لاریجانی : به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست نتوانستیم 600، 700 میلیارد دلار درآمدهای نفتی طی سال‌ های اخیر را سرمایه‌ گذاری کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی گفت: ایران دنبال گرفتن زمان نیست، خودتان را فریب ندهید. اگر صادق باشید دو سه ماهه می‌ توانید با ایران توافق کنید. ما آمادگی حل کل ماجرا طی این مدت را داریم.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سی و […]

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی گفت: ایران دنبال گرفتن زمان نیست، خودتان را فریب ندهید. اگر صادق باشید دو سه ماهه می‌ توانید با ایران توافق کنید. ما آمادگی حل کل ماجرا طی این مدت را داریم.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سی و چهارمین سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس، گفت: طول دادن موضوع به نفع غربی‌ ها نیست چرا که فناوری صلح‌آمیز ایران در حال پیشرفت و تحقیقات‌ مان در حال توسعه است، بنابراین اطاله کار به نفع غربی‌ ها نیست.

9302x05x0x89644

نماینده مردم قم افزود: تحریم‌ ها دچار رنگ باختگی شده است. حوادث منطقه طوری شرایط را تغییر می‌ دهد که سفرهای مسئولان آمریکایی به کشورها با هدف اجماع علیه ایران رنگ باخته است. بدانید با ایرانی مقتدر و هوشمند طرف هستید. ایرانی‌ ها می‌دانند منافع‌شان کجاست. مساله هسته‌ای زمانی قابل حل است که انرژی هسته‌ ای، تحقیق و توسعه و استفاده از فناوری هسته‌ ای از سوی غربی‌ها پذیرفته شود.وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، گفت: باید نقایص اقتصادی برطرف شود. حواس‌ ها نباید به سایر مسائل ختم شود. همیشه به مسئولان گفته‌ام مشکلات را رو راست با مردم در میان بگذارید.لاریجانی خطاب به مردم گفت: برادران و خواهران عزیز در حوزه اقتصادی با مشکلاتی روبرو هستیم که به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست نتوانستیم 600، 700 میلیارد دلار درآمدهای نفتی طی سال‌ های اخیر را سرمایه‌ گذاری کنیم.رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این درآمد به واردات کالا اختصاص پیدا کرد البته مجلس در برابر این مساله ایستاد، ولی گفتند دعوا راه می‌ اندازید.

وی تصریح کرد: بسیاری از جوانان شغل ندارند چون هزینه‌ های دولت سنگین است و تعداد کارکنان دولت بالاست.نماینده مردم قم در مجلس نجات کشور را در فعال شدن تولید دانست و افزود: مقام معظم رهبری طی سال‌ های اخیر تاکید بسیاری بر مسائل اقتصادی داشته‌اند. باید دست جوانان فارغ‌ التحصیل را گرفت. دولت در حوزه‌ های اقتصادی نباید جایگزین مردم شود اما هنوز بخش زیادی از صنعت در دست دولت است و البته برخی از دولتمردان به این مساله افتخار می‌ کنند در حالیکه اگر اقتصاد دست مردم باشد دخل و خرج آن درست تدبیر می‌شود.

لاریجانی افزود: باید رونق در داخل به وجود آید. طوری به مردم القا می‌شود که گویا اگر تعدادی در دولت استخدام شوند مشکلات مردم برطرف می‌شود. گیریم که صد هزار نفر به استخدام دولت در آیند، تکلیف 75 میلیون نفر دیگر چه می‌شود؟وی تاکید کرد: باید به بخش‌ های کشاورزی و تولید یارانه پرداخت شود. مجلس بر این موضوع اصرار دارد. به وزیر صنعت تاکید کردم باید سهم تولید از هدفمند سازی یارانه‌ ها پرداخت شود. خوشبختانه دولت به این باور رسیده است. از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اقتصاد و معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رییس‌ جمهور به مجلس دعوت کردیم و برنامه‌ های آنان را برای اجرای اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار دادیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: البته چند ماه بعد نیز عملکرد این دستگاه‌ها در حمایت از تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی را بار دیگر مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و آنان باید به مجلس گزارش دهند.لاریجانی از جریان‌های سیاسی خواست تا دعواها را کنار گذارند و درد اصلی مردم که اقتصاد است را حل کنند، سپس تاکید کرد: سلایق سیاسی سر جایش قابل احترام است اما همه باید بفهمند که حد این امور در اندازه‌ای نیست که مساله اصلی کشور که اقتصاد، بیکاری و تورم است، فراموش شود.وی با انتقاد به عملکرد برخی از رسانه‌ ها، گفت: از هر جریان سیاسی سوال شود این مساله را می‌فهمد اما در رسانه‌ها و روزنامه‌ های کشور چنین مساله‌ ای قابل مشاهده نیست. مشکلات اقتصادی گویا در رسانه‌ ها پررنگ نیست.رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای تکان دادن به اقتصاد احتیاج به اتحاد مردم داریم اما برخی مردم را متفرق می‌کنند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شکست آمریکا در طبس در پنجم شهریور 1359، گفت: حادثه طبس موجب بین‌ المللی شدن نام طبس شد.در آثار سیاسی حادثه طبس حادثه‌ای بسیار عجیب نام برده می‌شود و کشورهای غربی در این خصوص مطالعات مختلف داشته‌ اند. در خاطرات مسئولان آمریکایی فصل طبس بسیار زجرآور گزارش شده است. برخی از مسئولان امنیتی آمریکا پس از بررسی‌ های بسیار زیاد در کاخ سفید به این نتیجه رسیدند که در هماهنگی با عوامل داخلی خود در ایران در طبس فرود بیایند و در حرکت به سمت تهران گروگان‌ هایشان را آزاد کنند و اصلا تصور نمی‌ کردند پرنده‌ هایشان به سرعت نابود شوند. دستپاچگی مسئولان آمریکایی در مواجهه با این حادثه برایشان کاملا قابل لمس است.

