رئوفیان:ننگین خواندن توافق ژنو، بی‌احترامی به رهبری است/تنور اتهام و تخریب را گرم کرده‌اند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با تاکید بر این‌که ” تصمیم‌گیری در مورد مذاکرات، در جلسه‌ ای با حضور مقام معظم رهبری نهایی می‌شود”، اظهار کرد: آیا منتقدان مذاکرات هسته‌ ای و تیم مذاکره‌ کننده ایران از این موضوع بی‌خبر هستند؟ به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما، ابوالقاسم رئوفیان در مجمع عمومی سالانه حزب […]

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با تاکید بر این‌که ” تصمیم‌گیری در مورد مذاکرات، در جلسه‌ ای با حضور مقام معظم رهبری نهایی می‌شود”، اظهار کرد: آیا منتقدان مذاکرات هسته‌ ای و تیم مذاکره‌ کننده ایران از این موضوع بی‌خبر هستند؟ به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما، ابوالقاسم رئوفیان در مجمع عمومی سالانه حزب اسلامی ایران زمین، با اشاره به این‌که امروز 63 ماه از کنگره تأسیس این حزب می‌گذرد، خاطرنشان کرد:‌ حزب اسلامی ایران زمین در تاریخ فعالیت‌ های حزبی خود دو دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک دوره انتخابات مجلس خبرگان،‌ دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک دوره انتخابات مجلس شوراهای شهر و روستا را به ثبت رسانده است و امروز در تدارک شرکت هدفمند مبتنی بر برنامه برای مجلس یازدهم است.وی با اشاره به عضویت حزب اسلامی ایران زمین در جبهه ایستادگی، اظهار کرد: حزب اسلامی ایران زمین با دیگر تشکل‌های نزدیک خود در تعامل بوده و برای همه احزاب و گروه‌های سیاسی پروانه‌دار که در چارچوب قانون اساسی کشور فعالیت می‌کنند، با هر گرایشی، احترام قائل است.

9302x26x0x14133

رئوفیان با بیان این‌که “حزب در 10 استان کشور دارای نمایندگی است”، افزود: حزب اسلامی ایران زمین در بیش از 10 استان کشور نمایندگی دارد که برخی از این‌ها دارای مجوز و برخی دیگر نیز در شرف اخذ مجوز برای تأسیس هستند. این حزب قصد دارد تا برای انتخابات مجلس آتی در تمامی استان‌های کشور شعبات خود را تأسیس و فعال کند.این فعال سیاسی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که “حزب ایران زمین حزب را معبد و فعالیت‌های حزبی را عبادت می‌داند”، خاطرنشان کرد: حزب ایران زمین می‌کوشد تا با صبر و اخلاق و ایجاد اعتماد در افکار عمومی در ابعاد سیاسی از یکجانبه‌نگری، تنگ‌نظری، نگرش قشری و متعصبانه پرهیز کند. ما در حزب تلاش می‌کنیم تا از انجام حرکت‌هایی که به انزوای اندیشه‌های والا می‌انجامد دوری گزینیم و به اهل مشورت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حزب می‌کوشد تا در بعد اقتصادی نظرش را به فراهم آوردن محلی برای ارائه افکار بالنده و ارائه راهکارهای علمی که چشم‌انداز به لحاظ اجتماعی قابل ملموس و اعتماد باشد، متوجه و معطوف کند و از فرمول‌های اقتصادی منسوخ و شکست خورده بپرهیزد.رئوفیان با بیان این‌که “خدامحوری و انسان‌دوستی از رویکردهای حزب اسلامی ایران زمین در ابعاد نظامی،‌ قضایی، فرهنگی و اجتماعی است”، تصریح کرد: پرهیز از توجه به نقاط غیر مشترک در تسهیل منافع ملی و مصالح کشور و توجه به شناخت به تمام پتانسیل‌های موجود در اجتماع به دور از تفکرات سلیقه‌ای و جناحی و همچنین توجه به مصالح عمومی و منافع ملی به جای مصالح فردی و جناحی و بسیج افکار عمومی در مسیر سعادت دنیا و آخرت از دیگر ایده‌های حزبی حزب اسلامی ایران زمین است.

وی همچنین به بیان انتظارت احزاب بویژه حزب اسلامی ایران زمین از حاکمیت پرداخت و گفت:‌ احزاب انتظار دارند که حاکمیت زمینه‌ای را جهت بهره‌مندی انسان از تمامی حقوق آمده در اصل 26 قانون اساسی از جمله حق آزادی ایجاد کند تا جایی که بتواند با هر چیزی جز آنچه به حال کشور مضر است مخالفت کنند.دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین اضافه کرد: احزاب از حاکمیت انتظار دارند که حاکمیت بر این باور باشد که احزاب رکن سوم دموکراسی هستند و می‌توانند در رصد کار حاکمیت، دیده‌بان‌های با بصیرتی باشند. حاکمیت باید احزاب را مشاوران امین خود بداند و در امور مختلف با‌ آنها مشورت و به نظر آن‌ها توجه کرده و احزاب می‌توانند نهادهای مشاوره‌ای در امور سیاسی باشند.

