لاریجانی: مذاکرات نهایی محل مسامحه نخواهد بود/کمیت فناوری هسته ای در مذاکرات محل چانه زنی نیست

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در مذاکرات مقدماتی با مسامحه برخورد شد مذاکرات نهایی محل مسامحه نخواهد بود، گفت: کمیت فناوری هسته ای در مذاکرات، محل چانه زنی نیست و تنها خط قرمز در کیفیت فناوری هسته ای، بر حسب فتوای رهبری تولید سلاح است نه چیز دیگری. به گزارش گروه دریافت […]

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در مذاکرات مقدماتی با مسامحه برخورد شد مذاکرات نهایی محل مسامحه نخواهد بود، گفت: کمیت فناوری هسته ای در مذاکرات، محل چانه زنی نیست و تنها خط قرمز در کیفیت فناوری هسته ای، بر حسب فتوای رهبری تولید سلاح است نه چیز دیگری.

9302x22x0x10657

به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،« علی لاریجانی » در آغاز جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 تاکید کرد: تیم مذاکره کننده تنها در موضوع هسته ای می تواند مذاکره کند.رییس مجلس ادامه داد: ناکثین و قاسطین امروز جهان با قدرت اقتصادی و شیطنت های سیاسی در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده اند و هر روز به بهانه ای ماجرایی درست می کنند. به خاطر مطامع دنیوی جنگ راه انداخته اند و سالهاست با مکر سیاسی و رسانه ای در مقابل مردم ایران سنگ اندازی کرده اند و از سلاح انرژی نفت و بانک نیز استفاده نامشروع کردند تا به مقاومت ملت لطمه وارد کنند.

لاریجانی گفت: اخیرا معاون رییس جمهوری آمریکا به دولت روسیه و آقای پوتین اخطار کرد که نباید از ابزار انرژی در ماجرای اوکراین استفاده سیاسی کند. واقعا خجالت آور است. تعجب آور است این گروه سیاست باز مکار این قدر فراموش کار شده اند. مگر شما در این سالها از ابزار تحریم نفت و گاز علیه ملت ایران استفاده سیاسی نکردید ، پس با چه رو و منطقی نسبت به روسیه موعظه می کنید اگر استفاده ابزاری از انرژی در سیاست را تقبیح می کنید که خودتان سالهاست با این روش مقابل ملت ایران ایستاده اید آیا اینان قاسطین دنیای مدرن نیستند.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر مقامات آمریکا در زمینه مذاکرات هسته ای کم حرف ناپخته مصرف نکردند و در آشکار و نهان با ژست های سیاسی خط و نشان برای حد و حدود فناوری صلح آمیز هسته ای کشیدند که تعداد سانتریفیوژها باید در ایران فلان مقدار باشد یا آب سنگین اراک چنین شود یا تحقیق و توسعه فلان محدودیت را پیدا کند.رییس مجلس اضافه کرد: ظاهرا قدرت های بزرگ غربی میدان مذاکرات هسته ای را با شعبده بازی سیاسی عوضی گرفته اند.لاریجانی افزود: مذاکرات هسته ای مذاکراتی جدی است تا عیار اتهامات واهی شما روشن شود و ملت ایران ارزشی برای این گونه مانورهای دروغین شما قائل نیست. ملت ایران طی سالهای طولانی مجاهدت و پایداری به چنین دستاورد ملی رسیده است آن هم در شرایطی که شما قوی ترین مقابله را با اراده ملت از خود نشان دادید.

وی یادآور شد: امروز ملت ایران صاحب فناوری صلح آمیز هسته ای شده است و این امری نیست که قابل معامله باشد. ایران در مذاکرات هسته ای به دنبال روشنگری حق خویش به تمامه است نه دنبال اسباب بازی هسته ای لذا مذاکرات کنندگان ایرانی نمی توانند از هیچ یک از حقوق هسته ای ایران شامل غنی سازی در حد کارخانه غنی سازی و تحقیق و توسعه آن هم بدون هیچ محدودیت صرفه نظر کنند.

