بازدید وزیر دفاع ایران از مرکز فضانوردی و نظامی چین

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از مرکز فضانوردی چین که سومین مرکز فضانوردی جهان به شمار می رود و برخی از مراکز نظامی این کشور دیدن کرد و از نزدیک با فعالیت بخش های مختلف این مراکز آشنا شد. به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری […]

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از مرکز فضانوردی چین که سومین مرکز فضانوردی جهان به شمار می رود و برخی از مراکز نظامی این کشور دیدن کرد و از نزدیک با فعالیت بخش های مختلف این مراکز آشنا شد.

9302x16x0x40187

به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که برای انجام یک دیدار رسمی سه روزه به چین سفر کرده است، از مرکز فضانوردی این کشور دیدن کرد.از این مرکز فضانوردی چین که سومین مرکز از نوع خود در جهان است تاکنون 10 فضانورد به فضا اعزام شده اند.وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این بازدید در جریان آخرین دستاوردهای فضایی و برنامه های آینده این مرکز قرار گرفت.

سردار دهقان همچنین از لشکر 24 نیروی هوایی و تیپ پیاده و تیپ 196 نیروی زمینی ارتش چین بازدید و در جریان فعالیت های آموزشی و عملیاتی این مراکز نظامی قرار گرفت. همزمان با حضور وزیر دفاع ایران در محل این تیپ پیاده، واحدهای رزمی آن با انجام مانور و تمرینات نظامی آمادگی های رزمی-عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.وزیر دفاع ایران قرار است روز چهارشنبه و در آخرین روز سفر خود به چین با ارتشبد فان چان گوآنگ معاون رییس جمهور و معاون کمیسیون نظامی چین و یانگ جی چیه دبیر شورای عالی ملی و عضو شورای عالی دولتی چین دیدار و گفت و گو کند.

سردار سرتیپ حسین دهقان که به دعوت رسمی ارتشبد چانگ وان کوانگ وزیر دفاع جمهوری خلق چین در صدر یک هیات عالیرتبه دفاعی یکشنبه شب وارد پکن شده بود ، صبح روز دوشنبه نیز در محل ساختمان وزارت دفاع این کشور مورد استقبال رسمی همتای چینی خود قرار گرفت.وزیر دفاع چین با ابراز خرسندی و استقبال از سفر سردار دهقان به چین ، گفت: این سفر فرصت مغتنمی برای تحکیم همکاری های دفاعی است و من اطمینان دارم که بعد از سفر جنابعالی تقویت همکاری های دفاعی را شاهد خواهیم بود.

وزیر دفاع ایران نیز با اشاره به مزیت های نسبی دو کشور در حوزه های مختلف بر گسترش روابط ایران و چین بویژه در زمینه دفاعی،نظامی و امنیتی تاکید کرد. سردار دهقان، تروریسم و افراط گرایی را دو چالش مهم در جهان عنوان کرد و گفت: پیشنهاد اخیر آقای روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر جهانی عاری از خشونت و افراط گرایی در همین راستا و برای رفع این چالش ها ذکر کرد.