فراخون بزرگ،9 وزیر در راه بهارستان/مجلس نهم تمام قد در برابر دولت روحانی

کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی هفته پیش رو میزبان 9 وزیر دولت تدبیر و امید هستند. افزون براین، طیب نیا و زنگنه هم در صحن علنی مجلس حضور می یابند تا یکی به سوالات نمایندگان تهران جواب دهد و دیگری برنامه های خود را در مورد اقتصاد مقاومتی تشریح کند. رضا فرجی دانا (وزیر […]

کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی هفته پیش رو میزبان 9 وزیر دولت تدبیر و امید هستند. افزون براین، طیب نیا و زنگنه هم در صحن علنی مجلس حضور می یابند تا یکی به سوالات نمایندگان تهران جواب دهد و دیگری برنامه های خود را در مورد اقتصاد مقاومتی تشریح کند.

رضا فرجی دانا (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) ، اصغر فانی ( وزیر آموزش و پرورش)، علی ربیعی ( وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، عبدالرضا رحمانی فضلی ( وزیرکشور)، سیدمحمود علوی (وزیر اطلاعات) ،محمدرضا نعمت زاده ( وزیرصنعت،معدن تجارت) ، محمود واعظی ( وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) ،عباس آخوندی ( وزیر راه و شهرسازی) و علی جنتی ( وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) این هفته در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت.

همچنین در هفته ی پیش رو،سوال حمید رسائی، علی اصغر زارعی و روح اله حسینیان نمایندگان تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از بیژن زنگنه وزیر نفت در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی هم قرار است روز سه شنبه برنامه های وزارتخانه متبوع خود را در مورد اقتصاد مقاومتی، هدفمند سازی یارانه ها و سیاست های دولت و وزارتخانه ذیربط در حوزه های مذکور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

** فرجی دانا و فانی در کمیسیون آموزش و تحقیقات

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در هفته پیش رو ارائه گزارش اولیه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی ،دعوت از رییس دانشگاه آزاد اسلامی جهت دیدار نوروزی و ارائه برنامه های سال جدید، بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و بررسی طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی را در دستور کار دارند.

بازدید کارگروه آموزش عالی و آموزش پزشکی از مراکز دانشگاهی و جلسه کارگروههای آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاهها، آموزشهای مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی درخصوص اولویتهای کاری سال جدید و ادامه مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی و جمع بندی در این خصوص از برنامه های این کمیسیون در روز دوشنبه اعلام شده است.روز سه شنبه همچنین فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جهت پاسخگویی به سؤالات حسین فتاحی نماینده شهربابک، علی ایرانپور نماینده مبارکه و ناصر عاشوری نماینده فومن در این کمیسیون حضور می یابد.در این روز اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سؤالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، شهباز حسن پور نماینده سیرجان، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان (دو فقره) و امیر خجسته نماینده همدان در این کمیسیون حضور می یابد.

** علی ربیعی در کمیسیون اجتماعی

کمیسیون اجتماعی روز یکشنبه بررسی بندهای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی (موارد مرتبط با این کمیسیون ) را در دستور کار دارد.اعضای کمیسیون همچنین در این روز طرح اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود دارند.بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش از برنامه اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه اعلام شده است.همچنین در این روز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سؤالات غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده کرمان، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان (دو فقره)، جلیل جعفری نماینده خلخال و حسین طلا نماینده تهران در کمیسیون اجتماعی حضور می یابد.

** سفر اعضای کمیسیون اقتصادی به اصفهان

کمیسیون اقتصادی مجلس هفته آینده در ادامه بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس درخصوص لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن را در دستور کار دارد.اعضای این کمیسیون روز دوشنبه هم به بررسی راهکارهای لازم در ارتباط با اقتصاد مقاومتی با مسؤولین گمرک جمهوری اسلامی ایران می پردازند. نشست با مسوولان ذیربط در ارتباط با بررسی مسائل و مشکلات کالاهای اساسی در کشور دیگر برنامه اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه اعلام شده است.اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین روز چهارشنبه این هفته بازدید از توانایی های اقتصادی استان اصفهان و استماع گزارشات مسؤولین ذی ربط استان مذکور به این استان می روند.

** هفته پرکار رحمانی فضلی و سید محمود علوی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس با رییس و معاونان مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و بررسی راهکارهای اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در برنامه های کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در این هفته اعلام شده است.وزیر اطلاعات جهت پاسخگویی به سؤالات حسن کامران نماینده اصفهان، علیرضا زاکانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، سوال مشترک با امضای 43 نفر از نمایندگان و همچنین سوال مشترک با امضای 16 نفر از نمایندگان ،حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، سوال مشترک با امضای 5 نفر از نمایندگان در این کمیسیون حضور خواهد یافت.

عبدالرضا رحمانی فضلی هم این هفته به منظور پاسخ به سوالات حسین بیگلری نماینده سقز و بانه و حسین طلا نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر فتح اله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب،محمدجواد نظری مهر نماینده کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، سبحانی فر نماینده سبزوار، علیرضا زاکانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد،حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر،محمدرضا تابش نماینده اردکان و سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل الحاقی کنوانسیون قرارداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده راجع به سند حمل الکترونیکی و بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی از برنامه های اعلام شده این کمیسیون در روز سه شنبه است.

