موالی زاده در همایش ستاد عربی پزشکیان: جامعه از فقر، فساد و تبعیض رنج می‌برد

جامعه از فقر، فساد و تبعیض رنج می‌برد.دکتر سید محمد رضا موالی زاده، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی کشور ، طی سخنانی در همایش فعالان عرب حامی دکتر پزشکیان گفت: “در آستانه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستیم، یک رویداد بزرگی که ان‌شاءالله با حضور گسترده می‌توانیم آن را […]

جامعه از فقر، فساد و تبعیض رنج می‌برد.دکتر سید محمد رضا موالی زاده، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی کشور ، طی سخنانی در همایش فعالان عرب حامی دکتر پزشکیان گفت: “در آستانه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستیم، یک رویداد بزرگی که ان‌شاءالله با حضور گسترده می‌توانیم آن را به اتفاق سرنوشت‌سازی برای آحاد کشور تبدیل کنیم.”

او ادامه داد: “جامعه ما نیاز به تغییر عقلانی و متعارف در چارچوب قانون اساسی دارد و این تغییر باید در همه حوزه‌ها اتفاق بیفتد. اقتصاد جدای از سیاست خارجی نیست. تا زمانی که برجام و اف‌ای‌تی‌اف را حل نکنیم و در سیاست خارجی تعامل سازنده نداشته باشیم، طبیعتاً با مشکلاتی در حوزه اقتصاد مواجه خواهیم بود.

موالی‌زاده اظهار کرد: اقتصاد ما در اصل ۴۴ قانون اساسی در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تعریف شده است. متاسفانه مردم سهم کمی در اقتصاد دارند و در دیگر حوزه‌ها نیز به همین ترتیب مشکلاتی داریم. ما می‌توانیم با بسیاری از کشورهای جهان بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت تعامل سازنده داشته باشیم، به‌جز رژیم صهیونیستی.”

عضو هیات رئیسه مجلس پنجم تاکید کرد: “نباید تنبلی‌های متراکم خودمان را با طرح‌های ضربتی پوشش دهیم. در حوزه عفاف و حجاب پروژه جایگزین پروسه می‌شود؛ پروسه‌ای که روند چند ۱۰ ساله است را می‌خواهیم با طرح ضربتی تمام کنیم. ما در هر امری باید به نظر کارشناسان دقت کنیم. باید سرمایه‌های خود را حفظ کنیم. بسیاری از نخبگان ما پس از اتمام تحصیل به خارج مهاجرت می‌کنند. پشتوانه‌های ما این جوانان و نخبگان هستند نه جواهرات و…”

او افزود: “جامعه ما از فقر، فساد و تبعیض رنج می‌برد. فاصله طبقاتی زیادی در جامعه ما وجود دارد. جمع کثیری از مردم ما با تورم مواجه هستند و اینها باید حل شوند. امروز جوان ما در مسائل اشتغال، مسکن و ازدواج درمانده است و باید این مسائل حل شود. ما باید در مدیریت سعه صدر داشته باشیم و نقدپذیر باشیم. نباید دایره خودی‌ها را تنگ‌تر کرد و ایستگاه به ایستگاه بخشی را پیاده کنیم و می‌بینیم که میزان مشارکت چقدر کاهش پیدا کرده است.”