رییس جمهور در جمع مردم ایلام:مسیر ما با دنیا تعامل، دوستی در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت است

رییس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران با دنیای غرب و شرق، آنهایی که به حقوق ملت ایران، عظمت این سرزمین و رشد و شکوفایی ایران سرفرود آورند و قصد دوستی داشته باشند، دست صمیمیت دراز می کند.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» این مطلب را امروز (چهارشنبه) در چهارمین […]

رییس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران با دنیای غرب و شرق، آنهایی که به حقوق ملت ایران، عظمت این سرزمین و رشد و شکوفایی ایران سرفرود آورند و قصد دوستی داشته باشند، دست صمیمیت دراز می کند.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» این مطلب را امروز (چهارشنبه) در چهارمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید و در جمع مردم ایلام در ورزشگاه جهان پهلوان تختی این شهرستان بیان کرد.

9302x17x0x44576

وی افزود: همه پیروزی ها و موفقیت های ما بدلیل حضور، مقاومت و ایستادگی مردم ایران است.رییس دولت یازدهم با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در جبهه خارجی امروز موفق و سرفراز است، تصریح کرد: در این جبهه روابط ما با دنیا و به ویژه با همسایگان از همیشه و همیشه بهتر است.روحانی ادامه داد: روابط ما با کشور همسایه، دوست و برادر عراق روز به روز نزدیک تر و صمیمی تر خواهد شد؛ روابط ما با همه همسایگان گسترش خواهد یافت.

وی خطاب به مردم ایلام گفت: استقبال پر شور شما در خیابان های این شهر و در این ورزشگاه ، نشان تعهد مردم غیور این سرزمین به خادمان خود ، دولت و نظام جموری اسلامی ایران است.رییس جمهوری، ایلام را سرزمین قهرمانان تاریخ گذشته و امروز ، توصیف کرد و اظهارداشت: سرزمینی که دارای تمدن چندین هزار ساله است، سرزمینی که همواره به عنوان مرزبان و مرزدار غرب ایران عزیز ما بوده، سرزمین مردم عزیز و سرافرازی که در دفاع مقدس به عنوان پیشگامان جبهه دفاع از انقلاب و شرف و استقلال کشور عزیز بوده است.روحانی تصریح کرد: من در دوران دفاع هشت ساله بارها به این سرزمین آمدم و دیدم که چگونه شما قهرمانانه ایستادید، در کنار علما، بزرگان و عشایر، حیدری ها و مروارید ها ایستادید و جنگیدید و از شرف و عزت این سرزمین دفاع کردید.وی افزود: شما، همه غیور مردان کرد، لر، لک، عرب و همه عشایر و اقوام و مردمانی که متحد برادرانه دیروز برای دفاع از ایران عزیز و امروز برای آبادانی این سرزمین دست به دست هم دادید.

** مسیر ما با دنیا تعامل، دوستی در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت است

رییس جمهوری همچنین گفت: مسیر ما با دنیا مسیر تعامل، دوستی در چارچوب عزت ،حکمت و مصلحت است.سخنان رییس جمهوری بارها با ابراز احساسات حاضران در ورزشگاه روبرو شد و سخنان روحانی برای دقایقی قطع شد.روحانی در پاسخ به ابراز احساسات مردم ایلام گفت: هر چه نسبت به مهمانی که خادم شما است لطف کنید، در طول خدمتش طرح ها و برنامه های آبادانی این استان را از یاد نخواهد برد. وی تصریح کرد: محبت شما را دولت خدمتگذار با برنامه و اجرای آنها پاسخ مناسب خواهد داد.

