شورای نگهبان خواهان اصلاح فرآیند انتخابات الکترونیک از سوی وزارت کشور شد

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از انجام هماهنگی‌ها بین وزارت کشور و مجلس برای رفع خلأهای قانونی برگزاری انتخابات الکترونیک خبر داد. سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از انجام هماهنگی‌ها بین وزارت کشور و مجلس برای رفع خلأهای قانونی برگزاری انتخابات الکترونیک خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که […]

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از انجام هماهنگی‌ها بین وزارت کشور و مجلس برای رفع خلأهای قانونی برگزاری انتخابات الکترونیک خبر داد. سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از انجام هماهنگی‌ها بین وزارت کشور و مجلس برای رفع خلأهای قانونی برگزاری انتخابات الکترونیک خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با برخی مسئولان وزارت کشور داشتیم، مقرر شد همکاران ما در وزارت کشور هماهنگی‌هایی با مجلس شورای اسلامی برای رفع خلأهای قانونی برگزاری انتخابات الکترونیک داشته باشند.

1614371314021437131402_6286

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است وزارت کشور برای رفع خلأهای قانونی برگزاری انتخابات لایحه‌ای به مجلس ارائه کند، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر نمایندگان مجلس مشغول بررسی اصلاحاتی در قانون انتخابات هستند، ممکن است در قالب همین اصلاحات خلأهای قانونی را رفع کنند، این موضوع به وزارت کشور و مجلس مربوط است که از چه طریقی می‌خواهند این خلأهای قانونی را رفع کنند. معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: ما به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم که تا زمانی که خلأ‌های قانونی برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک رفع نشود، نمی‌توان درباره برگزاری یا عدم برگزاری آن اعلام نظر کرد. ره‌پیک تاکید کرد: ایرادات شورای نگهبان نسبت به فرآیند انتخابات الکترونیک در حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و امنیت دستگاه‌ها به‌صورت کتبی به وزارت کشور اعلام و قرار شده که با توجه به محدودیت وقت تا زمان برگزاری انتخابات اسفند ماه، وزارت کشور در اسرع وقت نسبت به اصلاحات اقدام و نسخه اصلاح‌شده را برای ارزیابی به شورای نگهبان ارسال کند تا دوباره آن را بررسی کنیم.