روحانی: وقتی موفقیتمان در سیاست خارجی تکمیل شد، مسائل را باز می کنم، آنگاه برخی خجل می شوند

رییس جمهور تصریح کرد:برخی‌ ها می‌ خواهند ما را مشغول حاشیه و حاشیه‌ سازی‌ ها کنند که از اصل کار باز بمانیم،ولی ما نباید خود را مشغول این حاشیه و حاشیه‌ سازی‌ ها کنیم. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی ظهر امروز(شنبه) در دیدار با جمعی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری که در مسجد سلمان نهاد […]

رییس جمهور تصریح کرد:برخی‌ ها می‌ خواهند ما را مشغول حاشیه و حاشیه‌ سازی‌ ها کنند که از اصل کار باز بمانیم،ولی ما نباید خود را مشغول این حاشیه و حاشیه‌ سازی‌ ها کنیم. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی ظهر امروز(شنبه) در دیدار با جمعی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری که در مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، در بخشی از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌ ها و دستاوردهای دولت در عرصه‌ های مختلف از جمله در حوزه سیاست خارجی طی مدتی که مسئولیت را برعهده گرفته است گفت: ما در عرصه سیاست خارجی موفقیت بزرگی به دست آورده‌ ایم، ولی چون اکنون در طی مسیر راه هستیم در این ارتباط کمتر حرف می‌ زنیم و ان‌ شاء الله وقتی این مسیر به پایان برسانیم مسائل را در این زمینه باز می‌ کنم و خیلی‌ ها خجل می‌ شوند.

58070_829

رئیس جمهور گفت: ملت ما کار بزرگی را انجام داده است و کسانی که امروز در سیاست خارجی ما قدم‌های استوار همراه با تدبیر برمی‌دارند، پشتوانه آنها حمایت مردم ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی نیز حرکت و مسیر ما، مسیر درستی بوده و نشان دهنده تدبیر، خرد، مشورت جمعی و تلاش تمام اقتصاددانان کشور و همچنین مسئولین اقتصادی است که به دولت کمک کرده و می‌کنند. رئیس جمهور با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه و تورم سالیانه در سال گذشته گفت: امسال نیز قول می‌دهیم تا پایان سال تورم به 25 درصد کاهش پیدا کند.
روحانی افزود: در زمینه اشتغال نیز بار سنگین و راه دشواری را پیش ‌رو داریم و طبق اعلام مرکز آمار قدم‌های اولیه‌ را در این زمینه برداشته‌ایم و بیکاری اندکی کاهش پیدا کرده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی درپیش داریم و همه باید کمک کنیم. رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع کارکنان نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: برای بهتر خدمت کردن همه نظر بدهند و راه بهتر را پیشنهاد کنند. برای بهره‌ وری بیشتر همه باید به سهم خودشان تلاش کنند، استعداد، فکر و برنامه‌ ریزی خود را در این زمینه به کار بگیرند و به مسئولان تذکر دهند.