**ایران در مسیر پیشرفت، تعالی و توسعه قرار دارد

رییس دولت یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران در مسیر پیشرفت، تعالی و توسعه است و این ادعا نیست. شما به حول و قوه الهی روز به روز شاهد این امر خواهید بود. روحانی ادامه داد: با همت، فداکاری و اتحاد مردم ایران شاهد ایرانی آبادتر ،سرفرازتر و شکوهمندتر در منطقه و جهان خواهیم بود.وی یادآور شد: ما در پناه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه مولایمان حضرت علی (ع) که ماه رجب ماه اوست و ما به قدمش و ولایتش افتخار می کنیم، در پناه الطافش راه توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.رییس دولت یازدهم همچنین گفت: ما در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قدم بلندی را در راه سلامت ، بهداشت و درمان مردم عزیز کشور برداشته ایم و این قدم ها را ادامه خواهیم داد.

روحانی یادآور شد: مراکز بهداشتی و درمانی استان ایلام امسال و سال آینده تجهیز می شوند. بیمارستان 376 تخت خوابی ایلام را به امیدخدا تا پایان سال آینده 94 آماده بهره برداری خواهیم کرد.وی با بیان این که ما در نظام بهداشت، درمان و سلامت تلاش های خود را ادامه خواهیم داد، گفت: با این کار تلاش می کنیم تا مردم با هزینه کمتری به سلامت مورد نظر خودشان دست یابند.رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: ما در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه به محیط زیست رسیدگی خواهیم کرد.

**رسیدگی به مساله ریزگردها و احیای جنگل های بلوط استان ایلام

روحانی به رنج مردم ایلام ناشی از مساله ریزگردها اشاره کرد و گفت: تلاش ما با کمک دولت عراق، آن است که به حول و قوه الهی برای سامان دهی و سالم سازی محیط زیست قدم های لازم را امسال و سال آینده و تا پایان دولت یازدهم برداریم.وی یادآور شد: هیات دولت در جلسه اخیر خود به مشکلات جنگل های زاگرس و ایلام که عروس زاگرس است و مشکلاتی که برای جنگل های منطقه پیش آمده، رسیدگی کرد.رییس جمهوری با بیان این که اقداماتی دراین زمینه آغاز شده است، تاکید کرد که عصر امروز از طرح های بهسازی جنگل بازدید می کنم.روحانی با بیان این که ما برای احیای جنگل های بلوط این استان عزیز اقدامات لارم را انجام می دهیم، یادآور شد: نخواهیم گذاشت زیبایی های این منطقه که موجب شکوه منطقه و شکوه ایران عزیز است از دست ما برود.

وی، استان ایلام را سرزمین گردشگری توصیف کرد و گفت: برای گردشگران داخل، خارج برنامه خواهیم داشت.رییس قوه مجریه به درخواست های مردم ایلام اشاره کرد و یادآور شد: در مسیر عبور از خیابان های شهر ایلام بسیاری از شعارها و درخواست های مردم مربوط به اشتغال بود، مردم از بیکاری گله داشتند.روحانی افزود: تلاش دولت در سال 93 در مرحله اول و در راس آن برای اجرای اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و اشتغال هم برای جوانان عزیز، پسران غیور، دانشجویان عزیز و هم برای بانوان و دختران عزیز این سرزمین خواهد بود.وی به 44 پروژه در دست اجرا در استان ایلام اشاره کرد و افزود: انشاء الله 34 پروژه از این پروژه ها در سال 93 به پایان می رسد و 10 پروژه آن در سال آینده تکمیل می شود.رییس دولت یازدهم با تاکید بر این که این پروژه ها به همه شهرستان های این استان مربوط می شود، خاطر نشان کرد: این موضوع امشب در جلسه شورای اداری استان اعلام می شود.

