مکوندی : پزشکیان فرصت تنفس برای جامعه ایران است

پزشکیان فرصت تنفس برای جامعه ایران است.محمد ملک مکوندی، رئیس ستاد مردمی مسعود پزشکیان در خوزستان، در سخنانی در آیین افتتاح ستاد مردمی استان خوزستان، به بحران‌ها و ابر بحران‌هایی که کشور با آنها مواجه است، پرداخت و از عملکرد دولت‌های مختلف انتقاد کرد. وی اظهار داشت: “ما در داخل کشور با یک سری بحران‌ها […]

پزشکیان فرصت تنفس برای جامعه ایران است.محمد ملک مکوندی، رئیس ستاد مردمی مسعود پزشکیان در خوزستان، در سخنانی در آیین افتتاح ستاد مردمی استان خوزستان، به بحران‌ها و ابر بحران‌هایی که کشور با آنها مواجه است، پرداخت و از عملکرد دولت‌های مختلف انتقاد کرد.

وی اظهار داشت: “ما در داخل کشور با یک سری بحران‌ها و ابر بحران‌هایی که حاصل عملکرد دولت‌های مختلف بوده مواجه هستیم. از جمله این ابر بحران‌ها، تورم، محیط زیست، صندوق‌های بازنشستگی، تولید ناخالص ملی و کاهش ارزش پول ایران است. حیف است که مردم ما در کشور ثروتمند ایران فقیر زندگی کنند.”

مکوندی با اشاره به تاریخچه بازرگانی ایران افزود: “ایران از دوران کهن مسیر بازرگانی بوده و می‌توانست در مقاطع مختلف ثروت زیادی تولید کند تا مردم آن در فقر نباشند. مزیت‌های کشاورزی ارزشمند و تنوع آب و هوایی که ایران دارد، حیف است که در چنین شرایط بدی باشد.”

وی همچنین از توانمندی‌های مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات، سخن گفت: “کسی که می‌تواند ایران را با کمک مردم و به تدریج به ریل برگرداند، دکتر پزشکیان است. پزشکیان یک فرصت برای احیای امید و نشاط در بین جوانان و نوجوانان است، زیرا آنها سرخورده شده‌اند و نیاز به انگیزه دارند. او با مواضع خود، صداقت، پاکدستی، مبارزه با رانت و کاسبان تحریم و استفاده از مدل‌های توسعه‌ای می‌تواند گره‌گشا باشد.”

مکوندی به اهمیت انسجام ملی و استفاده از نظریات کارشناسی تاکید کرد: “پزشکیان می‌تواند فرصت تنفس برای همه اقشار جامعه باشد. او به انسجام ملی می‌اندیشد که تحقق آن بستگی به مشارکت همه اقشار در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دارد. استفاده از نظریات کارشناسی یک فرصت برای بازگشت ایران به مسیر توسعه پایدار است.”

وی در ادامه به سیاست خارجی و اهمیت قانون‌مداری پرداخت: “برای انسجام ملی باید قانون حاکم باشد. قرار نیست دولت و حاکمیت تصمیم بگیرند، ولی جریان‌های سایه به سفارت حمله کنند و بگویند نمی‌گذاریم کنسرت برگزار شود یا مانع اجرای برجام شوند. شش قطعنامه علیه ایران باعث تحریم‌های همه‌جانبه شد و موجب آزار مردم گردید. افرادی که نگذاشتند برجام اجرا شود، با کمال وقاحت قطعنامه‌ها را کاغذ پاره می‌دانستند و با فریبکاری از توسعه جلوگیری کردند.”

مکوندی همچنین به توانمندی‌های پزشکیان در سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: “کسی که می‌تواند در سیاست خارجی توازن بین‌المللی برای ایران به وجود بیاورد، دکتر مسعود پزشکیان است. او با چهره‌ای مقبول جهانی مواجه خواهد شد.”

وی در پایان به ویژگی‌های دیگر پزشکیان اشاره کرد: “پزشکیان توجه ویژه‌ای به مقوله علم دارد و از مدل توسعه پایدار استفاده خواهد کرد، منتها باید شرایط فرهنگی مناسب شکل بگیرد.”

این سخنان ملک مکوندی بیانگر اعتماد او به توانمندی‌های پزشکیان برای مدیریت ایران و بهبود شرایط کشور است.