رئوفیان با تاکید بر این‌که “احزاب از حاکمیت انتظار دارند تا قانون احزاب را جدی بگیرد”، افزود: احزاب انتظار دارند حاکمیت زمینه را از هر جهت برای احیای خانه احزاب واقعی که جایی برای گفت‌وگو و رسیدگی به امور صنفی احزاب است، فراهم کرده و از ادامه فعالیت‌های فصلی جلوگیری کند. احزاب انتظار دارند حاکمیت به فعالیت‌های انتخاباتی و غیرانتخاباتی امید دهد و همچنین به منابع درآمدی آنها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد و در بودجه سالیانه دولت ردیف بودجه جداگانه‌ای برای احزاب پیش‌بینی کنند تا احزاب به رانت و اسپانسر روی نیاورند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با اشاره به جلسه رأی اعتماد وزیر کشور در مجلس، خاطرنشان کرد: وزیر کشور در جلسه اخذ رأی اعتماد، به نمایندگان مجلس گفت که تحزب و حمایت و تقویت احزاب مبنای کارش است. وزیر کشور در نخستین نشستی که پنج ماه قبل با احزاب داشت نیز وعده پیگیری جدی لایحه جرم سیاسی را مطرح کرد که متاسفانه هیچ‌کدام از وعده‌هایش تاکنون عملی نشده است.دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان این‌که “از رسانه ملی انتظار تأسیس یک شبکه آموزش حزبی و نهادینه کردن فرهنگ سیاسی در جامعه را داریم”، بر لزوم تقویت احزاب در کشور تاکید کرد و گفت: معتقدیم که احزاب باید در حوزه‌ های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مطالبه‌ گر باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 با عنوان اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: راه صحیح و نتیجه بخش کار فرهنگی و اقتصادی این است که عزم ملی و مدیریت جهادی وجود داشته باشد. یک فرهنک جامع، فرهنگی است که با فطرت انسانی و عقل و علم سازگار باشد و بتواند ما را به اقتصاد مقاومتی برساند؛ چراکه اقتصاد مقاومتی به جز با فرهنگ موجودیت پیدا نمی‌کند.رئوفیان با بیان این‌که “دشمن برای ناکام گذاشتن ما در راه دستیابی به اقتصاد مقاومتی در پی ایجاد رخنه در فرهنگ ماست”، اظهار کرد: امروز پیرایه‌ها باید از فرهنگ ما زدوده شود و این اقدام میسر نمی‌شود جز با نقد به دور از تهمت و تخریب. مقام معظم رهبری نیز همواره بر لزوم طرح نقد و دور از تهمت و تخریب تاکید داشته‌اند. نقد منصفانه و دلسوزانه و مشفقانه نقدی است که همه چیز را در تعادل و تکامل خود قرار می‌دهد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان این‌که “نقد معبر تکامل است”، اظهار کرد:‌ برخی به بهانه نقد هرچه به زبانشان می‌آید مطرح می‌کنند. این روزها برخی تنور اتهام غیراخلاقی، تضعیف و تخریب را گرم کرده‌اند.وی با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از اعضای تیم مذاکره‌کننده، به صحبت‌های اخیر رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر که تیم مذاکره کننده که در حال گفت‌وگو با 1+5 است، در دیدار با مردم ایلام فرمودند که من همواره موافق ابتکار در سیاست خارجه و مذاکره هستم و به مسئولان توصیه کرده‌اند هرچه می‌توانند تلاش کنند اما نیازمندی‌های کشور و برخی از مسائل همچون تحریم‌ها را به مذکرات گره نزنند.

رئوفیان اضافه کرد: این در شرایطی است که طی روزهای اخیر برخی به بهانه نقد و مذاکره در خبرگزاری‌ها و رسانه ملی می‌گویند که اگر این طور شود تا 20 سال دیگر کشور را دو دستی تحویل خواهیم داد. این افراد می‌گویند توافق ژنو یعنی قانونی کردن مداخلات غیرقانونی آمریکا. آنها معتقدند که پس از توافقات ژنو آمریکا می‌تواند در تک تک موارد ما را بازخواست کند.وی با انتقاد از چنین مواضی گفت:‌ متاسفانه این افراد تا جایی پیشرفت کرده‌اند که توافق‌نامه را ننگین‌نامه می‌دانند و نقش ایران را در نوشتن تک تک مفاد توافق‌نامه به هیچ می‌انگارند. این اظهارات این افراد نوعی بی‌احترامی به مقام معظم رهبری است.

رئوفیان افزود: امروز در مقابل این افراد این پرسش مطرح می‌شود که آیا آنها نمی‌دانند حلقه نهایی تصمیم‌گیری، در حضور رهبری تشکیل شده و چارچوب در آنجایی نهایی می‌شود؟‌ آیا این افراد نمی‌دانند در جلسه کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی که آخرین حلقه از حلقه‌های تصمیم‌گیری است و در محضر رهبر انقلاب تشکیل می‌شود، چارچوب‌ها نهایی می‌شود و تیم مذاکره‌کننده نیز در این چارچوب مذاکره می‌کند و حق هیچ‌گونه دخل و تصرف در تصمیمات را ندارد؟ اگر این افراد این پاسخ‌ها را نمی‌دانند، باید گفت آن‌کس نداند و نداند که نداند…دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در پایان تاکید کرد: اگر این افراد پاسخ این پرسش‌ها را می‌دانند؛ پس چرا همایش دلواپسان راه می‌اندازند و وزیر خارجه را مجبور به گفتن جزئیات مذاکرات می‌کنند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که ظریف بگوید حتی در صورت استیضاح هم از جزئیات توافق‌نامه مطلبی نخواهم گفت