** رونق کشاورزی اولین قدم برای آبادانی ایلام

روحانی خطاب به مردم ایلام گفت: تلاش دولت تدبیر و امید در سال های اولیه یعنی امسال و سه سال پیش رو این است که معضلات ایلام از لحاظ مشکلات آبیاری و کشاورزی حل و فصل شود.وی به مردم ایلام قول داد که آبیاری مدرن برای 50 هزار هکتار اراضی این استان بویژه در منطقه جنوب، عین خوش، دشت عباس و منطقه دهلران درمدت سه سال اجرایی شود.رییس دولت یازدهم همچنین به اجرای سامانه گرمسیری که به بخش های دیگر ایلام مربوط می شود، اشاره کرد و اظهار داشت: طرح اجرای گرمسیری در مدت چهار سال اجرایی و عملیاتی می شود.روحانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: این قدم اول برای آبادانی استان عزیز ایلام است. البته مرحله دوم، صنعتی شدن این استان خواهد بود.

** یک بخش از پتروشیمی ایلام امروز افتتاح می شود

وی با بیان این که ما طرح های مهمی برای ساماندهی گاز و پتروشیمی و همچنین برای جمع آوری و تبدیل گازهایی که امروز در حال سوختن است در دست داریم،خاطرنشان کرد:عصر امروز یک بخش از پتروشیمی ایلام افتتاح می شود.رییس قوه مجریه تصریح کرد: افتتاح طرح های دیگر در زمینه گاز و پتروشیمی جزو طرح های سال های آتی است.

روحانی همچنین گفت: سد کنگیر، عین خوش و فکه، دویرج در سال 93 و نیمه سال 94 تکمیل می شوند.وی به «جاده هایی که در این استان باید بهسازی شوند»، هم اشاره کرد و افزود: بویژه گردنه «قلاجه» که مورد توجه مردم است تا نیمه اول سال 94 عملیاتی می شود.وی ادامه داد: جاده صالح آباد به مهران نیز تا پایان امسال و جاده مهران تا مرز تا نیمه سال 94 عملیاتی می شوند، بقیه طرح ها نیز امشب اعلام می شود.رییس جمهوری همچنین تصریح کرد: همه مواردی که موردنظر مردم ایلام است در یک طرح کلی در دولت مورد بررسی قرار می گیرند.

** توجه به بازارچه های مرزی

روحانی گفت: بازارچه های مرزی استان ایلام بویژه سه بازارچه مرزی برای بهبود وضع تجاری، اشتغال مردم و کاهش بیکاری مورد توجه قرار می گیرند.وی با بیان این که شهر مهران هم مورد توجه قرار می گیرد، افزود: ایجاد منطقه آزاد مهران در دولت بررسی می شود.

رییس قوه مجریه خطاب به مردم ایلام اظهار داشت: طرح های تجاری، گردشگری و سدهایی که نام بردم، رسیدگی به جنگل های این استان، مساله کشاورزی، آبیاری مدرن در 50 هزار هکتار و همچنین در 38 هزار هکتار طی امسال و سال های آینده مورد توجه قرار می گیرند.روحانی تصریح کرد:استان عزیز ایلام با تلاش مردم این استان شاهد اجرای پروژه های عمرانی ، تحول مثبت در پیشرفت و آبادانی خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه مسیر رفت و آمد زائران ایرانی در مهران به کشور همسایه عراق شاهد پیشرفت، افزایش اشتغال و تجارت مردم عزیز، غیور، فداکار و وطن دوست ایلام عزیز خواهیم بود. رییس جمهوری اضافه کرد: تردیدی نداشته باشید که دولت همه توان خود را برای اجرای همه پروژه های توسعه و از جمله ارتقای برخی از بخش ها به شهرستان عمل خواهد کرد.

رییس دولت تدبیر و امید امروز در نخستین ساعات حضور در استان ایلام در ورزشگاه جهان پهلوان تختی این شهر با مردم دیدار خود را آغاز کرد.بازدید از چند پروژه و دیدار علماء، ایثارگران و برگزیدگان استان ایلام از دیگر برنامه های رییس جمهوری در این سفر یک روزه است. همچنین همایشی تحت عنوان سرمایه گذاری و توسعه استان، شورای اداری استان از دیگر برنامه های روحانی در سفر به ایلام است.