رییس قوه مقننه اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته روز گذشته تاکید فرمودند مبنای توفیق حرکت کشور را در خود باوری و تکیه بر دانش و توانمندی های داخلی می داند که یک نمونه مهم آن در دانش هسته ای رخ نموده است و به روشنی اعلام می کند که در مذاکرات آینده چارچوب مورد قبول، صیانت ازکلیت فناوری هسته ای است و کمیت این فناوری محل چانه زنی نیست و تنها خط قرمز در کیفیت فناوری هسته ای بر حسب فتوای رهبری تولید سلاح می باشد و نه چیز دیگری و وزیر محترم خارجه و تیم مذاکره کننده صرفا در این محدوده و فقط در موضوع هسته ای و نه چیز دیگر می توانند مذاکره را ادامه دهند.

لاریجانی تاکید کرد: قدرت های غربی نیز بدانند که اگر نسبت به مذاکرات مقدماتی با مسامحه برخورد شد مذاکرات نهایی محل مسامحه نخواهد بود.رییس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) گفت: جلال الدین سوتی در کتاب خود از جابر ابن عبدالله انصاری نقل می کند که روزی در محضر پیامبر(ص) بودیم که علی(ع) نیز وارد شد پیامبر فرمود سوگند به کسی که جانم در دست اوست این مرد و شیعیان او در روز قیامت رستگارانند. علی و شیعه هم الفائزون.

وی ادامه داد: از پیامبر(ص) نقل است که فرمود علی منی و ان من علی، علی از من است و من از علی و جز خودم و علی کس دیگری نمی تواند وظیفه مرا به انجام رساند، منزلت امام علی(ع) آنگونه بود که پیامبر(ص) فرمود تو به منزله هارون برای موسی هستی با این تفاوت که پس از من دیگر پیامبری نخواهد بود.

لاریجانی افزود: با این همه توصیه های پیامبر اسلام(ص)، علی(ع) با سه دسته در مبارزه بود یکم اصحاب جمل یا ناکثین و پول پرستان و طرفداران تبعیض و صاحبان متامع دوم اصحاب صفین یا قاسطین که همان سیاست بازان مکار بودند که روح تقلب و نفاق در آنها برجسته بود و سوم اصحاب نهروان و یا خوارج که مارقین نام گرفتند که با عصبیت های ناروا و جهالت های خطرناک بزرگترین ضربه را به اسلام وارد کردند که امام علی(ع) فرمود چشم این فتنه را من درآوردم و غیر از من احدی جرأت چنین کاری را نداشت.

رییس مجلس افزود: پس از آنکه دریای تاریکی و شبهه افکنی آنها بالا گرفته بود و هاری آنها فزونی یافت امام علی(ع) خوارج را مردمانی خشن که فاقد اندیشه های عالی و احساسات لطیف هستند وصف می کند مردمانی پست و برده صفت و اوباشی که از هر گوشه ای جمع شدند. امروز پیروان اهل بیت و شیعیان علی(ع) نیز با همین سه گروه مواجه هستند از یک طرف گروهی از متعصبین خشک مقدس که در جهان اسلام به شیوه مارقین که با همان عصبیت ها به جان مسلمانان افتاده اند که با سلاح تکفیر پیوندهای اسلامی را نابود می کنند.

لاریجانی گفت: البته این گروه به جای اینکه روحیه مبارزه گری خود را به جای طغیان علیه استکبار و استعمار و صهیونیسم به کار ببندند به مصاف امت اسلامی کشاندند، در زمان علی(ع) نیز مارقین از سلاح تکفیر بهره می جستند، آنها حتی علی(ع) را تکفیر کردند امام درباره این گروه فرمود همانا بدترین مردم هستید شما تیرهایی هستید در دست شیطان که از وجود پلید شما برای زدن نشانه خود استفاده می کنند و به وسیله شما مردم را در حیرت و تردید و گمراهی می افکنند، آیا تکفیرین امروز همان مأموریت مارقین را ندارند که جان و آبروی مسلمانان را نشانه رفتند و چه خوب امام علی(ع) آنان را ترسیم نمود که تیرهایی هستند در دست شیطان.

وی با بیان اینکه امروز این تیرهای شیطانی در عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه و برخی بلاد مسلمین کاری جز تفرقه و کشتار مسلمانان انجام نمی دهند، یادآور شد: اقدامات آنان بیشترین بهره را برای قاسطین و سیاست بازان مکار جهانی در بر دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: در آستانه ایام اعتکاف هستیم که دوره پاداش روح و روان در ماه رجب است و این سنت حسنه در سال های اخیر بین ملت ما فراگیر شده لذا از خداوند متعال می خواهیم نیایش های ملت ما به خصوص جوانان عزیز را اجابت فرمایند.