به گفته وی، حادثه طبس یک شوک بزرگ برای جریان استکباری بود. پس از این حادثه آمریکایی‌ ها نتوانستند خود را باز بیایند تا زمانی که فروپاشی شوروی اتفاق افتاد البته پس از آن نیز حوادثی رخ داد که ابهت آمریکایی‌ ها فرو ریخت.رییس مجلس شورای اسلامی افزود:‌ در حادثه طبس اراده مافوق طبیعی الهی قابل لمس بود. از ابتدای حادثه تا پیگیری مسائل در ساعات زمانی محدودی اتفاق افتاد که شرایط مختل شد و نتیجه آن شکست برای جریان حاکم بود. احساس می‌کنم حالت گریه و استیصال به مسئولان آمریکایی دست داد. البته ضدیت مسئولان آمریکایی نسبت به مردم ایران پایان نیافته است. جنگ تحمیلی، قرار دادن اطلاعات جنگ به عراقی‌ ها و کمک‌ های نظامی گسترده شیمیایی به بعثی‌ ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای استکباری اتفاق افتاد.لاریجانی تصریح کرد: کشورهایی که این روزها حنجره خود را برای امنیت جهانی پاره می‌کنند، در جنگ تحمیلی یکی از کشورهای اروپایی فردی را به سوی صدام فرستاد و این فرد به صدام گفت ما حاضریم بمبی در اختیار شما قرار دهیم تا تهران را از بین ببرید. حتی پیشنهاد استفاده از سلاح هسته‌ای ضد ایران را مطرح کرد. امروز نیز با پرونده هسته‌ ای ایران ماجراجویی می‌ کنند. آمریکایی‌ ها نمی‌ توانند ببینند ایران که روزی تحت سلطه آنها بوده است، امروز با محوریت ولایت فقیه در برابرشان مقاومت می‌ کند.

رنگ‌ پریدگی آمریکا با آمپول‌ های تقویتی برطرف شدنی نیست

نماینده مردم قم خطاب به مسئولان آمریکایی متذکر شد: مگر در مساله اوکراین که اینقدر صدایتان را بلند کردید کسی حرفتان را گوش کرد. شما با ابهت‌ سازی تصنعی می‌ خواهید خودتان را حفظ کنید اما حوادث منطقه طی سال‌ های اخیر رنگ‌ پریدگی آمریکا را موجب شده است که این رنگ‌ پریدگی با آمپول‌ های تقویتی برطرف شدنی نیست.وی با اشاره به نظرسنجی‌ های انجام شده نسبت به رفتار آمریکایی‌ ها و موقعیت ایران در سطح جهان، گفت: در کشورهای دوست آمریکا چندی پیش نظرسنجی انجام شد که بر اساس آن مشخص شد بیش از 75 درصد از مردم این کشورها نسبت به آمریکایی‌ ها و رفتار این کشور نفرت خود را نشان داده‌اند. در همان نظرسنجی که درباره مساله هسته‌ ای ایران انجام شد مشخص شد 70 درصد افراد مشارکت‌کننده در این نظرسنجی از موافقت خود با برنامه هسته‌ای ایران سخن گفته و حتی برخی از آنان در اختیار داشتن بمب هسته‌ ای توسط ایران را مورد حمایت قرار دادند.رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به غربی‌ ها هشدار داد: شما کاری کردید که مردم خواهان کسی هستند که بتواند از مسلمانان حمایت کنند هر چند که ایران دنبال سلاح اتمی نیست.

جلوگیری از حضور نماینده ایران در سازمان ملل حرکتی ایذایی است

لاریجانی عدم صدور ویزا توسط آمریکایی‌ها را نوعی حرکتی ایذایی قلمداد کرد و افزود: جلوگیری از حضور نماینده ایران در سازمان ملل حرکتی ایذایی است. حرکت 36 ساله ایران دستاوردهای بزرگی در پی داشته است. غربی‌ها اقتدار و بزرگی ایران را به زبان نمی‌آورند چون رسما یعنی پذیرش شکست. ولی خود می‌دانند که ایرانی‌ها چه نقشی در منطقه دارند.‌آنها در بیانیه اخیری که توسط این کشورها صادر شد، به نقش ایران در سوریه و منطقه اقرار کردند.

وی پس از این سخنرانی، در گلزار شهدای طبس به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.رییس مجلس سپس از بیمارستان 100 تختخوابی طبس بازدید کرد و در جلسه شورای اداری استان حضور یافت.