کواکبیان در اهواز اعلام کر:دولت باید هزینه ی کار سیاسی را پایین بیاورد

مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری در جمع اصلاح طلبان خوزستان سخن گفت و  به  ارائه ی دیدگاه هایش در خصوص جریان اصلاح طلبی ،  احزاب  و تشکل ها پرداخت وی همچنین  به برنامه های حزب مردم سالاری برای انتخابات مجلس دهم اشاره کرد. نماینده ی مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس هشتم  […]

مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری در جمع اصلاح طلبان خوزستان سخن گفت و  به  ارائه ی دیدگاه هایش در خصوص جریان اصلاح طلبی ،  احزاب  و تشکل ها پرداخت وی همچنین  به برنامه های حزب مردم سالاری برای انتخابات مجلس دهم اشاره کرد.

9302x21x0x25740

نماینده ی مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس هشتم  گفت:اصلاح طلبی در ذات آموزه های دینی جریان دارد و حرکت اصلاحی  به اندازه ی امکانات و توانمندی ها یی که وجود دارد باید صورت بگیرد.مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری در عین حال ذات حرکتهای اصلاح طلبانه را توام با اعتدال دانست و تصریح کرد : واژه ی اصلاح طلب به کسی اطلاق می شود که نه محافظه کار باشد و نه رادیکال ! اصلاح طلب کسی است که در چهارچوب قانون اساسی به ملت خدمت کند و در پی ایجاد تغییرات مطلوب در جامعه باشد .مصطفی کواکبیان، همچنین با اشاره به لزوم حمایت از احزاب گفت : حتی خداوند هم در قرآن تصریح کرده که در جامعه باید گروهی از افراد باشند که دیگران را به خیر دعوت کنند و به خوبی ها فرمان دهند و از بدی ها باز دارند و اینها کسانی هستند که به رستگاری میرسند . پس ما طبق آموزه های قرآن باید فعالیت تشکیلاتی را مورد حمایت قرار دهیم چون فقط در این صورت است که می توانیم نخبه گان را شناسایی کنیم و از فکر آنها استفاد کنیم . وی افزود: این افتخار نیست که افراد بیایند و بگویند که من وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستم ! هر کس باید با تابلوی خویش که نشان دهنده ی تفکراتش است حرکت کند و باید نسبت به این تفکرات پاسخگو باشد .

نماینده ی مجلس هشتم در مجلس شورای اسلامی ، ضمن نقد عملکرد هشت ساله ی دولت اصلاحات  گفت : ما از فرصت هایی که در آن زمان موجود بود به خوبی استفاده نکردیم و هم اکنون با تغییر فضا باید از فرصت ها به درستی استفاده کنیم وبا کار تشکیلاتی و جذب نیرو بستری فراهم کنیم تا زمینه حضور اندیشمندان فراهم شود .وی با اشاره به حضور جدی حزب مردم سالاری در انتخابات مجلس دهم گفت : در انتخابات قبلی ما طرح “مناسک ” را اجرا کردیم ( مجمع نخبه گان اصلاح طلب سراسر کشور ) که از اصلاح طلبان دعوت کردیم که بیایند ولی برخی از اصلاح طلبان کم لطفی کردند . که این به ضرر ما  شد و نتیجه اش این شد که برای تایید وزیر آموزش و پرورش یک رای کم داشتـــیم !و برای انتخابات آتـــی هم طرح “امام ” ( ائتلاف ملی اصلاح طلبان معتدل ) را در برنامه داریم . کواکبیان اظهار داشت که در این ائتلاف ،اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل می توانند حضور داشته باشند .دبیر کل حزب مردم سالاری ضمن اشاره به اینکه باید در مجلس نهم خانه تکانی اساسی صورت بگیرد و اصول گراها باید بروند تنفسی انجام دهند! و میدان را به اصلاح طلبان دلسوز واگذار کنند،گفت : هر کسی که می خواهد در انتخابات مجلس دهم کاندیدا شود باید شفافانه دیدگاه های خودش را مطرح کند و نسبت به آنها پاسخگو باشد .

کواکبیان همچنین در خصوص اعتدال گرایی گفت :تفکر اعتدالی مثبت است ولی یک عملکرد حزبی و سیاسی نیست ، تفکر  اعتدالی  یک روش است .وی تصریح کرد  دولت نباید  در انتخابات خودش متولی امر شود ،بلکه باید زمینه را برای حضور مقتدر احزاب فراهم کند و هزینه ی کار سیاسی را پایین بیاورد تا همه بتوانند در کار سیاسی مشارکت کنند .