لاریجانی: نباید حتما یک مارک “نداری” به مردم بزنیم تا یارانه بدهیم/ به قواره دولت هم نمی ‌خورد که این طوری حرف بزند

رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به برخی از اظهارات مسئولان درباره چگونگی ساز و کار پرداخت یارانه‌ در فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ ها واکنش نشان داد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت ‌و گویی با اشاره به این که کلیت مجلس علاقمند به همکاری با دولت […]

رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به برخی از اظهارات مسئولان درباره چگونگی ساز و کار پرداخت یارانه‌ در فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ ها واکنش نشان داد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت ‌و گویی با اشاره به این که کلیت مجلس علاقمند به همکاری با دولت است گفت: نمایندگان مجلس هم مثل جامعه آرای متفاوتی دارند. همان ‌طور که در ابتدای کار حرف ‌هایی از سوی افرادی در حاشیه دولت زده می ‌شد که یک مقدار نامناسب بود. گاهی در مجلس هم حرف ‌هایی زده شد که تلقی دیگری از آن می‌شود داشت. ولی فکر می ‌کنم به مرور به یک اطمینان در این باره می ‌رسیم.

55419_116

او با اشاره به اظهار نظرهای برخی از مسئولان درباره چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ‌ها گفت: درباره هدفمندی اظهاراتی از سوی برخی مسئولان دیدم مثل این که افراد باید بگویند یارانه می‌ خواهیم یا اگر اطلاعات اشتباه بدهند با ابزار مختلف زندگی ‌شان را بررسی می ‌کنیم .لاریجانی تاکید کرد: من فکر می‌کنم این حرف درستی نیست و به قواره دولت هم نمی ‌خورد که این طوری حرف بزند این که بگویید ما فقط به فقرا می ‌خواهیم کمک کنیم ، حرف نادرستی است . فقرا ممکن است یک دهک باشند اما عموم مردم متوسط ‌الحال هستند که آبرومند زندگی می ‌کنند.دلیلی ندارد که این ‌ها هم شکل فقیرانه به خود بگیرند تا یارانه دریافت کنند.کسی که یک میلیون تومان درآمد دارد یارانه برایش موضوعیت دارد و لزومی ندارد که با عنوان فقیر یا ندار یارانه بگیرد. این الفاظ را نباید به کار ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: خیلی از افراد جامعه هستند که نیازمند یارانه هستند ولی شکل زندگی ‌شان هم این طور نیست که بگویند ندار هستیم. نباید حتما یک مارک نداری به آن ‌ها بزنیم تا یارانه بدهیم . یا آن وجه دیگری که گفته شده زندگی ‌های مردم را بررسی می ‌کنیم. نباید این اتفاق بیفتد.علی لاریجانی گفت: مردم باید آرامش داشته باشند. نباید مردم را نگران کنیم. من فکر می‌کنم به  دولت صادقانه با مردم صحبت کند و بگوید منابع ما محدود است و هر کسی که نیاز ندارد منصرف شود. این طوری شاید تعدادی انصراف بدهند.