وی ادامه داد: انتقاد و پیشنهاد سازنده نه تنها خوب است، بلکه بیان آن وظیفه همه است. باید همدیگر را نقد سازنده کنیم تا کار بهتر و مفیدتر انجام شود، مردم را امیدوارتر کنیم.روحانی افزود: امسال برنامه سختی پیش‌رو داریم و ان‌ شاءالله به اذن الهی و به لطف خداوند و به کمک مردم همه آنها را انجام می‌دهیم.وی تصریح کرد: من علی‌رغم مشکلات، بسیار بسیار به آینده امیدوارم و می‌دانم که با همت و تلاش و هوشیاری و وحدت مردم می‌توانیم در طی کردن مسیر موفق شویم.رئیس جمهور در ادامه سخنان خود افزود: هیچ چیز بالاتر از وحدت نیست و هیچ چیز بدتر از تفرقه،‌ انشقاق و جدایی نیست. بیائید به هم نزدیک شویم و دل‌ها را پاک و صاف کنیم.نمی‌ دانید که اتهام چه اشتباه بزرگی است. اگر کسی خطای کوچکی کرده خطایش را بزرگ نکنیم و اگر خطا بوده آن را تبدیل به خیانت نکنیم و اگر خیانت کوچکی بوده آن را بزرگ و بزرگ‌تر نکنیم. روحانی با تاکید مجدد بر اهمیت وحدت گفت: چه خیری در جدایی،‌ انشقاق و فاصله وجود دارد. چه خاصیتی در آنها وجود دارد که بعضا بازهم آن را دنبال می‌کنیم. ما باید به هم نزدیک شویم. همه ما ایرانی هستیم و باید برای ایران تلاش کنیم. همه ما مسلمان هستیم و باید برای اسلام و اجرای اخلاق محمدی تلاش کنیم. اگر باهم باشیم، دست به دست هم بدهیم و برادرانه در کنار هم باشیم دست خداوند نیز کنار ما خواهد بود، روی سر ما خواهد بود و دست خداوند یعنی قدرت خداوند. قدرت الهی که آمد هر مشکلی آسان می‌ شود و ما کاری کنیم که خدا با ما باشد و اگر خدا با ما باشد، همه چیز حل می‌شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌ های خود با تبریک سال نو به کارکنان نهاد ریاست جمهوری و ملت ایران گفت: ان‌ شاءالله سالی پر از خیر، برکت، وحدت، رشد، توسعه، شکوفایی و معنویت برای همه ما باشد. ان‌ شاء الله همگی در پناه الطاف امام زمان و امام هشتم باشیم و ان‌ شاءالله که سال، روز و روزگار همه ما نو باشد و روز به روز در مسیر پیشرفت و تعالی هرچه بیشتر حرکت کنیم و به همدیگر کمک کنیم و به مسئولیت‌ هایی که بر عهده داریم توجه کنیم.
رئیس جمهور گفت: ان‌ شاءالله امسال سالی توام با عزت و برکت برای همه باشد. وی خاطر نشان کرد: ما در هر کجا که هستیم و هر مسئولیتی که داریم باید آن را تبدیل به فرصتی برای رضای خداوند و خدمت به خلق خداوند کنیم. روحانی گفت: وقتی که یک روزی را آغاز به کار می‌کنیم، در پایان وقت آن روز برگردیم و نگاه کنیم و ببینیم که با چه عملی خداوند متعال را خشنود کردیم؛ چرا که اگر خداوند خشنود شود امام زمان نیز از ما راضی خواهد بود. ببینیم چه کاری برای خدمت به مردم کرده‌ایم و چه گره‌ای از کار مردم باز کرد‌ه‌ایم.
رئیس جمهور خطاب به کارکنان نهاد ریاست جمهوری گفت: شما در جایی کار می‌کنید که بالاترین سطح ستادی برای اداره کشور است. مردم در سال گذشته با همت و توان خود به صحنه انتخابات آمدند تا شاید روزگار بهتری را تجربه کنند. مردم پای صندوق انتخابات آمدند که روزی نو را ببینند. اساسا نوروز یعنی روز، سال و لحظه نو.
وی ادامه داد: اگر به دوران کودکی خود برگردیم یادمان هست که موقع تحویل سال لباس نو به می‌خریدیم و به تن می‌کردیم و دنبال عیدی دادن و عیدی گرفتن بودیم. اکنون نیز روز را نو ببینیم و برای انجام مسئولیت‌های خود و خدمت به مردم حرکتی نو را آغاز کنیم و هر کدام از ما که بتوانیم خدمت بیشتری به مردم بکنیم امسال را نوروز داشته‌ایم و در واقع سال ما نو شده است، ولی اگر کسی نسبت به سال گذشته میزان خدمت خود را بکاهد یعنی نوروزی نداشته و کهنه روزی را نوروز نامیده است.
رئیس جمهور با تاکید بر این‌که همه ما باید در صحنه خدمت به مردم تلاش کنیم، گفت: مردم مشکلات و مسائل فراوانی دارند. دردها و ر نج‌های فراوانی دارند و در طول این سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تمام فراز و نشیب‌ها مردم به انقلاب، ‌نظام و رهبری وفادار مانده‌اند. در هشت سال جنگ وفادار ماندند و برای دفاع از کشور تلاش کردند و بعد از آن نیز برای ساختن و آبادانی کشور وفادار ماندند.
