رای به پزشکیان کنشگری مثبت به نفع جامعه است

ریاض علی فرحانی : برهمگان واضح وآشکار است دراین برهه حساس که همه کنشگران جامعه لازم است در تبیین و تشریح انتخابات و تأثیرگذاری آن در سرنوشت افراد با رویکرد تبین شرایط ناخوشایند حاکم تولید محتوا و آثار نوشتاری داشته باشند. حضور مردم علی‌الخصوص جامعه فرهنگی مرتبط با تک تک کارشناسان در انتخابات به عنوان […]

ریاض علی فرحانی : برهمگان واضح وآشکار است دراین برهه حساس که همه کنشگران جامعه لازم است در تبیین و تشریح انتخابات و تأثیرگذاری آن در سرنوشت افراد با رویکرد تبین شرایط ناخوشایند حاکم تولید محتوا و آثار نوشتاری داشته باشند.

حضور مردم علی‌الخصوص جامعه فرهنگی مرتبط با تک تک کارشناسان در انتخابات به عنوان پیشرانان فرهنگی جامعه از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و انتظار می‌رود که همگان با تبیین مسئله انتخابات و اهمیت و ارزش آن تأثیرگذاری بسیار مناسبی را در آینده کشور رقم زده و زمینه ساز مشارکت هرچه بهتر و مناسب افراد در جامعه باشند.

به نظر می‌رسد امروز و در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، اقبال عمومی به نامزدان خیالباف و رویاپرداز و صرفا بیانیه نویسان تا حدود زیادی از بین رفته و عموم شهروندان با مرور تجربیات سال‌های اخیر به کسی که عموماً با تاکتیک رقیب‌هراسی ناشایستگان را بر مردم تحمیل کرده و نهایتا هم مسئولیت آنها را نمی‌پذیرند، پشت کرده‌اند. بنابراین فرصت مناسبی است تا شبکه‌ای سراسری از خبرگان و متخصصان حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر دانش روز و تجربه بومی شکل بگیرد و با تاکید براجرای برنامه‌های موجود ؛ راهکارهایی مشخص برای برون‌ رفت از بحران‌های داخلی و بین‌المللی که کشور دچار آنهاست، پا به عرصه انتخابات نهد و مطالبات واقعی مردم را در جهت بهبود شرایط کشور و تحول عمیق در معیشت و رفاه آنان دنبال نمایند. وبه عنوان سفیران انتخابات به دعوت مردم به ورود به انتخابات بپردازند .

حمایت گروههای مردمی از دکتر پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نه یک حمایت کورکورانه، تکلیفی و محفلی که یک واکنش به مسائل مهم کشوری است . کنشگران سیاسی وفرهنگی نسبت به مقوله مهم انتخابات واکنش نشان داده و اگر هم از مردم و دیگران که در انتخابات در خواست حضور می کنند ، دعوت مردم به کنشگری و حساسیت به مسائل جامعه است . در شرایطی که جامعه در مسیر رشد و گسترش غیر قابل پیش‌بینی رسانه‌های نوین و تکنولوژی است و فراخور آن ابعاد اجتماعی در نوسان و تغییرات شگرف است، آگاهی اجتماعی و حقوقی مردم ناخواسته بیشتر شده است و شاید در نگاه اولیه کنشگران و نظرات‌شان برای مردم جاذبه داشته باشد اما در شرایط کنونی آگاهی مردم به گونه‌ای رو به رشد بوده است که نمی‌توان اقبال مردم به سمت دکتر پزشکیان را به پای حضور گسترده صرفا فعالان سیاسی گذاشت. مردم ما به مرحله‌ای شعور جمعی و رشد مدنی رسیده‌اند که در مقایسه با همسایگان درگیر جنگ و افکار ارتجاعی منتقد دولت‌ها هستند و خواهان شرایط مطلوب و دوستی با جهانند و این دموکراسی خواهی را در طی سال‌های مختلف و در بزنگاه‌ها به نمایش گذاشته اند. آنها رعایی نیستند که با اشاره گروههای اجتماعی به سمتی بروند. برداشت اشتباهی که رقیب پزشکیان از موج حمایتی مردم میکند و درسابق با بعضی ، خواننده های زیر زمینی دیدار کرد. ارزش دعوت آحاد مردم جهت حضور در انتخابات وقتی بود که از آنها خواسته می شود نسبت به آینده و سرنوشت خود و فرزندان این سرزمین کنش داشته باشند. این دعوت به کنشگری نوید بخش است زیرا می‌تواند در ادامه منتقدانه و هوشیارانه مطالبات مردمی‌اش را هم عنوان کند.
کما این که همه گروههای مردمی شاخصی که از دولت پزشکیان حمایت میکنند ؛ در واکنش به شرایط امروز در روز انتخابات خاموش نیستند و نشان خواهند داد که حمایت همه مردم از موج در حال شکل گیری کورکورانه نیست.