نماینده شوشتر در مجلس:آزادی مهمترین شرط توسعه و پیشرفت است.

نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: بروز و ظهور پدیده‌هایی مانند ویژه خواری و اختلاس‌های ۳ هزار میلیاردی نتیجه غفلت دیروز است. به گزارش خبرنگار پارلمانی شوشان، سید محمد سادات ابراهیمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ملت ایران در طول تاریخ از ظلم و فساد حاکمان دیکتاتور به […]

نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: بروز و ظهور پدیده‌هایی مانند ویژه خواری و اختلاس‌های ۳ هزار میلیاردی نتیجه غفلت دیروز است. به گزارش خبرنگار پارلمانی شوشان، سید محمد سادات ابراهیمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ملت ایران در طول تاریخ از ظلم و فساد حاکمان دیکتاتور به ستوه آمده بود، همان استبدادی که سرکوب و رعب و وحشت را به آنها هدیه کرد، اما نهایتاً گوهر گرانسنگ استقلال ، ‌آزادی و جمهوری اسلامی با رهبری امام راحل و خون شهیدان درخشیدن گرفت و ملت ایران از زیر یوغ استکبار رهایی یافت.نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بدانیم که ماهیت جمهوری اسلامی با اسلام و مردم سرشته شده و هر جریان داخلی و یا خارجی که بخواهد یکی از این دو مولفه را حذف و یا کمرنگ نماید سخت در اشتباه است.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۳ دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، حال سوال این است که آیا مردم احساس می‌کنند که دین آنها حفظ شده، آیا محکمات ایمنی در فضای اداری، قضایی و اجتماعی کشور به خوبی رعایت می‌شود؟ چرا بعد از گذشت ۳۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ما همچنان شاهد تورم افسار گسیخته فقر، بیکاری، بدحجابی ،‌طلاق و اعتیاد خانمان سوز هستند؟ آیا همه اینها را باید به حساب توطئه خارجی گذاشت؟

ساداب ابراهیمی اظهار کرد: اگر امروز ارزش پول ملی ما در ظرف یک سال به بیش از یک سوم تقلیل یافته و شاهد افزایش هزینه‌های تولیدو کاهش بهره وری و همچنین بروز و ظهور پدیده‌هایی مانند ویژه خواری و اختلاس‌های ۳ هزار میلیاردی هستیم، تردید نکنیم که علت اصلی آن حداقل غفلت دیروز همه ما بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: آزادی مهمترین شرط توسعه و پیشرفت است، گرچه آزادی نیاز ثانویه است و تا زمانی که نیازهای اولیه از قبیل خوراک، پوشاک و مسکن تامین نشود مطالبه آزادی معنا ندارد، اما تا زمانی که فضای باز سیاسی و نقد و انتقاد سازنده در جامعه وجود نداشته باشند شکوفایی اقتصادی و توسعه همه جانبه محقق نخواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: نقش مهم سه قوه در مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی بسیار مهم است، با توجه به اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی ضروری است که مجلس بدون حب شخصی و جناحی بر عملکرد دولت دقیقاً نظارت نموده و دولت نیز توسعه همه جانبه را درآزادی بیان و فضای باز سیاسی جستجو کرده و قوه قضائیه ضمن برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی از ظرفیت بالای نظام و رافت اسلامی در توسعه فضای باز سیاسی کشور مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: سیاست خارجی کشور با تدابیر رهبر معظم انقلاب مسیر درستی را انتخاب کرده و باید تقویت و حمایت شود چرا در شرایطی که دولت جدید به دنبال افزایش قدرت نظام اسلامی از طریق مذاکره و گفتگو است، عده ای بر طبل اختلاف و تردید می‌کوبند، بیاییم با تقویت و تکریم تیم هسته‌ای حقانیت ایران اسلامی را اثبات و از مضایای جامعه اسلامی کشور را بسازیم.

سادات ابراهیمی با هشدار به آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا بدانند که اگر از این فرصت استثنایی که دولت جدید با گفتمان اعتدالی به خاطر مصالح ملی برای شما فراهم کرده استفاده نکنید و به لجاجت خود ادامه دهید و در آینده به شدت پشیمان خواهید شد.