روحانی با بیان این‌که ما باید از بزرگان یاد بگریم که چه کنیم، به عکس‌ های نصب شده شهیدان رجایی و باهنر در مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: من به هر دوی آنها به شدت اردات می‌ ورزیدم و ساعت‌ های فراوانی را در خدمت آنها بودم. مرحوم رجایی حرف بسیار مهمی داشت که آن را هم عمومی می‌ گفت و هم خصوصی آن را به من گفت. او می‌گفت که من آمده‌ام آبرویم را بدهم. این سخن را یکبار نیز در مجلس گفت.
وی اضافه کرد: تاکسی آبرویش را نداده باشد نمی‌ فهمد این حرف چه معنا دارد. جان دادن سخت است، ولی در برابر آبرو دادن، آسان است. رجایی می‌گفت من آمده‌ام که آبروی خود را بدهم و این حرف بسیار مهمی است و ما باید از این شهید بزرگوار به عنوان الگو یاد بگیریم.
روحانی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: یادم هست که در این ساختمان با آقایان شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری جلسه‌ ای داشتیم و مرحوم رجایی پشت میز نشسته‌ بودند و یک سری اسناد را امضا می‌ کردند که بعد به جلسه ما ملحق شوند. ساعت از 11 شب گذشته بود و شهید رجایی پشت میز خوابشان برده بود. من می‌ خواستم که ایشان را بیدار کنم که مرحوم بهشتی گفتند بیدارشان نکنید ایشان دو شب است که نخوابیده است. رئیس جمهور با اشاره به ایثار و فدارکاری و تلاش شهید رجایی و همچنین اخلاق، ادب، مهربانی، ‌انسانیت شهید باهنر گفت: این بزرگان شخصیت‌ های بسیار ارزشمندی بودند، این‌ ها همه الگوی ما هستند.
روحانی ادامه داد: امام، رهبری، بزرگان نظام، شهدا و جانبازان و ایثارگران همه برای ما الگو هستند و ما باید در سال نو خودمان را برای خدمت بیشتر آماده کنیم.
رئیس جمهور با بیان این‌که ما همه باید برای پیشبرد امور و سازندگی کشور و خدمت به مردم دست به دست هم بدهیم، تصریح کرد: کاری که انجام می‌دهیم اگر کار خیر بود، همه در آن شریک هستند و اگر خدایی ناکرده کار اشتباه بود، من آن را برعهده می‌گیرم هم در دنیا و هم در آخرت. پای تصمیمی که گرفته‌ام می‌ایستم و مسئولیت آن را در محضر عدل الهی نیز بر عهده می‌گیرم چون مسئولیت را پذیرفته‌ام.
وی ادامه داد: بیش از هفت و نیم ماه از عمر دولت یازدهم گذشته است و ما همه در حد توان و فکر خودمان تلاش کردیم و این تلاش را ادامه می‌دهیم. من از مسئولان دولتی در سراسر کشور هم تشکر می‌کنم و هم راضی هستم؛ چرا که ما در اقتصاد، در مسائل اجتماعی و در زمینه‌های فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی با هدایت‌ های مقام معظم رهبری کارهای بزرگی انجام داده‌ ایم و قدم‌ های مهمی را برداشته‌ ایم.
روحانی با اشاره به برخی از تخریب‌ها که علیه دولت صورت می‌ گیرد گفت: اینکه عده‌ ای نشسته‌ اند و صبح تا شب به اسم انتقاد تخریب می‌کنند و قلم و بیان آنها آزاد است نشان می‌دهد که فضای ما آزاد است. البته تخریب و بداخلاقی کار خوبی نیست. آزادی زیبا است، ولی باید از آزادی حسن استفاده را بکنیم. نباید خود را مشغول به حاشیه و حاشیه‌سازی‌ها کنیم. برخی می‌خواهند ما را مشغول حاشیه و حاشیه‌ سازی‌ ها کنند که از اصل کار باز بمانیم.
در این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همچنین نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور به ایراد سخنرانی پرداختند.