سید محمد خاتمی: توافق هسته ای دور از دسترس نیست

رییس جمهوری اسبق کشورمان با بیان اینکه توافق هسته ای دور از دسترس نیست، گفت: دولت در این خصوص جدی بوده و رهبری هم از آن حمایت می کنند.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما به نقل از روابط عمومی دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در دیدار با فرزندان شهیدان جهان آرا ، […]

رییس جمهوری اسبق کشورمان با بیان اینکه توافق هسته ای دور از دسترس نیست، گفت: دولت در این خصوص جدی بوده و رهبری هم از آن حمایت می کنند.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما به نقل از روابط عمومی دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در دیدار با فرزندان شهیدان جهان آرا ، باکری، داوود کریمی، عباس کریمی و جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در لشکرهای 27 محمد رسول الله، 10 سید الشهداء، 110 خاتم الانبیاء، 110 سید الشهداء افزود: این (جدی بودن و حمایت از توافق) ظرفیت های خوبی است و امیدوارم شاهد رویکرد خوب و متفاوتی از غرب باشیم.

81177289-5718651

وی اظهار امیدواری کرد با تدبیر و شهامتی که دولت تدبیر و امید برای حل مساله هسته ای اخیر داشته با واقع بینی غرب رو به رو شویم و حق و حاکمیت ایران را به رسمیت بشناسند و ما چیزی بیش از این نمی خواهیم. خاتمی در ادامه، سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که به حرمت مظلومیت و شهامت و فضیلت این بزرگوار، خداوند در کار همه ما و همه مسلمانان گشایشی ایجاد فرماید.

خاتمی همچنین سالروز سوم خرداد را گرامی داشت و یادآور شد: دفاع مقدس تداعی کننده دو واقعیت بزرگ یکی تلخ و یکی شیرین است.رییس جمهور اسبق کشورمان افزود: در جنگ تحمیلی دشمنان انقلاب و دشمنان ایران، کسانی که احساس می کردند با این انقلاب منافعشان به خطر افتاده، برای ضربه زدن به ایران و انقلاب نوپای اسلامی بسیج شدند.در جنگ ، عراق با غرور و تکبر و بهره گیری از امکانات وبا پشتیبانی همه قدرت های جهانی در حالیکه ما در وضعیت خوبی از نظر امکانات نبودیم ، به ایران تجاوز کرد.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس نشان دهنده و یادآور خطر بزرگی است که انقلاب را در بامداد حضورش تهدید می کرد ؛ این واقعیت تلخ دفاع مقدس بود و واقعیت دوم اینکه عیار شخصیت، هویت و فضیلت ملت ایران در جریان دفاع مقدس مشخص شد.رییس جمهور اسبق کشورمان گفت: صلابت و استقامت رهبری انقلاب و فرماندهی کل قوا و نیز ایمان و اراده مردمی که تصمیم گرفته بودند از انقلاب و سرزمینشان دفاع بکنند، همه معادلات را به هم زد و مقاومت جانانه نیروهای مسلح و مردمی و حضور با نشاط و فراگیر جوانان در جبهه ها باعث شد حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم.

خاتمی یادآور شد: در دویست سال گذشته هر جریانی پیش آمد یک تکه از ایران ما از دست رفت، درحالیکه روی ملاک های ظاهری از دست دادن سرزمین و حتی شاید سقوط نظام جمهوری اسلامی خیلی دور از ذهن معادلات عادی آن ها نبود ولی هیچ کدام آن ها رخ نداد؛ این معجزه ای بود که در دوران دفاع مقدس رخ داد.وی ادامه داد: بعد از جنگ هم دو واقعه مهم رخ داد که هر دو با محوریت آمریکا بود؛ یکی اشغال افغانستان و دیگری اشغال عراق. اما نتیجه چه شد؟ در هر دو جا دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی نابود شدند و از پا در آمدند.