شجاع‌پوریان: در سال 93 فرهنگ و اخلاق در سیاست جای خود را پیدا کنند

یک فعال سیاسی اصلاح ‌طلب با بیان اینکه “در سال 93 باید اخلاق در فضای سیاسی کشور بیش از سال‌ های گذشته باشد”، گفت: در سال 93 باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ دینی و اخلاق ‌مداری در مراودات سیاسی جای خود را پیدا کند. ولی ‌الله شجاع‌ پوریان با اشاره به نامگذاری سال 93 […]

یک فعال سیاسی اصلاح ‌طلب با بیان اینکه “در سال 93 باید اخلاق در فضای سیاسی کشور بیش از سال‌ های گذشته باشد”، گفت: در سال 93 باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ دینی و اخلاق ‌مداری در مراودات سیاسی جای خود را پیدا کند.

Multimedia_pics_1384_5_parleman_39

ولی ‌الله شجاع‌ پوریان با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان ” اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی “، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در صحبت ‌های خود مطرح کردند، در سال 92 حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین راهپیمایی عظیم 22 بهمن رقم خورد ولی حماسه اقتصادی آن طور که باید به وقوع نپیوست.

وی افزود: انتخاب عنوان اقتصاد و فرهنگ برای سال 93 به این معناست که در سال 93 رویکرد اقتصادی سال گذشته باید مورد توجه ویژه ‌ای قرار بگیرد و نقایص موجود در آن برطرف شود. همچنین مسئولان باید با برنامه‌ های میان ‌بلند و بلند مدت در همه بخش‌ های جامعه بویژه بخش اقتصادی در جهت بهبود وضعیت جامعه عمل کنند.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از صحبت ‌های خود با اشاره به اولویت ‌های مورد نیاز کشور در سال جدید در بخش اقتصادی، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبری و همچنین واقعیات ملموس زندگی مردم، رویکرد مسئولان باید به سمتی باشد که بتوانیم توان اقتصادی کشور را بازسازی کنیم و همچنین ارتباطات اقتصادی خود در عرصه بین‌الملل را فعال ‌تر کنیم و بتوانیم با این رویکرد و همچنین نگاه به اقتصاد مقاومتی جهش ‌های خوبی در این جهت داشته باشیم.

شجاع ‌پوریان با تاکید بر اینکه “در سال 93 توجه فرهنگ به معنای عام و همچنین توجه به اخلاق در فضای سیاسی کشور باید بیشتر از گذشته مورد توجه همگان قرار بگیرد “، گفت: در سال جدید باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ دینی و اخلاق‌مداری در مراودات سیاسی رایج در کشور جای خود را پر کند.

وی با بیان اینکه ” در حوزه سیاست در سال 93 باید مباحث مربوط به دیپلماسی به نقطه نهایی و نتیجه نهایی خود برسد “، افزود: در سال 93 در حوزه دیپلماسی باید به نقطه نهایی توافق کامل در پرونده هسته‌ای نائل شویم تا فشارهای وارد شده به کشور کاهش یابد. همچنین احزاب و گروه‌ های سیاسی باید با ساماندهی صحیح و درست بتوانند به اهداف سیاسی مورد نظر خود دست یابند.

شجاع ‌پوریان در پایان با تاکید بر اینکه ” مدیریت جهادی می ‌تواند در کارگزاران کشور توان بیشتری بوجود بیاورد “، گفت: ان‌ شاء الله در سال 93 با عزم ملی و مدیریت جهادی و تلاش هرچه بیشتر مدیران، جهش ‌ها و حرکات خوبی در زمینه‌ های مختلف بویژه اقتصادی ایجاد شود