** کمیسیون انرژی

بررسی طرح یک شوری اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی با حضور مسوولین و کارشناسان وزارتخانه های نفت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و بررسی طرح استفساریه بند (66) قانون بودجه سال 1392 کل کشور با حضور مسوولین و کارشناسان وزارتخانه های نیرو و فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از جمله برنامه های اعضای کمیسیون انرژی در هفته پیش روز اعلام شده است.مسوولین وزارت نیرو هم روز سه شنبه گزارشی درخصوص عملکرد بودجه سال 1392 کل کشور و اقتصاد مقاومتی در این کمیسیون ارائه می کنند.

** کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

جمع بندی نهایی گزارش تفریغ بودجه سال1390 کل کشور و ادامه رسیدگی به کلیات طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه از جمله برنامه های کمیسیون برنامه و بودجه است.

همچنین روز دوشنبه در این کمیسیون سؤالات ایرج عبدی نماینده خرم آباد از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سووال نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار از وزیر نیرو رسیدگی می شود. ضمن اینکه در روز سه شنبه گزارش تفریغ بودجه سال1391 کل کشور با حضور رئیس کل و معاونان ذی ربط دیوان محاسبات مورد بررسی قرار می گیرد.در هفته ای که پیش روست، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور جهت ارائه گزارش عملکرد بودجه سال1392 کل کشور در این کمیسیون حضور می یابد.

** کمیسیون بهداشت و درمان

ارائه گزارش رییس سازمان بهزیستی درخصوص برنامه های آتی آن سازمان،بررسی طرح حمایت از بیماران خاص و کلیوی،بررسی لایحه اصلاح ماده(35) قانون خدمت وظیفه عمومی،بررسی طرح الحاق یک بند به ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی برنامه کمیسیون بهداشت در روز یک شنبه اعلام شده است. اعضای این کمیسیون روز دوشنبه هم طرح تبدیل صندوق به سازمان تأمین اجتماعی را بررسی می کنند.اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه نشست مشترک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی در محل وزارتخانه خواهند داشت.

** چهاروزیر میهمان اعضای کمیسیون صنایع مجلس

اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در این هفته گزارش دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی در خصوص برنامه های شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی را استماع می کنند، همچنین ادامه بحث و بررسی پیرامون تحقق راهکارهای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی اعلام شده است.محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه این هفته جهت پاسخگویی به سؤالات امیر خجسته نماینده همدان و فامنین،عوض حیدرپور نماینده شهرضا و دهاقان،یونس اسدی نماینده مشکین شهر،محمد فیروزی نماینده نطنز، بادرود و قمصر، ابراهیم کارخانه نماینده همدان و فامنین و جلیل جعفری بنه خلخال نماینده خلخال و کوثر در این کمیسیون حضور می یابد.

در این روز همچنین علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سؤال مؤید حسینی صدر نماینده خوی و چایپاره به کمیسیون صنایع می رود.رحمانی فضلی وزیر کشور هم برای پاسخگویی به سؤال سیدعبدالکریم هاشمی نماینده میناب، رودان و جاسک در کمیسیون صنایع مجلس حضور خواهد یافت.محمود واعظی جهت پاسخگویی به سؤالات احمد بخشایش اردستانی نماینده اردستان (دوفقره) ،جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و جلیل جعفری نماینده خلخال و کوثر در کمیسیون صنایع حضور می یابد.

** کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران مجلس روز یکشنبه و دوشنبه از پروژه های عمرانی استان کردستان با حضور مسوولین دستگاههای اجرایی ذی ربط بازدید می کنند. اعضای این کمیسیون روز سه شنبه طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را بررسی خواهند کرد.

همچنین در این روزعباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سؤالات مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر،حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به نمایندگی از سؤال کنندگان،موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه در این کمیسیون حضور می یابد.

** کمیسیون فرهنگی

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت پاسخگویی به سؤالات بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، قاسم جعفری نماینده بجنورد، مانه و سملقان،ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، زهره طبیب زاده نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر (سه فقره)، مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و نادر قاضی پور نماینده ارومیه در این کمیسیون حضور می یابد.

**بررسی لایحه نحوه اجرای محکومیتهای مالی

(اعاده شده از شورای نگهبان) و لایحه جرم سیاسی

همچنین روز سه شنبه در کمیسیون قضایی و حقوقی سووالات افضلی فرد نماینده اردبیل، نیر و نمین نجف نژاد نماینده بابلسر مورد بررسی قرار می گیرد.

** بررسی نهایی طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی،بررسی طرح جامع منابع طبیعی،

ادامه بحث پیرامون طرح جامع منابع طبیعی، بررسی طرح ملی جمع آوری آب باران برنامه کمیسیون کشاورزی در هفته اینده اعلام شده است . ضمن اینکه اعضای این کمیسیون این هفته جلسه مشترکی با معاونت ترویج و آموزش و تحقیقات وزارت جهادکشاورزی در محل سازمان ترویج برگزار می کنند.