907594-5204164

خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارشی با اشاره به دور بعدی مذاکرات ایران که قرار است ۲۶ تا ۲۹ ژوئن در وین برگزار شود نوشت: آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان پیشنهاد لغو همه تحریمها علیه ایران را داده‌اند اگر ایران با محدود شدن اساسی برنامه هسته‌ای و تکنولوژی خود که ممکن است در ساخت سلاح هسته‌ای به کار رود موافقت کند.

این گزارش افزود که تهران بارها نظامی بودن برنامه هسته‌ای‌اش را رد کرده است.دور قبلی مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ روز ۱۶ مه در وین با پیشرفت اندک به پایان رسید.«مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه بعد از پایان دو روز مذاکرات «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و «کاترین اشتون» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه، این گفت‌وگوها را که در استانبول برگزار شد، «مفید» ارزیابی کرد.

وی که با خبرگزاری فارس گفت‌ وگو می‌ کرد، در این رابطه گفت:«نماینده عالی اتحادیه اروپا بحث‌هایی بسیار طولانی و مفید با وزیر خارجه ظریف داشت تا وی را در جریان مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران قرار دهد. آن‌ها احتمالات مختلف را به عنوان بخشی از مذاکرات در جریان، مورد بررسی قرار دادند.»

او در مورد احتمال برگزاری نشست کارشناسان طرفین نیز گفت: «در همین حال، خانم اشتون و وزیر توصیه دارند که یک دور مذاکرات کارشناسی به زودی برگزار شود. دیگر رایزنی‌های سیاسی نیز هر زمان که لازم باشد، صورت خواهد گرفت.»دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱ + ۵ روزهای ۲۶ تا ۳۰ خرداد در وین اتریش برگزار می‌شود.بر اساس توافقی که سوم آذر سال گذشته به دست آمد، طرف‌ها باید تا ۲۹ تیر به راهکاری جامع و بلندمدت برای پایان دادن به مناقشه هسته‌ای، برسند.