آیةالله موحدی کرمانی:این چه برنامه غلطی است که نسبت به بیت امام انجام می‌دهید/معنای آن بوسه و در آغوش گرفتن سیدحسن آقا توسط رهبری این بود که اهانت‌کنندگان مؤدب باشند

آیت‌ا… موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در واکنش به تعطیلی همایش تبیین جایگاه علمی امام خمینی(ره) در شهرستان بروجرد که توسط عده‌ای تندرو به بهانه حضور یادگار امام در آن همایش صورت گرفت، تصریح کرد: این کار غلطی بوده چرا که شایسته‌ ترین فرد برای حضور در آن جلسه و سخنرانی در آن همایش […]

آیت‌ا… موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در واکنش به تعطیلی همایش تبیین جایگاه علمی امام خمینی(ره) در شهرستان بروجرد که توسط عده‌ای تندرو به بهانه حضور یادگار امام در آن همایش صورت گرفت، تصریح کرد: این کار غلطی بوده چرا که شایسته‌ ترین فرد برای حضور در آن جلسه و سخنرانی در آن همایش خود نوه امام است.

3456

به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،وی همچنین به کسانی که بر اساس ضعف فکری یا اغراض مختلف یا از سر ناآگاهی دست به چنین اقدامات ناشایستی می‌زنند توصیه کرد: اگر بصیرت خوبی از اسلام داشته باشید بدانید اسلام چنین دستوری را نمی‌دهد، اسلام دستور به ادب می‌دهد. اما اگر این بصیرت را ندارید، نگاه به رهبر کنید مقام معظم رهبری تکریم می‌کند شما هم تکریم کنید، رهبر دارد تجلیل می‌کند شما هم تجلیل کنید.

امام جمعه تهران بیت شریف، فرزندان و یادگاران امام را از مواریث ارزشمند آن حضرت برشمرد و تاکید کرد: در تکریم بیت امام، اسوه ما رهبر انقلاب است ما باید ببینیم در هر جریانی رهبری چه می‌کند از ایشان یاد بگیریم. اگر خود بصیرت ندارید لااقل به رهبر نگاه کنید که چگونه نسبت به بیت امام تکریم می‌کنند. شما ببینید در جریان آن کار غلط و اهانت به حاج حسن آقا در حرم امام، آقا با آغوش باز ایشان را بغل کردند و بوسیدند. معنای این بوسه و در آغوش گرفتن این بود که شما (اهانت‌کنندگان) مؤدب باشید،  این چه برنامه غلطی است که نسبت به بیت و نوه‌ها و فرزندان امام انجام می‌دهید، مؤدب باشید و اینگونه برنامه‌ ها به‌شدت محکوم است.

در پاسخ به پرسشی درباره تکلیف مردم و مسئولان نظام در پاسداشت مواریث گرانبها و یادگاری‌های امام خمینی(س) گفت: حضرت امام(س) میراث‌های فراوانی را به یادگار گذاشتند. یکی از بزرگ‌ترین میراث‌های امام ارزش‌های معنوی و فرهنگی است که بحمدا… خیلی‌ها به این ارزش‌ها توجه داشته و دارند. در حقیقت رمز موفقیت مردم هم همین میراث‌های معنوی و فرهنگی امام عزیز است، امام مردم را رشد دادند تا جایی که فرمودند من شما را با قلبی آرام، مطمئن و امیدوار ترک می‌کنم.

به نوشته ی آرمان، وی افزود: دومین میراث بزرگ حضرت امام احیاء ولایت است، که در این زمینه امام مردم را با ولایت فقیه آشنا نمود. مردم این ولایت فقیه را شناختند و حول امام و ولی فقیه خود جمع شده و پیروز شدند.موحدی کرمانی تصریح کرد: سومین میراث حضرت امام مساله آداب دینی بود که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شیوه زندگی دینی یاد کردند. امام آداب زندگی کردن را هم به مردم یاد دادند. ایشان یاد دادند که حتی در امور داخلی زندگی چگونه باشید اینکه عکس امام را در حال بوسیدن بچه‌ها یا بردن چای می‌بینید یعنی امام به ما می‌گوید که در خانه مهربان باشید.