برخی اقدامات دلواپسین دلواپسی‌ ها را دامن می‌زند

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری با اشاره به اقدامات برخی افراد که خود را دلواپسان انقلاب و آرمان‌ های نظام معرفی می‌ کنند، از جمله برگزاری تجمع و همایش بدون مجوز، گفت: برخی از این اقدامات خود به دلواپسی‌ ها دامن می‌ زند و باعث تعدیل و یا تسکین آن نمی‌شود.به گزارش گروه دریافت […]

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری با اشاره به اقدامات برخی افراد که خود را دلواپسان انقلاب و آرمان‌ های نظام معرفی می‌ کنند، از جمله برگزاری تجمع و همایش بدون مجوز، گفت: برخی از این اقدامات خود به دلواپسی‌ ها دامن می‌ زند و باعث تعدیل و یا تسکین آن نمی‌شود.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی با بیان اینکه ما در جامعه امیدها و در کنار آن بیم‌هایی داریم، گفت: امید داریم که وضعیت کشور روز به روز از نظر اشتغال، کاهش تورم، افزایش امنیت، رفع مشکلات ازدواج جوانان، مسکن و امثال آنها بهتر شود و در کنار این امیدها، دلواپسی‌ ها و نگرانی‌ هایی وجود دارد که گاهی این دلواپسی‌ ها حالت طبیعی دارد و گاهی تشدید می‌ شود.

9302x23x0x106069

وی با بیان این‌که نباید در ارتباط با بیم‌ ها و یا دلواپسی‌ ها دچار افراط و تفریط شد، گفت:‌ در واقع نباید با برخی از اقدامات به دلواپسی‌ ها افزود و از سوی دیگر امیدهای کاذب در جامعه ایجاد کرد.رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری با بیان این‌که اگر افرادی دلواپسی دارند، باید از راه‌های قانونی عمل کنند، تصریح کرد: این افراد اگر می‌خواهند همایش برگزار کنند به صورت قانونی، منطقی و به همراه دادن پیشنهاد این کار را انجام دهند.این عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برای همه ما روشن است که در جامعه مشکلاتی از جمله بیکاری، گرانی، نقدینگی سرگردان، مصرف بی‌حساب و کتاب وجود دارد و باید برای این مسائل فکر و راه‌حل ارائه دهیم و دلواپسی‌ ها را رفع کنیم، ولی نباید هیچ کدام از این دلواپسی‌ ها را به صورت افراط‌ گونه و نادرست افزایش دهیم.اکرمی گفت: در حال حاضر بحث پرونده هسته‌ ای کشورمان مطرح است و این یک مساله مشخص است که باید در ارتباط با دشمنان هوشیار و حساس بود. به هر حال ما با دشمنی مواجه هستیم که 35 سال علیه انقلاب ما تبلیغ کرده، کشور را تحریم کرده و همچنان متاسفانه به صورت طلبکارانه برخورد می‌کند و ما هر چه می‌ گوییم سلاح اتمی نمی‌ خواهیم و به دنبال خلع سلاح هستیم می‌گوید اعتماد سازی کنید. از طرف دیگر در کنار این هوشیاری ما نیاز به مذاکره داریم. غربی‌ ها نیز خود خواهان این موضوع هستند. ما باید به این مذاکرات امیدواری باشیم. دیوار تحریم‌ ها ترک خورده و مقداری انجام معاملات تسهیل شده است و این خود زمینه‌ ساز ایجاد امید است و در واقع باید گفت امیدی که اکنون در کشور است بیشتر از گذشته است.

وی با تاکید بر این‌که امیدها و دلواپسی‌ ها باید اعتدال‌ گونه باشد و افراط و تفریط در آن وجود نداشته باشد، گفت: من همه کسانی که میدان‌ دار این قضایا هستند می‌ شناسم و به آنها عرض می‌کنم که همه اصل مطلب را می‌ دانیم، ولی اگر دلواپسی وجود دارد برای رفع آن راه‌ حل ارائه دهیم.رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری ادامه داد: برخی از کسانی که اقدام به برگزاری همایش کرده‌اند نماینده مجلس هستند و این سوال از آنها وجود دارد که آیا راهکار رفع نگرانی‌ هایی که آنها دارند برگزاری همایش است؟ آیا آنها نمی‌توانند در مجلس با توجه به ابزاری که در اختیار دارند این نگرانی‌ها را رفع کنند و مسیر قانونی موضوع را طی کنند؟ مثلا با وزیر یا رییس‌جمهور بنشینند و گفت‌ وگو کنند.اکرمی با بیان این‌که آنها یک همایش در لانه جاسوسی برگزار کنند و از یازده میلیون جمعیت تهران دو سه هزار نفر در آن جمع شوند راه درستی برای حل و بیان این دلواپسی‌ ها نیست و اگر آنها واقعا دلسوز هستند باید راه قانونی را در این زمینه طی کنند؛ چرا آنها در این زمینه از راه طبیعی و قانونی خود وارد نمی‌شوند؟

وی ادامه داد: ما حق نداریم هر جا که خواستیم اراده کنیم و جمعیتی را جمع کنیم و شروع به دادن زدن کنیم.این عضو جامعه روحانیت در پایان گفت: برخی از این اقدامات نه تنها دلواپسی‌ ها را تعدیل و تسکین نمی‌ کند، بلکه به آنها دامن می‌زند.